close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צריכת כדורים המעכבים את פלטת הזרע.

הרב יניב חניא  ל כסליו, תשעח  18/12/2017

.......................

שאלה:

שלום לרב יניב. אני (39 נשוי ב"ה 3)וצורך כדורים המעכבים את פלטת הזרע. אלו כדורים ממשפחת ה-SSRI המשמשים לטיפול בחרדה חברתית (בין היתר).תופעת הלוואי הידועה שלהם היא השהיית פלטת הזרע לזמן רב, לפעמים חצי שעה ויותר. מטבע הדברים הדבר פוגע בחיי האישות, פוגע באישה מבחינת תשמיש, פוגע במרקם החיים, וגורם לתסכול וכעס משני הצדדים, וחוסר פורקן מאידך. החלפתי מספר סוגי כדורים (פקסט, ציפרלקס, לוסטרל) לאורך השנים כדי לעקוף את התופעה אך ללא הועיל. מאחר ואבר התשמיש דורש חיכוך רב מאוד ולזמן רב, אני מנסה באופן ידני להביאו לידי מצב הקרוב יחסית לפלטה ורק אז לקיים את התשמיש- אך גם כאן יש קשיים. בהמלצת סקסולוגים (באינטרנט), ומאחר והדבר עזר לי בעבר- האם מותר להתעורר מינית ע"י צריכת חומר חזותי (בהסכמת אשתי) ורק לאחר מכן לבצע את התשמיש? כך זמן המגע הגופני מתקצר מהותית. אשמח אם ישנה הדרכה אחרת. אני מציין שככל שחקרתי לא קיים טיפול רפואי מהותי לתופעת הלוואי הזאת. כמו כן ניסיתי להפסיק את נטילת התרופה אך נאלצתי לשוב אליה במהרה. בנוסף- האם, במידה ולא מעוניינים להרות, ניתן לפלוט על מקור האישה מחוץ לגוף, או על חלקים אחרים מגופה (שדיים וכו')? (זוהי ביאה דרך איברים?) בברכה על פעלך מזכה הרבים

תשובה:

שלום וברכה,

חשבתי לא מעט על הנושא שלך וכן התייעצתי עם מישהו נוסף.

נראה שיש כאן שני צדדים- מצד עצם העניין, נראה שהמצווה של עונה וקיום יחסים תקינים עולה על האיסור שיש על הסתכלות אסורה, בעיקר אם מדובר בגויות. כמובן אם מדובר בהסתכלות שכל עניינה הוא קיום המצווה כמו שצריך וללא בעיות. ההתייחסות של חכמים לנושא שלום בית וקיום המצווה בצורה נכונה היא מאוד רצינית. וככל הנראה לי שזה גובר על נושא ההסתכלות האסורה שיש כאן.

 אולם יש כאן בהחלט צד שני- הצד הוא שהדברים הללו בדרך כלל לא באים לבד. יש הידרדרות מובנית של צפיה בדברים יותר ויותר קשים ויותר ויותר גסים... ויש כאן הרבה צדדדים שהם רשע של ממש. מה שמגרה היום כבר לא מגרה מחר וקשה מאוד מאוד להפסיק.

כך שממש קשה לי לייעץ מה לעשות. מצד אחד הסתכלות (אולי רק בתמונות ולא בסרטים) יכולה להיות מותרת... אולם די ברור לי שזה לא נעצר שם. ויש גם צד מוסרי בעייתי בתמונות, של ניצול הנשים, של התייחסות לא חיובית לנושא הקשר המיני ועוד...

זו שאלה קשה. ואני חושב שהייתי מכריע בה על פי עוצמת הקושי- אם אתה בשום צורה לא מצליח ללא הגירוי הזה לאורך זמן לקיים יחסים תקינים, הייתי אומר שזה מותר. בתנאים ובהגבלות של שימוש רק לצורך זה ומתוך הבנה שאתה יודע שזה יכול בקלות להידרדר למקומות לא חיוביים. אם ניתן להתמודד עם הקושי בדרכים אחרות, הייתי מאוד ממליץ לעשות בהן שימוש.
תשובות נוספות בנושא-
אישות
לא. לדעתי זה אסור ממש. כל הרעיון של יחסים הוא הזוגיות, העינוג ההדי והעבודה המשותפת. זה לא מקום לעבוד
צניעות
לרוב רובן של הדעות זה מותר. יש רבים שחושבים שעצם הפליטה צריכה להיות במצב הרגיל, כלומר- שמותר תנוחה ע
תנוחות
1. כן, זה מותר לדעתי. זה מה שחכמים קוראים "ביאה שלא כדרכה", וזה נחשב ביאה לכל דבר.
2. אני מתק
זוגיות
אני חושב שיש שלושה חלקים בשאלה שלך.

הראשונה נוגעת לעצם העניין, השאלה ההלכתית הטהורה- וכאן
בת לסבית
מאוד הצטערתי לקרוא את השאלה שלך, ואני חושב שאת צודקת- צריך לעשות הכל כדי להחזיר את הבת לתלם. צריך לח
שלום
התשובה היא כן. זה מותר. אם את מסכימה לכך וזה לא מפריע לך, זה מותר.