close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מאמר הכניסה לעולם

הרב אלעזר שנקרו חשוון, תשעא14/10/2010

על הירידה החדה לעולם המעשה בתחילת חודש חשוון ועל שיטה מעשית להתמודדות עם משימות מעין אלו.

אחרי זמן ההתעלות של חדשי אלול-תשרי שעיקרם מעשה עם עצמו- אלול (המלך בשדה –תיקון ה"אני"), ר"ה ויו"כ (קבלת עול ותשובה), ארבעה ימים לפני החג שכל אחד עסוק עם לולבו וסוכתו, סוכות (כחללית שממנה מסתכלים על העולם מגבוה) שמחת בית השואבה ושמחת תורה (מרוב ריקודם ממש לא נוגעים ב"רצפה"). ימים של התעלות, עליה וחוויה. עברו שבת בראשית, נח, ומתקרבים ללך לך... דבר אחד בטוח- בין באונס ובין ברצון מונחתים אנו לעולם ע"מ לתקנו. אולם, המעבר חד מאד, איה התעלות ועליה וחוויה מאן דכר שמה?

הרבי מפיאסצנא זצ"ל (שיום שנתו היה בד' חשון) כותב שבזמני ההתעלות (תפילות חגים וכדומה) עלינו לזכור את הזמנים הנמוכים כדי שבהם נוכל להיזכר במצבים הנעלים ולהתרומם.

בNLP (שיטת טיפול חוויתית המנצלת את החושים של האדם) יש טכניקה בשם ANCHOR (עוגן) שעובדת כך: אם אדם ביישן צריך להופיע לפני קהל הוא צריך לדמיין מצב בו היה בשליטה מלאה או מישהו שהוא מכיר שמשופע בבטחון עצמי איך הוא כנראה חש בכל אחד מחושיו כשמדבר לפני קהל ואז למצוא מקום בגופו (לדוגמא-תנוך אוזנו השמאלית, בוהנו הימני כו...) שישמש כפתור הפעלה (עוגן) למצב בטוח זה וללחוץ במקום הסודי לפני התחלת הנאום לפני הקהל. (כמובן מתרגלים את זה כמה פעמים, מהמצב שהחוויה גורמת תחושת בטחון למצב בו העוגן מפעיל תחושת הבטחון, לפני מצב אמת).

בין שאנו מרגישים שהיינו למעלה זה מספר ימים או לא כ"כ ,בין שזכרנו את עוניינו במצבינו המרוממים או לא אבל נפשנו בדרגה זו או אחרת חוותה את הדברים והרגישה את מה שא-לקים באמת רוצה (על שלשה דברים העולם עומד:האדם-א-לוקים-והעולם) בכוחנו אם רק נרצה לשאוב כוחות אין סופיים בהתחברותנו עם כל חושינו אל החגים להחיות אותם ואת עצמנו אבל הפעם בתוך העולם ע"מ לעשותו טוב יותר.

א-לעזר שנקר מטפל רגשי לציבור הדתי וחרדי 046829161-0548454205
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה