close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם משרד התיירות הפיץ תעמולה מיסיונרית?

יד לאחים/ דסק החדשותכ אדר א, תשסח26/02/2008

מנכ"ל משרד התיירות במכתב לח"כ פרוש: "משרד התיירות לא נתן אישור לעשות שימוש בלוגו שלו ולא השתתף במימון" * יועץ שרת החוץ במכתב ליו"ר יד לאחים: "העלונים הופקו על-ידי משרד התיירות" * אנשי יד לאחים עוקבים אחר יישום ההבטחה הזהה לשני המכתבים

לפני שבועות אחדים, חשף ארגון הפעילים יד לאחים, כי השגרירות הישראלית בנורבגיה מפיצה חוברות הסברה בשפה הנורבגית המופיעות בחסות משותפת של ארגונים מיסיונריים בראשות הארגון הנודע זה מכבר לשמצה, Bible Society in isarael ('החברה לכתבי הקודש') וכן U.C.C.I (אגודה שבה חברים ארגונים מיסיונריים רבים).

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, שיגר עותק מהחוברות המקוממות לשר החוץ והתיירות, אליו צירף מכתב חריף ביותר בו מופיע פירוט מלא של כל הארגונים והכתות המיסיונריות המופיעות בחוברות.

בעקבות הדברים, פנה ח"כ הרב מאיר פרוש (יהדות התורה) אל שר התיירות,
יצחק אהרונוביץ ולמנכ"ל משרדו בדרישה לעצור לאלתר את הפצת החוברות. בתגובה, העביר לו בימים האחרונים מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, מכתב בו נאמר: "בדקתי את הנושא במשרדי, משרד התיירות לא נתן אישור לעשות שימוש בלוגו שלו או סיוע במימון העלון המתואר בפנייתך". בהמשך כותב מנכ"ל המשרד: "הנחיתי את צוות המשרד לוודא שהעלון לא יחולק בשגרירויות ישראל השונות ושלוגו המשרד יוסר מהעלון".

אלא שימים אחדים לאחר מכן, התקבל במשרדי יד לאחים מכתבו של יועץ שרת החוץ, בתשובה למכתבו של יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ שליט"א. תמונת הדברים העולה מהמכתב שונה לחלוטין מהמכתב המקביל. "מבדיקה שערכתי מול הגורמים המקצועיים במשרד עולה", כותב יועץ השרה, "כי העלונים הופקו על-ידי משרד התיירות בשנת 2000 ואינם מופקים יותר".

יו"ר יד לאחים הגיב על הפיאסקו באומרו כי יש לקוות שהשורה התחתונה המעשית של הדברים תהיה זהה וברורה וכי החוברות לא יופצו עוד מכאן ולהבא. הגרש"ב ליפשיץ הבהיר כי אנשי יד לאחים ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום על מנת לוודא זאת הלכה למעשה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה