close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המשך לשאלה בקשר לארוטיות בשעת תשמיש.

הרב יניב חניא  כז אב, תשעח  08/08/2018

.......................

שאלה:

אז האמת שאנחנו יותר מ10 שנים נשואים עם 5 ילדים. והמצב הוא שהסקס נעשה כבר שיגרה לגמרי וקשה לנו להפכו לנשהו יותר מסתם סקס אם לא ע"י פנטסיות וכדומה. אני שוב מדגיש שהכל זה ברצונה ו מרגיש שללא הדברים הללו הכל יתחיל ויגמר תוך 3 דקות. האם יש איזה רעיון לדברים הרלו שהיו בגדר המותר אבל שיועילו לספק אותנו? ואם לא חושבים על מישהו מיוחד?

תשובה:

אני חושב שצריך חלק את התשובה לשניים-

א) בהחלט יש דברים ורעיונות, אני עצמי במשך שנים ארוכות מאוד של ייעוץ אספתי כמה "משחקים" ורעיונות בתחום שאשמח לחלוק, אולם לא בכתיבה, אלא בשיחה ישירה. הבעיה עם כתיבה היא שבהחלט יתכן שמישהו אחר יראה את זה, ואולי גם אנשים שזה לא ממש ראוי ונכון שיראו, מבחינת גיל, עיתונאים מחפשי רוע וכדומה... ולכן אשמח לתת כמה רעיונות מעשיים ביותר בטלפון.

ב) הנקודה השניה נוגעת לעצם הגישה- המילים שאתה משתמש בהן (לדוגמא- אתה קורא ליחסי אישות במילה שבה משתמשים בעולם המדיה והחשיפה... ועוד כמה דוגמאות), מלמדים שיש צורך בשינוי יותר גישתי, עמוק, מאשר סתם "רעיונות". מעשה פיזי בהחלט יכול להגיע למצב של שעמום ויובש, אולם חיבור פנימי עמוק פחות. זה עדיין לא אומר שלא יהיה צורך בריענון ורעיונות והשקעה פיזית ומעשית, אולם השינוי מתחיל בגישה. גישה עמוקה למעשה החיבור יכולה לשנות את הדבר שלא יהיה "סתם שלוש דקות" של שגרה, אלא ביטוי לחיבור נפשי עמוק ביותר. שמתחדש מעצם היותו. ואז, לזה, צריך להוסיף את המשחקים והרעיונות המעשיים. אחד הדברים שלמדתי בשנים של ייעוץ בתחום הוא שבסופו של דבר הכל נמאס, גם אנשים שעושים הכל, בצורה הכי פרועה ולא "הלכתית" וללא שום מגבלה, בסופו של דבר משתעממים. אז שוב, זה לא אומר שלא צריך "גיוון" אבל זה לא מתחיל משם, בשום פנים ואופן. 

 

תשובות נוספות בנושא-
דרך אברים
דרך איברים פירושו כפי שכתבת, לשפשף את האיבר על הגוף ולא באותו מקום, ולפלוט בחוץ.

כפי שבוד
תשמיש
משחקים בין בני הזוג לפני התשמיש הם חלק חשוב של העניין, ואני חושב שהם חשובים וטובים לזוגיות.
מין אנאלי
לא, זו לא הנהגה קבועה, זה יכול להיות קבוע בדרך כלל אם יש בעיה, או אם מדובר על משהו מקרי וזמני, באקרא
לגבי הוצאת זרע בעכוז
לגבי הוצאה מאחור- כן, זה מותר. חכמים קוראים לביאה מאחור ביאה של ממש ולכן זה מותר.

לגבי הו
אישות
מבלי להבין את האינטרס בזה (אם אין זרע, למה להוציא בחוץ? מה מרוויחים מזה?), נראה לי שזה מותר. אין כאן
שולחן הפוך
יש לזה שני הסברים אפשריים-
הראשון הוא שמדובר על כניסה מאחור, השני הוא שמדובר על מצב שבו האשה למ