צניעות וכדומה

הרב יניב חניאדטבתתשעט12/12/2018
שאלה:
א. אני מאד נהנה מנשים שמתאפרות ומתלבשות יפה ומודרני( לא צריך הכי הכי...) ואני רוצה שגם אישתי תתלבש ותתאפר כך ואני מרגיש ורואה שזה יעזור לי להנות ממה שיש לי ושלא אצטרך 'לרדוף'ולהסתכל על נשים אחרות ולכן הייתי רוצה לדעת מה על פי ההלכה מותר לאישה להיתאפר וללבוש כדוגמה אורך חצאית/פאה שזה ומה רק חמורות שבמצב שאני כרגע אני חושב שזה לא הזמן להחמיר בזמן שאני יוכל כך להינצל מעבירות וכדומה באם לא מחמיר אך אני אף לא רוצה לעבור על איסורים חלילה. ב. האם מותר לי להסתכל על אישתי במקומות שמתגלים לה כשהיא מתלבשת וכדומה כמובן בימי היתר. ג.האם מותר לי לנגוע/ לחבק את אישתי סתם באמצע היום אפילו שזה גורם לקישור איבר בימי היתר כמובן השאלות האלו מאד מאד דחופים לי ואשמח לקבל תשובה ברורה במהירות האפשרית תודה.
תשובה:
א. לגבי השאלה הזו (הראשונה), אתה בטח יודע כבר שזה עניין שתלוי בהרבה מאוד דברים. כלומר- יש את ההלכה הקבועה שעליה לא ניתן לעבור, אבל יש גם משמעות למגזר, לצורת ההתלבשות אצלכם וכדומה. פאה, לדוגמא, זה דבר שיש בו מחלוקת עצומה בין הפוסקים. אם אתה ספרדי, וכל הסביבה שלך הולכת בלי פאה (יש ספרדיות דתיות רבות שכן הולכות), ללכת עם פאה יכול להיחשב ל"לא צנוע". לעומת זאת הרבה מאוד בחורות ליטאיות הולכות עם פאה, ובטח חסידות חב"ד... שאצלן זה עניין חשוב ללכת עם פאה. אותו דבר לגבי אורך חצאית. ההלכה מחייבת עד הברך. ויש לא מעט קבוצות שבהן זה הסטנדרט. אבל יש לא מעט קבוצות שבהן ללכת בדיוק עד הברך יחשב ללא צנוע. ולכן קשה לי מאוד לענות על השאלה הזו ישירות.אם כי צריך לציין שלהתלבש יפה ומודרני זה לא איסור. ובטח להתאפר וכדומה... יש אפילו מצווה וסיפורים בגמרא על נשים שהקפידו להתשקט מאוד בשביל הזוגיות שלהם וכדי שהבעל לא יסתכל על נשים אחרות. אם תשאל אותי, זה נראה לי יותר עניין נפשי פנימי מאשר עניין של לבוש חיצוני או איפור. כלומר- בעל שישכנע את עצמו שאשתו יפה והכי מודרנית והכי מצויינת וכו' זה יעבודץ למרות שאני מדגיש שמותר ורצוי להתקשט.
ב. מותר בהחלט.
ג. כן, מותר בשביל החיבה והאהבה.
תשובות נוספות בנושא-
חלב אם
אני חושב שבמסגרת קיום היחסים בין איש לאשתו זה מותר לשתות מעט מהחלב של האשה. כחלק מההכנה לתשמיש.
חלב אם איננו חלבי או בשרי, הוא נטרלי.
אני חושב שבמסגרת קיום היחסים בין איש לאשתו זה מותר לשתות מעט מהחלב של האשה. כחלק מההכנה לתשמיש.
חלב אם איננו חלבי או בשרי, הוא נטרלי.
מה נקרא אותו מקום?
האמת היא שקצת קשה לדעת, ראיתי דעות לכאן ולכאן. לכאורה זה משתנה מעט, יש מקומות שהכוונה להכל האיזור ויש מקומות שהכוונה לפתח הנרתיק. בדרך כלל ככל הנראה כוונה לפתח הנרתיק.
