אישות - דחוף

הרב יניב חניאיגכסליותשפג07/12/2022
שאלה:
בס"ד שלום! אישתי בהיריון בחודש חמישי, ומאוד קשה לה לקיים יחסי אישות, המקום מאוד כואב ולכן כמעט ואיננו מקיימים יחסי אישות. האם ביאה דרך האיברים מותרת? ואם כן מה כלול בכך, אשמח שהרב יפרט שלא ניכשל באיסורים. תודה רבה.
תשובה:
קצת קשה להבין משאלתך הקצרה מה בדיוק מפריע לאשתך והאם יש בקיום יחסים סכנה של ממש, נניח של זירוז הלידה או משהו. יש מקרים כאלה, של סכנת זירוז, ובמקרים כאלה יותר קל להתיר ביאה דרך איברים או משהו דומה. אבל הביטוי "ממש כואב" הוא לא ממש מוכרע... למה הכוונה כואב? האם זה ממש נורא או שמא פחות, האם אפשר להתגבר על הכאב בעזרת משחות או קרמים למיניהם? ועוד...
בכל מקרה, אם המצב גורם לכך שלא תקיימו יחסים במשך תקופה ארוכה, אולי ניתן להתיר ביאה דרך איברים, על פי ההעדפות שכתבתי כאן בעבר-
א) הכי טוב היה אם ניתן לפלוט את הזרע באיזור אותו מקום, גם אם בחדירה חלקית. כלומר- באיזור הנרתיק באופן כללי, ללא כניסה עמוקה שתכאיב. זה הפתרון הכי טוב.
ב) המצב השני המועדף הוא המצב של ביאה מאחור, שלפי דברי חכמים נחשבת לביאה לכל דבר...
ג) אם שני הדברים לא עובדים, צריך לשקול היתר לביאה דרך איברים, כלומר- הוצאת הזרע על גוף האשה שלא באותו מקום, נניח בין הירכיים או משהו דומה.
חשוב לי להדגיש שעל פי התיאור שלך אני סבור שניתן לעשות את האפשרות הראשונה- כלומר- לעשות את החיכוך עצמו בכל מקום שרוצים, אולם כשמגיעים להוצאה עצמה, להוציא באיזור הנרתיק ללא חדירה עמוקה מידי שתכאיב.
ברכות מרובות
לא בשלב ראשוני. לא אם אין בעיות. למה שחתן צעיר יצטרך את זה? זה מציב את כל העניין מלכתחילה במצב של צורך. זה לא אמור להיות לחתן צעיר. כי למה שחתן צעיר יחשוב או ידע שיש בעיה?
במובן העמוק יותר, חשוב לדעת שזה מתחיל מהראש. אפילו במצב הזה אדם יכול לשלוט בעצמו לאט לאט... וברוב המקרים לא צריכים עזרה חיצונית לזה.
לגבי חתנים ובתוך המשפחה- הלימוד המשותף הוא חלק מהכיף. בא נסתכל על זה בניתוק מהנזק שעושים לנו החיים המודרנים והתרבות המתירנית- האשה לא אמורה להכיר אף אחד והוא לא אמור להכיר אף אחת. אז גם אם, נניח, יש בעיה של שהיה, הם לומדים ביחד להתגבר על זה. אין שום דבר להשוות אליו (אלא אם כו יש בעיה אמיתית, כפי שהזכרנו) הם לומדים לשלוט בעצמם ולמשוך ולאהוב בצורה כזו שגם או רק העונג של השני מעניין אותם.
שימוש במשהו חיצוני פוגם את זה. זה קיצור דרך של הלמידה המשותפת. וכמו תמיד יש לזה מחיר כבד...
לכן, לחתן צעיר אין אפילו מה לחשוב על זה, מלבד מלחשוב על אשתו והחיים שהם בונים ביחד.
אני סבור שכן, מותר לך.
יש עדיפות-
עדיפות ראשונה זה לפלוט באיזור אותו מקום של האשה, תנסה להיצמד כמה שיותר לשם.
עדיפות שניה זה באיזור הישבן.
אם לא, אז על אחד מאברי האשה האחרים.
רפואה שלימה
שני הדברים מותרים, מותר לאשה לראות את בעלה ללא לבוש וכן מותר ואפילו צריך ללחוש דברים שיש בהם משום הגברת התאווה. כמובן שלא מדובר על דברי גסויות, אלא על דברי אהבה, יופיה של האשה, כמה אתה חושק בה וכדומה...
א. לדעתי כן, מותר לגעת בכל חלקי הגוף.
ב. כן, בתנאי שלא מגיעים מזה לפליטה.
ג. לא, הביאה עצמה רצוי מאוד מאוד שתהיה במיטה, בחושך, לפחות חלקי ובצורה מכובדת.
ד. אם הכוונה שהכניסה היא לנרתיק, לכל הדעות כן. אם למקום אחר, לדעת הרמ"א לא.
ה. לא בדיוק הבנתי, אבל מותר לומר דברים שיש בהם משום העלאת התאווה, דיבורים של ניבול פה אסורים תמיד...
ו. אם זה בין הבעל לאשתו זה מותר כמובן. לבעל מותר לתבוע את אשתו בפירוש, לאשה אסור.
כאשר האשה מותרת לבעלהמותר לו להסתכל עליה. יש דעות לגבי הסתכלות על אותו מקום, לחלק מהדעות יהיה אסור לו להסתכל על אותו מקום, ולחלק יהיה אסור לו להסתכל על אותו מקום במפורש, אולם אם היא רק עומדת בפניו זה יהיה מותר. מותר לאדם להנות מיופיה של אשתו כאשר הם מותרים, בזמן שהם אסורים יש בזה מורכבות, כי אסור להסתכל על מקומות המכוסים שמא יבואו לידי מעשה. אבל כאשר הם מותרים- זה בודאי מותר.
לגבי יחסים בחושך- גם בזה יש דעות, אולם לכל הדעות מדובר על הזמן התשמיש עצמו ממש ולא על ההכנה לתשמיש, או בזמנים אחרים. בזמן הביאה עצמה יש הלישאר מכוסים. יש דעות שזה לא כך... ומותר תשתמיש באור.
לגבי הניסיון, אני באמת לא יודע, יש אנשים מאוד חזקים ויש ש]חות, אבל מכיוון שאני סובר שזה לא אסור, אני לא חושב שזה חטא...
א. לדעתי לא. אין עניין שהילדים יראו את אמא שלהם במצב לא צנוע. זה לא נוגע לכיסוי ראש, ללא כיסוי ראש מותר.
ב. כן, אולם בטעם, לא בדברים של תאווה, אלא בדברים של חיבה גרידא.








