צניעות

הרב יניב חניאיחאדר אתשעו27/02/2016
שאלה:
שלום הרב קראתי את התשובות שלך שהבעל יכול למצוץ ולראות את דדי אשתו- א, האם זה אך ורק בזמן תשמיש או גם באור סתם כך? ב, האם זה גם לציבור בני תורה או רק ''עדיף שלא, מטמא את הנפש וכו'''? ג, מה זה נקרא לשמש במוך? ד, האם מותר ליגע בערוות האישה בתשמיש בחושך כמובן. יישר כח עצום ותודה רבה.
תשובה:
א. לענ"ד זה יכול להיות גם סתם ככה, אם זה במקרה ודרך ארעי, אבל מכיוון שזה כמובן דבר שיש בו משום גירוי וכדומה, זה ראוי שזה יעשה כחלק מתשמיש.ב. לדעתי עניין הדדים הוא לכולם, כולל לבני תורה, חז"ל מכנים זאת "הוד יופיה" ויש תיאור מפורש של רב חסדא שמנחה את בנותיו להתנהג כך לבעליהם (מהגמרא שם לא ברור שמדובר בראיה, אלא במגע). זה דבר שנועד להיות בין כל איש לאשתו.
ג. לשמש במוך פירושו שהאשה שמה באותו מקום מוך (בגד רך) כדי שהזרע לא יגיע לרחם. זה למעשה אמצעי מניעה של פעם.
ד. כן, כמובן.
הבעיה שאתה מעלה היא אכן בעיה אצל נשים רבות שמגיעות לגיל הזה. בלי קשר לשאלה, הייתי מציע לכם לבדוק את ההתקן התוך רחמי של באייר לחמש שנים, הוא מונע מחזור לתקופה ארוכה מאוד.
לגבי עצם השאלה, כפי שכתבת נראה בדעת הרמב"ם שמה שאסור להסתכל הזמן הזה הוא מקום התורף, וכן נראה לי בפשטות שניתן להתלבש וכו' ללא בעיה. אני לא חושב שהיא צריכה להסתיר את גופה בזמן התלבשות וכו', מלבד אותו מקום.
לגבי להראות בכוונה תחילה את החלק העליון, זו שאלה שיותר תלויה בכם, כלומר- אני סבור שניתן להתיר זאת על בסיס מזדמן ולא באופן קבוע. אולם אם זה גורם לגירוי חזק מידי מצידך, או יכול להוביל ליחסים של ממש, אז עדיף שלא.
טוב, זו כמובן שאלה קשה ועמוקה שנוגעת לכל הרבה פרטים בחיים שלכם.
נקודת המוצא שצריכה להיות היא שזה לא יכול ולא צריך להימשך. חיי הזוגיות כוללים בתוכם את חיי האישות והם חלק חשוב שצריך לשמור עליו. צריך נסות לברר אם אין נקודת עומק שגורמת לאשתך להרגיש כך ולא לרצות לקיים חיי אישות... למרות שבתשובה לשאלתך בסוף, יש מצב כזה, יש נשים (ווגם גברים) שהם קרים מבחינת המשיכה והם לא חשים אותם. כמובן שזה מצב שמצריך טיפול מהפן הזוגי...
נראה שהשלבים שאתם צריכים לעבור הם בראש ובראשונה לברר את הנקודה העמוקה- למה אשתך מרגישה ככה, האם היא באמת "קרה", האם היא לא רוצה אותך ספציפית, האם יש קושי אחר (כאב אולי?) וכדומה... זה חייב להיות השלב הראשון כדי להבין מה הבעיה.
אחרי שיודעים טוב יותר מה הבעיה, יש מקום לנסות ולתקן אותה, שוב, מתוך הבנה שמדובר במשהו שחייבים לתקן (כלומר- התשובה- אז נסתפק בפעמיים בחודש היא לא תשובה). התשובה שהפתרון הוא שיחות ודיבורים היא בהחלט תשובה נכונה, כי אין הרבה כלים אחרים שבהם ניתן להתשמש במקרה כזה, אלא אם כן מוצאים מקור אחר לבעיה. נניח שלאשתך יש כאב, בזה ניתן לטפל...