האמת היא שקצת קשה לדעת, ראיתי דעות לכאן ולכאן. לכאורה זה משתנה מעט, יש מקומות שהכוונה להכל האיזור ויש מקומות שהכוונה לפתח הנרתיק. בדרך כלל ככל הנראה כוונה לפתח הנרתיק.
יחסי מין בהריון
זה מבוסס על דעת הרמב"ם, שאומר שכל מה שרוצה אדם עושה באשתו, בועל איפה שירצה וכו'...
לפי זה יש רבים שהבינו מהרמב"ם שמותר לעשות "ביאה דרך איברים", שהיא ביאה על גוף האשה אבל לא באותו מקום.
בדרך כלל לא מתירים את זה אלא אם כן יש סיבה, ולא חייבים סיבה הכי חזקה בעולם, כי זה הרמב"ם. במקרה שלכם מכיוון שזה מונע יחסים אחרים, אז זה מותר.
אתה יכול לחפש כאן באתר "ביאה דרך איברים" ותראה עוד אות תשובות בעניין.
זה מבוסס על דעת הרמב"ם, שאומר שכל מה שרוצה אדם עושה באשתו, בועל איפה שירצה וכו'...
לפי זה יש רבים שהבינו מהרמב"ם שמותר לעשות "ביאה דרך איברים", שהיא ביאה על גוף האשה אבל לא באותו מקום.
בדרך כלל לא מתירים את זה אלא אם כן יש סיבה, ולא חייבים סיבה הכי חזקה בעולם, כי זה הרמב"ם. במקרה שלכם מכיוון שזה מונע יחסים אחרים, אז זה מותר.
אתה יכול לחפש כאן באתר "ביאה דרך איברים" ותראה עוד אות תשובות בעניין.
יחסי מין בזמן הריון
זה קצת תלוי בזמן ההריון וכמה זמן נשאר לכם להיות בהרחקה שכזו. אבל באופן עקרוני הפתרון הוא "ביאה דרך איברים", כלומר, התכחות בין הירכיים של האשה, כמה שיותר קרוב לאותו מקום, ושם גם לפלוט.
זה קצת תלוי בזמן ההריון וכמה זמן נשאר לכם להיות בהרחקה שכזו. אבל באופן עקרוני הפתרון הוא "ביאה דרך איברים", כלומר, התכחות בין הירכיים של האשה, כמה שיותר קרוב לאותו מקום, ושם גם לפלוט.
ביאה דרך איברים
שלום וברכה,
אם מדובר בתקופה ארוכה יחסית של דלקת ואסור לקיים יחסים בכלל, אז-
ל"אונן" אסור, אני חושב שזה דבר בעייתי.
להתחכך מותר, אם כי עדיף קרוב ככל הניתן לאותו מקום. אנא קרא באתר תשובות בנושא "ביאה דרך איברים" כדי לראות את דעתי המדוייקת, אבל באופן עקרוני זה מותר, רק שעדיף קרוב.
מאחורה בודאי מותר.
שלום וברכה,
אם מדובר בתקופה ארוכה יחסית של דלקת ואסור לקיים יחסים בכלל, אז-
ל"אונן" אסור, אני חושב שזה דבר בעייתי.
להתחכך מותר, אם כי עדיף קרוב ככל הניתן לאותו מקום. אנא קרא באתר תשובות בנושא "ביאה דרך איברים" כדי לראות את דעתי המדוייקת, אבל באופן עקרוני זה מותר, רק שעדיף קרוב.
מאחורה בודאי מותר.
ביאה דרך איברים
אם אין סיבה רפואית של ממש (משהו שלא מאפשר יחסים רגילים), אז אני חושב שממש ממש עדיף שלא לפלוט בחוץ, מותר להתחכך, מותר להגיע "כמעט" אולם עדיף שהוצאת הזרע תהיה באותו מקום.
אם אין סיבה רפואית של ממש (משהו שלא מאפשר יחסים רגילים), אז אני חושב שממש ממש עדיף שלא לפלוט בחוץ, מותר להתחכך, מותר להגיע "כמעט" אולם עדיף שהוצאת הזרע תהיה באותו מקום.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








