close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לקום ממקום כל כך נמוך

הרב יניב חניא  ח תשרי, תשעט  17/09/2018

.......................

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני בחורה צעירה בת 21 שעשתה המון טעויות בחיים שלה שקשה לה לקום מהסתרא אחרא הגדולה.. לפני שנתיים סיימתי שנת מדרשה הייתי במקום טוב ותמים. מאז המצב שלי שלי החמיר, היו לי מערכות יחסים, ניכנסתי להריון מבנאדם לא חיובי, עמדנו להתחתן השם מנע כי לא ראוי לי, למרות שכל העולם היה נגדי נילחמתי עליה לבד והיום חובקת תינוקת בת 9 חודשים.. מאז הלידה רציתי מאוד ליתחזק עדין נישארתי במעטפת של הדת אך לא למדתי מטעויות והמשכתי בחטאים למרות שבאתי ממקום חזק, שוב פעם גבר הצליח להפיל אותי ובעקבות זה נידבקתי במחלת מין שב"ה יש לה טיפול.. המקרה הזה לא עורר אותי לתשובה ובכאב אומרת שהמשכתי.. ואני לא עושה דברים שמענגים תאישה לא ביאה זה נטו ניצול של הגבר ואני עושה את זה כי פשוט זה החברה היחידה שמוצאת.. וכל פעם ניפגעת וכל פעם רע לי ולא יודעת איך לצאת ממהעגל הזה. כל כך רע לי אני לא רוצה את זה, המון שנים חייתי בתמימות לבורא עולם והיה לי טוב והיה לי שאיפה להתחתן עם בחור יראה שמים ועכשיו כותבת בדמעות ובכאב שפשוט אין סיכוי ואין לי מטוביציה ורצון לצאת מיזה ומחר יום כיפור וסליחות פעם אחת לא אמרתי והתפילות כבר אבדו מזמן..איך אני אמורה להתחיל תשנה ככה? איזה שנה השם יגזור עליי עם התנהגות כמו שלי? ואני פשוט בגלל שכל כך רוצה חום והאהבה ורוצה לתת את עצמי ואת מה שיש לי אני נופלת שוב שוב.. איך אני קמה ממקום כזה אחרי שחטאתי והחטאתתי כל כך הרבה פעמים במזיד? איך אני חזקה ומתמודדת מול גברים?

תשובה:

מאוד קשה לענות על שאלה כל כך כואבת ועמוקה בלי לדעת יותר פרטים- לאיזה מגזר את שייכת? איך יכול להיות שנפלת כל כך עמוק, ממצב של מדרשה למצב של הריון ומחלות מין בשנתיים? מה מקומה של המשפחה שלך בתהליך? מה גרם לנפילות הראשונות? ועוד...

מבלי לדעת את כל הפרטים הללו, הייתי אומר שהדבר הראשון שצריך לדעת הוא שזה הולך להיות תהליך איטי ומורכב... זה לא יקרה מיד ולא יהיה פתרון "קסם". זה יהיה ארוך ועם הרבה מדרגות. בשלב הזה בכלל אין טעןם, לדעתי, לחשוב על המדרגה הסופית, אלא רק על השלב הראשון, השלב הבא. כל פעם שלב.

המטרה הראשונית צריכה להיות מעשית לגמרי- להפסיק להתראות או להתמכר לגברים ולתת את גופך. משהו מעשי לגמרי, עדיין בלי תפילות, בלי חזרה בתשובה ובלי קרבה לאלוקים. זה יבוא הרבה יותר מאוחר. בשלב ראשון זה חייב להיות היעד- לנסות לברר מה גורם לך להתפקר ולטפל בזה, להפסיק עם זה. זה חייב להיות השלב הראשון כי כל עוד את שם שום דבר אחר לא יזוז.

רק אחרי שהדבר הזה יובן (למה זה קורה) ויטופל איך שהוא, יהיה מקום לעבור לשלב הבא.
תשובות נוספות בנושא-
עוד שאלה בנוגע ליחסי אישות
לגבי עניין הכיסוי ששאלת- פליטה של הזרע על הגוף איננה דבר פשוט מבחינה הלכתית, אנא חפש באתר "דרך איבר
בעיה בקיום יחסים רגיל
זה קצת תלוי בשאלה איפה עומדת הבדיקה המקצועית שלכם. התחלתם לבדוק? יש איזה כיוון?
אם הכיוון הוא ו
דרך אברים
דרך איברים פירושו כפי שכתבת, לשפשף את האיבר על הגוף ולא באותו מקום, ולפלוט בחוץ.

כפי שבוד
אישות
מבלי להבין את האינטרס בזה (אם אין זרע, למה להוציא בחוץ? מה מרוויחים מזה?), נראה לי שזה מותר. אין כאן
חלב אם
זה מאוד מוזר שקיבלת טעות, אלא אם כן האורך ממש מוגזם. בכל מקרה, ניתן לשלוח מייל למייל של האתר-
<
תשובה
טוב, אבל כידוע הרמב"ם לא כותב במפורש. כלומר- כולם מנסים להבין את הרמב"ם בזה, במיוחד לרקע זה שהושלח