close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נ"ח - כל השפע האלוקי יורד לעולם דרך הנשמה הכללית של עמ"י

הרב שמעון פרץכו שבט, תשפא08/02/2021
פרק סב מתוך הספר ואהבת
<< לפרק הקודם
 - 
לפרק הבא >>

פרק סב מתוך הספר ואהבת

תגיות:

פרק נ"ח

-       אתה מוכן להסבר הבא על חשיבות האהבה?

-       מוכן ומזומן!

-       עלי להקדים יסוד מאד חשוב על עם ישראל. כל השפע האלוקי יורד לעולם דרך עם ישראל. זה הצינור היחיד שמקשר בין הקב"ה לבין הבריאה כולה. כל הבריאה כולה - כולל המין האנושי כולו, בעלי החיים, הצמחייה ואפילו הדוממים - מקבלת שפע של חיים מהקב"ה בכל רגע ורגע, והשפע הזה עובר דרך עם ישראל.

-       מה שאני מבין מדברי הרב הוא, שהקשר של כל העולם לקב"ה עובר רק דרך עם ישראל?

-      

נכון מאד. אם חלילה הצינור היחיד, קרי עם ישראל, יהיה סתום ולא יקשר בין הקב"ה לעולם, העולם יחרב ויחזור לתוהו ובוהו. אם ח"ו עם ישראל יעלם אזי גם העולם יעלם איתו. הקב"ה מְתַקשר רק איתנו בכל המובנים. רק איתנו הוא מדבר. רק מאיתנו יש נביאים. רק לנו הוא נתן את התורה שְנֵלַמֶד אותה את עצמנו ואת שאר העמים וכו'. אנחנו צינור בלעדי.

-       מהו השפע הזה שבא מהקב"ה?

-       השפע הזה הוא כל הטוב שיש בעולם. בכול מכול כול. השפע הזה כולל בראש ובראשונה את עצם הקיום והחיים של העולם. ללא השפע הזה העולם נעלם. חוץ מעצם הקיום, השפע הזה כולל גם שפע רוחני של קדושה וטהרה וגם שפע נפשי של שמחה ואושר. הוא כולל גם שפע גופני של בריאות ועושר וגם שפע שכלי של הבנה נכונה, חידושים, המצאות למיניהם ורעיונות עמוקים.

    כאשר העולם פועל על פי הדרך האמיתית שמתאימה לו, הקב"ה מעביר לו שפע שמחייה אותו, שמבריא אותו, שמחכים אותו, שהופך אותו למאושר וכן הלאה. והכל עובר דרך עם ישראל.

-       איך כולם ידעו להתנהג בדרך שמתאימה להם?

-       זה אחד התפקידים הראשיים של עם ישראל. להפיץ תורה ואמונה ולהדריך מוסרית את המין האנושי. "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים". עם ישראל הוא גם הצינור לעצם החיים של העולם וגם המדריך של העולם לחיים טובים, מוסריים, ערכיים ומאושרים. עם ישראל צריך ללמד את העולם את שבע מצוות בני נוח. הוא צריך ללמד אותם מהו מוסר אמיתי וכיצד ניתן להקים מדינה מוסרית טובה ומוצלחת בכל התחומים. לעם ישראל יש אחריות על העולם!

    ריה"ל בספר הכוזרי המשיל את עם ישראל ללב של האומות. אומות העולם הם שאר אברי הגוף האנושי הכללי ועם ישראל הוא הלב. הלב הוא זה ששולח את הדם אל כל חלקי הגוף ובכך מחיה אותם. הלב הוא סוג של צינור.

-       השפע הזה יורד לעולם דרך מקום מסוים?

-       אכן כן. יש מקום שאליו השפע האלוקי יורד בתחילה וממנו מתפשט במעגלים רחבים החוצה אל שאר העולם. אתה מכיר את המקום הזה, קוראים לו בית המקדש והוא נמצא במרכז העולם, בהר המוריה. בית המקדש הוא צינור לירידת השפע, או במילים אחרות נקודת החיבור בין השמים וארץ. כאן השכינה שורה ומביאה חיים לעולם על כל חלקיו.

-       זה יכול להסביר את הקורבנות בבית המקדש, שצריך להביא כמעט בכל קרבן גם מהחי, גם מהצומח [מנחות ונסכים] וגם מהדומם [מלח]?

-       בהחלט! עבודת בית המקדש ממשיכה שפע גם לחי, גם לצומח וגם לדומם. כל חלק של הבריאה צריך את הצינור המדויק שלו לקבלת השפע האלוקי והתפשטותו בעולם. הצינור העיקרי שדרכו הכל יורד זה עם ישראל. כאשר נקודת קבלת השפע בעולם היא בהר הבית בבית המקדש. עם ישראל מקבל את השפע הזה, הן על ידי עצם הקיום שלו, והן על ידי הפעולות שהוא עושה בבית המקדש, בארץ ישראל, בבתי המדרש ובבתי הכנסת, בשבתות ובימים טובים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה