close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בינו לבינה

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
יחאדר בתשעו28/03/2016

שאלה:

שלום הרב, 1. האם כל העניין של החושך הוא דווקא בשעת החדירה ואת שאר היחסים אפשר לקיים באור? 2. ברגע שמכסים בשעת החדירה מהמותניים ומטה בשמיכה שאי אפשר לראות האם עדיין צריכים חושך? 3. האם מותר לקיים יחסים בפני ילד קטן שעדיין צריך לישון בחדר ההורים? 4. כמה פעמים בשבוע צריך אדם שחוזר הביתה כל ערב לקיים מצוות עונה? 5.האם מותר לי לבקש מאישתי שתתפשט רק כדי להינות מיופיה, או לחילופין שתצלם את עצמה בשבילי ערומה? 6.לאישה אסור לתבוע מהבעל בצורה מפורשת לקיים יחסים, מותר לה רק לרמוז לו, האם לחכות לבעלה בבית ולקבל את פניו בבגדים לא צנועים ולגרותו, או להתחיל לחשוף לידו את גופה או לדבר על גופה זה נקרא רמז? תודה.

תשובה:

1. כן, כך מקובל לנהוג, שהחדירה עצמה היא בחושך.
2. לרוב הדעות כן, למרות שיש דעות שלא, כלומר- שהכיסוי מספיק. בכל זאת לרוב הדעות צריך חושך.
3. לא, אלא אם כן הוא ישן על מיטה נפרדת לגמרי ואין שום סיכוי שיתעורר.
4. זה מאוד תלוי בהמון גורמים, ישנם רבים שסבורים שמדובר על פעמיים בשבוע ויש ששלוש. זה כמובן מצד מחוייבות העונה של בעל לאשתו.
5. להתפשט כן, כחלק מההכנה לתשמיש, אולם לצלם נראה לי איום ונורא, זו פגיעה באינטימיות של בני הזוג. האשה היא כוכבנית חס וחלילה... כל עוד זה בין בני הזוג זה טובף אולם לצלם נראה לי נורא.
6. זה יכול להיות רמז, זה תלוי באשה ובמצב... אולם נדמה לי שחכמים התכוונו ל"רמז" עדין בהרבה.
תשובות נוספות בנושא-
בינו לבינה-יחסים
1. אם המקום חשוך והזוג שם לבד, אולי מותר. אבל זה לא ממש צנוע לעניות דעתי ולכן אם זה חד פעמי זה נראה לי בסדר, אם לא, אז לא.
2. ביאה דרך איבריםזה דבר שלא מתרים בקלות, צריך לזה סיבה. אם מדובר על ללא הוצאת זרע, אז מותר.
3. כן, למה לא?
4. כן.
5. כן.
6. כן.
בין בעל לאישה
1. להסתובב בבית ערומים לגמרי לא נראה, צניעות היא לא רק בין הבעל לאשתו, היא גם כלפי שמיא. אז אם זהחלק מהתמיש ביניהם, אפשר, אבל סתם להסתובב נראה לי מיותר ולא טוב.
2. כן, ולענ"ד גם לא רק כחלק מקיום יחסים, אלא אם כן זהמשהו שמאוד מאוד מגרה את הגבר ואז זה לא שייך.
3. אני חושב שכן, גם אם האיבר לא ממש מכוסה, בתנאי שאי "התבוננות ישירה ועמוקה באיבר האשה.
4. אני סבור שמה שאסור זו הבטה מכוונת של ממש. לא חייב להיות מבט של מחקר מדעי, אבל מבט עמוק וארוך לא, מבט קצר וחולף, כן.
5. חדירה ממש כתוב ברוב הספרים שעדיף שיהיה בכיסוי. אולם אם יש סיבה מיוחדת, או שזה משהו שהזוג מאוד רוצה, אני חושב שאפשר.
6. יש לכאורה שתי סיבות- על פי הפשט זה נועד למנוע "זילות" של האשה. כי המקום הזה הוא לא תמיד נקי, לא תמיד מריח טוב וכדומה... לעיתים יש בו דם, הפרשות וכו', אז התבוננות בו יכולה להגרום לזילות. כמו כן זה יכול להביך.
על פי הסוד, זה דבר שקשור ליסודות עמוקים שלא מתבוננים במקום התורף. בכל מקרה, להרבה דעות מדובר באיסור שהוא רק במבט עמוק ומביך ולא בכל מבט.
צניעות
א. לענ"ד זה יכול להיות גם סתם ככה, אם זה במקרה ודרך ארעי, אבל מכיוון שזה כמובן דבר שיש בו משום גירוי וכדומה, זה ראוי שזה יעשה כחלק מתשמיש.
ב. לדעתי עניין הדדים הוא לכולם, כולל לבני תורה, חז"ל מכנים זאת "הוד יופיה" ויש תיאור מפורש של רב חסדא שמנחה את בנותיו להתנהג כך לבעליהם (מהגמרא שם לא ברור שמדובר בראיה, אלא במגע). זה דבר שנועד להיות בין כל איש לאשתו.
ג. לשמש במוך פירושו שהאשה שמה באותו מקום מוך (בגד רך) כדי שהזרע לא יגיע לרחם. זה למעשה אמצעי מניעה של פעם.
ד. כן, כמובן.
הסתכלות במקומות המכוסים
הבעיה שאתה מעלה היא אכן בעיה אצל נשים רבות שמגיעות לגיל הזה. בלי קשר לשאלה, הייתי מציע לכם לבדוק את ההתקן התוך רחמי של באייר לחמש שנים, הוא מונע מחזור לתקופה ארוכה מאוד.

לגבי עצם השאלה, כפי שכתבת נראה בדעת הרמב"ם שמה שאסור להסתכל הזמן הזה הוא מקום התורף, וכן נראה לי בפשטות שניתן להתלבש וכו' ללא בעיה. אני לא חושב שהיא צריכה להסתיר את גופה בזמן התלבשות וכו', מלבד אותו מקום.

לגבי להראות בכוונה תחילה את החלק העליון, זו שאלה שיותר תלויה בכם, כלומר- אני סבור שניתן להתיר זאת על בסיס מזדמן ולא באופן קבוע. אולם אם זה גורם לגירוי חזק מידי מצידך, או יכול להוביל ליחסים של ממש, אז עדיף שלא.
אשתי עושה דווקא וגורמת ליהתפוצץץץץ

טוב, זו כמובן שאלה קשה ועמוקה שנוגעת לכל הרבה פרטים בחיים שלכם.

נקודת המוצא שצריכה להיות היא שזה לא יכול ולא צריך להימשך. חיי הזוגיות כוללים בתוכם את חיי האישות והם חלק חשוב שצריך לשמור עליו. צריך נסות לברר אם אין נקודת עומק שגורמת לאשתך להרגיש כך ולא לרצות לקיים חיי אישות... למרות שבתשובה לשאלתך בסוף, יש מצב כזה, יש נשים (ווגם גברים) שהם קרים מבחינת המשיכה והם לא חשים אותם. כמובן שזה מצב שמצריך טיפול מהפן הזוגי...

נראה שהשלבים שאתם צריכים לעבור הם בראש ובראשונה לברר את הנקודה העמוקה- למה אשתך מרגישה ככה, האם היא באמת "קרה", האם היא לא רוצה אותך ספציפית, האם יש קושי אחר (כאב אולי?) וכדומה... זה חייב להיות השלב הראשון כדי להבין מה הבעיה.

אחרי שיודעים טוב יותר מה הבעיה, יש מקום לנסות ולתקן אותה, שוב, מתוך הבנה שמדובר במשהו שחייבים לתקן (כלומר- התשובה- אז נסתפק בפעמיים בחודש היא לא תשובה). התשובה שהפתרון הוא שיחות ודיבורים היא בהחלט תשובה נכונה, כי אין הרבה כלים אחרים שבהם ניתן להתשמש במקרה כזה, אלא אם כן מוצאים מקור אחר לבעיה. נניח שלאשתך יש כאב, בזה ניתן לטפל...
אם הדיבורים לא עוזרים למשך תקופה, צריך לנסות לפנות לטיפול זוגי אמיתי בליווי מקצועי שינסה לעזור.

אני לא רואה הרבה פתרונות אחרים, מלבד גירושים, אם הדיבורים או טיפול מקצועי לא עוזר.

אישות - דחוף

קצת קשה להבין משאלתך הקצרה מה בדיוק מפריע לאשתך והאם יש בקיום יחסים סכנה של ממש, נניח של זירוז הלידה או משהו. יש מקרים כאלה, של סכנת זירוז, ובמקרים כאלה יותר קל להתיר ביאה דרך איברים או משהו דומה. אבל הביטוי "ממש כואב" הוא לא ממש מוכרע... למה הכוונה כואב? האם זה ממש נורא או שמא פחות, האם אפשר להתגבר על הכאב בעזרת משחות או קרמים למיניהם? ועוד...

בכל מקרה, אם המצב גורם לכך שלא תקיימו יחסים במשך תקופה ארוכה, אולי ניתן להתיר ביאה דרך איברים, על פי ההעדפות שכתבתי כאן בעבר-
א) הכי טוב היה אם ניתן לפלוט את הזרע באיזור אותו מקום, גם אם בחדירה חלקית. כלומר- באיזור הנרתיק באופן כללי, ללא כניסה עמוקה שתכאיב. זה הפתרון הכי טוב.
ב) המצב השני המועדף הוא המצב של ביאה מאחור, שלפי דברי חכמים נחשבת לביאה לכל דבר...
ג) אם שני הדברים לא עובדים, צריך לשקול היתר לביאה דרך איברים, כלומר- הוצאת הזרע על גוף האשה שלא באותו מקום, נניח בין הירכיים או משהו דומה.

חשוב לי להדגיש שעל פי התיאור שלך אני סבור שניתן לעשות את האפשרות הראשונה- כלומר- לעשות את החיכוך עצמו בכל מקום שרוצים, אולם כשמגיעים להוצאה עצמה, להוציא באיזור הנרתיק ללא חדירה עמוקה מידי שתכאיב.

ברכות מרובות