אם הדיבורים לא עוזרים למשך תקופה, צריך לנסות לפנות לטיפול זוגי אמיתי בליווי מקצועי שינסה לעזור.
אני לא רואה הרבה פתרונות אחרים, מלבד גירושים, אם הדיבורים או טיפול מקצועי לא עוזר.
קצת קשה להבין משאלתך הקצרה מה בדיוק מפריע לאשתך והאם יש בקיום יחסים סכנה של ממש, נניח של זירוז הלידה או משהו. יש מקרים כאלה, של סכנת זירוז, ובמקרים כאלה יותר קל להתיר ביאה דרך איברים או משהו דומה. אבל הביטוי "ממש כואב" הוא לא ממש מוכרע... למה הכוונה כואב? האם זה ממש נורא או שמא פחות, האם אפשר להתגבר על הכאב בעזרת משחות או קרמים למיניהם? ועוד...
בכל מקרה, אם המצב גורם לכך שלא תקיימו יחסים במשך תקופה ארוכה, אולי ניתן להתיר ביאה דרך איברים, על פי ההעדפות שכתבתי כאן בעבר-
א) הכי טוב היה אם ניתן לפלוט את הזרע באיזור אותו מקום, גם אם בחדירה חלקית. כלומר- באיזור הנרתיק באופן כללי, ללא כניסה עמוקה שתכאיב. זה הפתרון הכי טוב.
ב) המצב השני המועדף הוא המצב של ביאה מאחור, שלפי דברי חכמים נחשבת לביאה לכל דבר...
ג) אם שני הדברים לא עובדים, צריך לשקול היתר לביאה דרך איברים, כלומר- הוצאת הזרע על גוף האשה שלא באותו מקום, נניח בין הירכיים או משהו דומה.
חשוב לי להדגיש שעל פי התיאור שלך אני סבור שניתן לעשות את האפשרות הראשונה- כלומר- לעשות את החיכוך עצמו בכל מקום שרוצים, אולם כשמגיעים להוצאה עצמה, להוציא באיזור הנרתיק ללא חדירה עמוקה מידי שתכאיב.
ברכות מרובות
לא בשלב ראשוני. לא אם אין בעיות. למה שחתן צעיר יצטרך את זה? זה מציב את כל העניין מלכתחילה במצב של צורך. זה לא אמור להיות לחתן צעיר. כי למה שחתן צעיר יחשוב או ידע שיש בעיה?
במובן העמוק יותר, חשוב לדעת שזה מתחיל מהראש. אפילו במצב הזה אדם יכול לשלוט בעצמו לאט לאט... וברוב המקרים לא צריכים עזרה חיצונית לזה.
לגבי חתנים ובתוך המשפחה- הלימוד המשותף הוא חלק מהכיף. בא נסתכל על זה בניתוק מהנזק שעושים לנו החיים המודרנים והתרבות המתירנית- האשה לא אמורה להכיר אף אחד והוא לא אמור להכיר אף אחת. אז גם אם, נניח, יש בעיה של שהיה, הם לומדים ביחד להתגבר על זה. אין שום דבר להשוות אליו (אלא אם כו יש בעיה אמיתית, כפי שהזכרנו) הם לומדים לשלוט בעצמם ולמשוך ולאהוב בצורה כזו שגם או רק העונג של השני מעניין אותם.
שימוש במשהו חיצוני פוגם את זה. זה קיצור דרך של הלמידה המשותפת. וכמו תמיד יש לזה מחיר כבד...
לכן, לחתן צעיר אין אפילו מה לחשוב על זה, מלבד מלחשוב על אשתו והחיים שהם בונים ביחד.
אני סבור שכן, מותר לך.
יש עדיפות-
עדיפות ראשונה זה לפלוט באיזור אותו מקום של האשה, תנסה להיצמד כמה שיותר לשם.
עדיפות שניה זה באיזור הישבן.
אם לא, אז על אחד מאברי האשה האחרים.
רפואה שלימה
שני הדברים מותרים, מותר לאשה לראות את בעלה ללא לבוש וכן מותר ואפילו צריך ללחוש דברים שיש בהם משום הגברת התאווה. כמובן שלא מדובר על דברי גסויות, אלא על דברי אהבה, יופיה של האשה, כמה אתה חושק בה וכדומה...








