זוגיות

הרב יניב חניאטושבטתשעט21/01/2019
שאלה:
לגבי שאלתי הקודמת. האם אפשר לקבל את המקור ההלכתי. תודה מראש
תשובה:
ב"בני שבע המידות", שמפורטים בשולחן ערוך בעיקר בסימן ר"מ (וגם בכמה מקומות האבן העזר), מופיעה אחת המידות- בני אנוסה. שפ]ירושו מי שמקיים יחסים עם אשתו ללא הסכמתה. על כך הוסיפו חכמים "בני אנוסת הלב", ועוד לא מעט מצבים של לא רק קיום יחסים אלא בכלל נגיעות וכו' בין בני הזוג.תשובות נוספות בנושא-
יחסי אישות
זה נשמע מאוד מאוד מעט.
אם היחסים הרגילים מצויינים, זה מאוד מוזר. המינימום של המינימום מבחינת ההלכה הוא 3 פעמים בשבועיים, כלומר- ליל הטבילה ועוד שני ערבי שבתות, אבל זה באמת המינימום הגדול עבור אנשים צדיקים ותלמידי חכמים מופלגים. בימינו אין כאלה ולכן המינימום של ימינו הוא פעמניים בשבוע, לא כולל ליל הטבילה. וגם זה מעט יחסית ל"מצב".
את צריכה לשוחח עם בעלך ברצינות על הנושא ולנסות לברר מדוע זה כך והאם יש בעיה שאתה לא מכירה שגורמת לזה. כי התיאור שלך הוא מאוד מטריד. זה לא אמור להיות ככה. בעלך, כמו כל בעל, חייב במצוות עונה מינימלית...
זה נשמע מאוד מאוד מעט.
אם היחסים הרגילים מצויינים, זה מאוד מוזר. המינימום של המינימום מבחינת ההלכה הוא 3 פעמים בשבועיים, כלומר- ליל הטבילה ועוד שני ערבי שבתות, אבל זה באמת המינימום הגדול עבור אנשים צדיקים ותלמידי חכמים מופלגים. בימינו אין כאלה ולכן המינימום של ימינו הוא פעמניים בשבוע, לא כולל ליל הטבילה. וגם זה מעט יחסית ל"מצב".
את צריכה לשוחח עם בעלך ברצינות על הנושא ולנסות לברר מדוע זה כך והאם יש בעיה שאתה לא מכירה שגורמת לזה. כי התיאור שלך הוא מאוד מטריד. זה לא אמור להיות ככה. בעלך, כמו כל בעל, חייב במצוות עונה מינימלית...
שמירת הברית
אם הבנתי נכון את התאיור שלך (וברור שבמקרים כאלו לא קל לתאר במדוייק), לא מדובר על זרע לבטלה.
כשאדם בא לקיים יחסים עם אשתו, לפני כן יוצא מעט נוזל סיכה, שמטרתו לרכך את הביאה. אני מבין שמדובר על הנוזל הזה, והוא לא נחשב לזרע. זרע יוצא כשמרגישים "זעזוע" פנימי קטן.
בכל מקרה, לא הבנתי את הפירוש של "להתחיל הכל מחדש"...
אם הבנתי נכון את התאיור שלך (וברור שבמקרים כאלו לא קל לתאר במדוייק), לא מדובר על זרע לבטלה.
כשאדם בא לקיים יחסים עם אשתו, לפני כן יוצא מעט נוזל סיכה, שמטרתו לרכך את הביאה. אני מבין שמדובר על הנוזל הזה, והוא לא נחשב לזרע. זרע יוצא כשמרגישים "זעזוע" פנימי קטן.
בכל מקרה, לא הבנתי את הפירוש של "להתחיל הכל מחדש"...
יחסי אישות
לא הבנתי את השאלה, יחסים "אוראלחי" הכוונה ליחסים בפה? נכון?
אני לא חושב שזה אסור, אלא אם כן מדובר על הוצאת הזרע שם, שזה אני חושב שאסור.
לכן אין צורך להביא מקורות שאוסרים, אלא אם כן אני לא מבין נכון.
לא הבנתי את השאלה, יחסים "אוראלחי" הכוונה ליחסים בפה? נכון?
אני לא חושב שזה אסור, אלא אם כן מדובר על הוצאת הזרע שם, שזה אני חושב שאסור.
לכן אין צורך להביא מקורות שאוסרים, אלא אם כן אני לא מבין נכון.
ביאה דרך איברים וכו
אכן, בפה יש שמתירים איך שהוא. אני לא אוהב את זה בכלל, אבל אם זה ממש ממש חשוב לך ואשתך מסכימה, אז אולי אפשר לסמוך על זה.
על גוף האשה אני לא סבור שיש מקום להתיר אלא אם כן יש בעיה מיוחדת, רפואית או משהו כזה.
כפי שהעתקת, הטור מתייחס להוצאת זרע בשלא כדרכה (מאחור), לדרך איברים הוא לא מתייחס, ואני סבור כפי שכתבתי שזו בעיה ללא סיבה מיוחדת.
לגבי אותו איבר, אם זה בין השפתיים, אבל לא בנרתיק, אולי אפשר.
אכן, בפה יש שמתירים איך שהוא. אני לא אוהב את זה בכלל, אבל אם זה ממש ממש חשוב לך ואשתך מסכימה, אז אולי אפשר לסמוך על זה.
על גוף האשה אני לא סבור שיש מקום להתיר אלא אם כן יש בעיה מיוחדת, רפואית או משהו כזה.
כפי שהעתקת, הטור מתייחס להוצאת זרע בשלא כדרכה (מאחור), לדרך איברים הוא לא מתייחס, ואני סבור כפי שכתבתי שזו בעיה ללא סיבה מיוחדת.
לגבי אותו איבר, אם זה בין השפתיים, אבל לא בנרתיק, אולי אפשר.
צניעות וכדומה
א. לגבי השאלה הזו (הראשונה), אתה בטח יודע כבר שזה עניין שתלוי בהרבה מאוד דברים. כלומר- יש את ההלכה הקבועה שעליה לא ניתן לעבור, אבל יש גם משמעות למגזר, לצורת ההתלבשות אצלכם וכדומה. פאה, לדוגמא, זה דבר שיש בו מחלוקת עצומה בין הפוסקים. אם אתה ספרדי, וכל הסביבה שלך הולכת בלי פאה (יש ספרדיות דתיות רבות שכן הולכות), ללכת עם פאה יכול להיחשב ל"לא צנוע". לעומת זאת הרבה מאוד בחורות ליטאיות הולכות עם פאה, ובטח חסידות חב"ד... שאצלן זה עניין חשוב ללכת עם פאה. אותו דבר לגבי אורך חצאית. ההלכה מחייבת עד הברך. ויש לא מעט קבוצות שבהן זה הסטנדרט. אבל יש לא מעט קבוצות שבהן ללכת בדיוק עד הברך יחשב ללא צנוע. ולכן קשה לי מאוד לענות על השאלה הזו ישירות.
אם כי צריך לציין שלהתלבש יפה ומודרני זה לא איסור. ובטח להתאפר וכדומה... יש אפילו מצווה וסיפורים בגמרא על נשים שהקפידו להתשקט מאוד בשביל הזוגיות שלהם וכדי שהבעל לא יסתכל על נשים אחרות. אם תשאל אותי, זה נראה לי יותר עניין נפשי פנימי מאשר עניין של לבוש חיצוני או איפור. כלומר- בעל שישכנע את עצמו שאשתו יפה והכי מודרנית והכי מצויינת וכו' זה יעבודץ למרות שאני מדגיש שמותר ורצוי להתקשט.
ב. מותר בהחלט.
ג. כן, מותר בשביל החיבה והאהבה.
א. לגבי השאלה הזו (הראשונה), אתה בטח יודע כבר שזה עניין שתלוי בהרבה מאוד דברים. כלומר- יש את ההלכה הקבועה שעליה לא ניתן לעבור, אבל יש גם משמעות למגזר, לצורת ההתלבשות אצלכם וכדומה. פאה, לדוגמא, זה דבר שיש בו מחלוקת עצומה בין הפוסקים. אם אתה ספרדי, וכל הסביבה שלך הולכת בלי פאה (יש ספרדיות דתיות רבות שכן הולכות), ללכת עם פאה יכול להיחשב ל"לא צנוע". לעומת זאת הרבה מאוד בחורות ליטאיות הולכות עם פאה, ובטח חסידות חב"ד... שאצלן זה עניין חשוב ללכת עם פאה. אותו דבר לגבי אורך חצאית. ההלכה מחייבת עד הברך. ויש לא מעט קבוצות שבהן זה הסטנדרט. אבל יש לא מעט קבוצות שבהן ללכת בדיוק עד הברך יחשב ללא צנוע. ולכן קשה לי מאוד לענות על השאלה הזו ישירות.
אם כי צריך לציין שלהתלבש יפה ומודרני זה לא איסור. ובטח להתאפר וכדומה... יש אפילו מצווה וסיפורים בגמרא על נשים שהקפידו להתשקט מאוד בשביל הזוגיות שלהם וכדי שהבעל לא יסתכל על נשים אחרות. אם תשאל אותי, זה נראה לי יותר עניין נפשי פנימי מאשר עניין של לבוש חיצוני או איפור. כלומר- בעל שישכנע את עצמו שאשתו יפה והכי מודרנית והכי מצויינת וכו' זה יעבודץ למרות שאני מדגיש שמותר ורצוי להתקשט.
ב. מותר בהחלט.
ג. כן, מותר בשביל החיבה והאהבה.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








