close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לשכירת רכב

רבקה פרידמן-בגנוו סיוון, תשעא08/06/2011

בעוד שרבים לא מתעצלים ומחפשים טיסות וכו' במחירים אטרקטיביים לחופשה, מעטים בלבד גם בודקים ומשווים את תעריפי השכרת הרכב שמציעות החברות השונות.

על מנת ששכירת הרכב תהיה קלה וכדי שתיהנו מהרכב ומהנהיגה, מומלץ מאד להתכונן ולהכין שיעורי בית, לערוך סקר מחירים בין החברות השונות, ללמוד את האותיות הקטנות בחוזה ולהבין את העסקה שנחתמת ביניכם כשוכרי הרכב לבין חברת ההשכרה.

להלן מספר טיפים להשכרת רכב שיכולים לעזור לכם לפני ביצוע העסקה:

בחירת חברת ההשכרה
מומלץ לשכור רכב מחברות גדולות שיש להן פריסת סניפים רחבה. חישבו על כך שבמקרה של תקלה ברכב תוכלו ליצור קשר עם סניף החברה הקרוב. למשל, בביקור בארה"ב נהגתי ברכב ששכרתי בסן דייגו מאחת החברות הגדולות והמוכרות. לאחר כמה עשרות ק"מ של נהיגה נעימה וחלקה, החל פתאום הרכב לקרטע ונתקעתי. שיחת טלפון לחברה בסן דייגו הביאה אלי את נציג החברה מסניף קרוב שטיפל ברכב והחזירו לחיים. לא נעים לחשוב איך באמת הייתי נתקע אם הייתי שוכר את הרכב מחברת השכרה מקומית קטנה...

בחירת הרכב המתאים
חשוב להתאים את סוג הרכב ואת גודלו לצרכי הנהג ולמספר הנוסעים. למשל, אדם שחשובה לו נוחות הנסיעה ייבחר ברכב שונה מאשר מי שבראש מעייניו החיסכון הכספי. או מי שאמור לנסוע ברכב יחד עם בני משפחתו, חשוב שייבחר ברכב משפחתי גדול שיהיה נוח גם לנהג וגם לנוסעים.

חסכון כספי
ביצוע סקר מחירים של חברות השכרה שונות לפני ההשכרה ועריכת השוואה בין הצעות המחיר, יכולים להביא לחיסכון כספי לא מועט. לעתים גם שיחת טלפון אחת יכולה להביא להוזלה משמעותית של עלויות העסקה. כלומר, חשוב לגלות מהם מחירי המתחרים, לא להתבייש לנהל משא ומתן ולבקש הנחה.
יש הממליצים לשכור רכב דיזל ש"זולל" פחות סולר מאשר רכב שמונע בדלק רגיל. זה כדאי בעיקר אם במדינת היעד מחירי הדיזל זולים באופן משמעותי ממחירי הדלק (יש מקומות שבהם מחיר הדיזל זול בכ-50% ממחיר הדלק הרגיל).
בנוסף, טיפ שבודאי ידוע לכולם: שכירה של רכב קטן היא חסכונית גם מבחינת עלויות ההשכרה וגם מבחינת ניצול הדלק לק"מ, ורכב בעל שתי דלתות זול יותר מאותו גודל רכב בעל ארבע דלתות.

כמו כן, רבים מאיתנו יכולים ליהנות מהנחה משמעותית ללא כל צורך במשא ומתן. חברות טיולים והשכרות רכב רבות מעניקות תנאים נוחים לציבור הדתי, ועל כן מציעות חבילות ייחודיות שאינן גובות תשלום נוסף עבור שבתות וחגים. המחיר המוזל הזה תקף בקרב חברות שונות, החל מהגדולות והמוכרות ועד לסוכנויות קטנות. בכך מבטיחות חברות אלו כוח קנייה נוסף ויחסי נאמנות שישתלמו עבור שני הצדדים.

באדיבות Hertz השכרת רכב ושירותי ליסינג
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה