close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אור בקצה ההישרדות?

שלומי משהכ אלול, תשע30/08/2010

אחד ממועמדי הישרדות, תוכנית הריאלטי של ערוץ 10, התחייב לרכוש ספר תורה אם יזכה בתחרות. על הדמות המיוחדת- מצד אחד שותף בהישרדות ומצד שני ספרי תורה ובתי כנסת.

התוכנית "הישרדות " ששודרה בערוץ 10 "זכתה" להמון מחמאות מהציבור הרחב בעיקר בגלל היותה תוכנית ריאלטי שחשפה (תרתי משמע) את המתמודדים בפני המצלמות כמעט בכל רגע אפשרי ובסיטואציות שאינם בחיי היום יום מעבר לגורם התחרותי שבו התמודדו ה"שורדים" עם משימות פיזיות קשות, משימות המצריכות לאכול זוחלים וכד' וכן משימות חברתיות לא פשוטות ה"שורדים" נאלצו לחיות זה לצד זה במשך כ32 יום ללא אוכל וללא שתייה באופן סדיר ומרביתם אף השילו מעליהם כמויות של קילוגרמים.
 
התוכנית כשלעצמה היתה "לא נוחה", בלשון המעטה, לצפייה בפני ציבור שומר תורה ומצוות וככזאת לא נחשפתי אליה במהלך העונה, אולם בימים האחרונים רוחשות השמועות כי מתמודד מתוך הרביעיה שהגיע לגמר הינו בחור ערכי המתקרב ליהדות ואף במהלך העונה הניח תפילין והתפלל באיים הרחוקים והכל כאמור צולם ושודר, המתמודד "נתן בשבקין" שהיה עד לפני כחצי שנה קצין מוערך במג"ב, ושירת במשטרה כ12 שנה, "חי באמונה" כלשונו הוא החל להניח תפילין ולשמור כשרות ולהתקרב לקהילה הדתית ברחבי תל אביב, ואף אימץ לעצמו בית כנסת תל אביבי שהתרוקן ממתפלליו וכיום יש בו מניין מצומצם והוא מחזק אותו בנוכחותו.

נתן בשבקין שהצהיר בפני עם ישראל כי במידה ויזכה בגמר (במליון שקל) יקנה בל"נ "ספר תורה מהודר" ויתרום אותו לבית הכנסת בו הוא מתפלל, ואף הגיע לפני מס' ימים לבני ברק עם צוות צילום ובדק על אופציות רכישת הספר תורה, הוא הגיע ל"מכון מהדרין" מכון סת"ם המתהדר בהשגחה מהודרת ושמע מהעובדים וממפקח הכשרות על סדר ושלבי כתיבת ספר התורה שבסופה אף קיבל הצעת מחיר לרכישת ספר תורה מהודר (אשכנזי).

הרב שהסביר לנתן על חשיבות ספר התורה שמע ממנו כי זהו חלומו אם יזכה במליון שקל בירכו בברכת הצלחה והדגיש "עצם כך שעם ישראל ישמע שאתה רוצה לרכוש ספר תורה זכות גדולה היא בידך".
אני לא יודע אם אפשר להתנחם בכך שתוכנית בעייתית כזו מקבלת כאן במה בזכות כוונה טובה אך לא מן הנמנע כי מעשהו יזכה להדים רבים ולקידוש השם, ואנו רוצים רק לאחל לו בהצלחה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה