הבהרה- שאלה אנונימית- בבקשה שהמייל שלי לא יופיע באתר!

הרב יניב חניאכדשבטתשעב17/02/2012
שאלה:
שלום הרב, אני יודעת כי אסור לבעל לראות את איבר אישתו ולנשקו, וראיתי באחת התשובות שהרב אמר כי עצם המעשה עשוי חלילה לגרום לבעל לזלזל באישתו. שאלתי היא האם מותר לבעל לנשק וכו' את איבר האישה כאשר הוא מכוסה (בתחתון או מכנסיים)? והאם מותר לבעל לנשק את איזור שערות הערווה בלבד כאשר שאר האיבר מכוסה? אשמח לתשובה גם מצד הדין וגם מצד מנהג חסידות. יש לציין שבעלי נהג כך בעבר וכי מעשה זה לא מפריע לו אלא מסב לו הנאה וגירוי. תודה.
תשובה:
כאשר הוא מכוסה מותר לנשק ללא חשש, ודאי מצד הדין, אותו דבר לגבי שיער הערווה (יש רבים שמסבירים שהכוונה באיסור היא רק לאיבר עצמו, איזור הנרתיק).מצד החסידות לא הייתי הופך את זה למשהו ממש קבוע, אלא לדבר שבאקראי יחסית, אבל בהחלט לדבר מותר. כלומר- גם מצד מנהג חסידות אין מקום לאסור, אלא רק לא להפוך את העניין למשהו מרכזי ביחסים.
תשובות נוספות בנושא-
בירור ענין מסויים
לכאורה זו לא בעיה, דברי חז"ל שאסור לנשק מתייחסים בעיקר לאיזור הנרתיק, ששם יש הפרשות וכו'.
לא הייתי ממליץ שזה יהיה דבר קבוע.
לכאורה זו לא בעיה, דברי חז"ל שאסור לנשק מתייחסים בעיקר לאיזור הנרתיק, ששם יש הפרשות וכו'.
לא הייתי ממליץ שזה יהיה דבר קבוע.
מוזיקה
לכאורה אני לא רואה שום סיבה שיהיה אסור. אולי אם יש זמרת ששרה זו תהיה בעיה ובטח פסוקים, אבל מוסיקה קצבית לא נראה לי בעיה.
לכאורה אני לא רואה שום סיבה שיהיה אסור. אולי אם יש זמרת ששרה זו תהיה בעיה ובטח פסוקים, אבל מוסיקה קצבית לא נראה לי בעיה.
יחסי מין בהלכה
מקובל שבזמן כל הזמן ההכנה והמשחק השותף אין צורך להיות מכוסים. בשעת התשמיש עצמו, כלומר בחדירה, לרוב הדעות צריך להיות מכוסים.
מקובל שבזמן כל הזמן ההכנה והמשחק השותף אין צורך להיות מכוסים. בשעת התשמיש עצמו, כלומר בחדירה, לרוב הדעות צריך להיות מכוסים.
צניעות בינה לבינו
שלום רב, התורה מתירה לאיש לעשות כל מה שהוא חפץ בגופה של אשתו (בהסכמתה , כמובן)
במסכת נדרים מובאים דברי רבי יוחנן בן דהבי, שלפיו אסור לגבר לראות את אותו מקום או לנשקו.
זאת הסיבה שחז"ל קבעו שאדם צריך לשמש מיטתו בחושך- כדישלא יבוא להסתכלות.
יש מחלוקת האם דברי רבי יוחנן נפסקים להלכה בצורה מפורשת. חלק ניכר מהפסוקים סוברים שלו (וכך משמע במיוחד מהרמב"ם, שזה לא נפסק להלכה).
ה"בעיה" היא שדבר זה גם נפסק במפורש בשולחן ערוך ביחד עם עוד כמה הנהגות בדיני תשמיש שלא כולם נפסקים להלכה למעשה, (סימן ר"מ סעיף ד), ובדרך כלל קשה מאוד לומר משהו נגד השולחן ערוך. אולם קשה לומר שזה דבר שברור לחלוטין כאסור. כי מפשט הדברים משמע שדברי רבי יוחנן אינם נפסקים להלכה. וכך כתבו שותי"ם רבים.
בימינו מקובל לומר שמה שאסור זו התבוננות ארוכה ומיוחדת... או מבט באותו מקום ממש (פתח הנרתיק). ושהשאר מותר.
כך שלומר שזה "מותר בפשטות", קשה בגלל פסק השו"ע... למרות שמפוסקים רבים אחרים משמע שזה מותר. אבל גם לומר שזה אסור לחלוטין ובאופן ברור אי אפשר לומר. זו יותר הנהגה אישיתכזו.
אםמדובר במבט חולף, לכאורה יהיה מותר.
שלום רב, התורה מתירה לאיש לעשות כל מה שהוא חפץ בגופה של אשתו (בהסכמתה , כמובן)
במסכת נדרים מובאים דברי רבי יוחנן בן דהבי, שלפיו אסור לגבר לראות את אותו מקום או לנשקו.
זאת הסיבה שחז"ל קבעו שאדם צריך לשמש מיטתו בחושך- כדישלא יבוא להסתכלות.
יש מחלוקת האם דברי רבי יוחנן נפסקים להלכה בצורה מפורשת. חלק ניכר מהפסוקים סוברים שלו (וכך משמע במיוחד מהרמב"ם, שזה לא נפסק להלכה).
ה"בעיה" היא שדבר זה גם נפסק במפורש בשולחן ערוך ביחד עם עוד כמה הנהגות בדיני תשמיש שלא כולם נפסקים להלכה למעשה, (סימן ר"מ סעיף ד), ובדרך כלל קשה מאוד לומר משהו נגד השולחן ערוך. אולם קשה לומר שזה דבר שברור לחלוטין כאסור. כי מפשט הדברים משמע שדברי רבי יוחנן אינם נפסקים להלכה. וכך כתבו שותי"ם רבים.
בימינו מקובל לומר שמה שאסור זו התבוננות ארוכה ומיוחדת... או מבט באותו מקום ממש (פתח הנרתיק). ושהשאר מותר.
כך שלומר שזה "מותר בפשטות", קשה בגלל פסק השו"ע... למרות שמפוסקים רבים אחרים משמע שזה מותר. אבל גם לומר שזה אסור לחלוטין ובאופן ברור אי אפשר לומר. זו יותר הנהגה אישיתכזו.
אםמדובר במבט חולף, לכאורה יהיה מותר.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








