close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דרך עיקש

הרב יניב חניא  ז אדר א, תשעט  12/02/2019

.......................

שאלה:

שלום כבוד הרב, בעלי מבקש לדעת מה המקור לכך שדרך עיקש זה דווקא בגמר הביאה ממש ולא לפני?

תשובה:

יש בזה שני עניינים-
א) לרוב הדעות לא פוסקים את כל הממרא של רבי יוחנן בן דהבאי, לגבי פבני שבע מידות. ולמרות שהשולחן ערוך הביא את זה, ברוב המקרים מתירים ולא פוסקים שזה אסור. 
ב) מפשט הגמרא משמע שהבעיה ב"דרכים" הללו היא ההולדה, ההתעברות. מי שעושה כך וכך נולדים לו ילדים כך וכך... וההתעברות היא בסוף הביאה.

כך, שלכתחילה מעטים מאוד (בעיקר ההולכים בכל דבריהם על פי הסוד), פוסקים את דברי רבי יוחנן להלכה. לרוב הדעות, בימינו, הם לא להלכה ולכן זה מותר.
וגם אם נאמר שהם להלכה, לרוב הדעות הן רק לגבי התעברות, כך שזה קשור לגמר ביאה.
תשובות נוספות בנושא-
מענה לבעלי תשובה בנוגע ליחסי אישות
שלום וברכה,

השאלה הזו מופיעה כאן באתר הרבה מאוד פעמים. תחת התג "מין אוראלי" או משהו דומ
יחסי אישות בשלבי הריון מתקדם
כן, במצב שלכם בהחלט מותר לשנות תנוחה, או למצב האשה למעלה, או למצב של "צידי" אם כ זה בטח לא אפשרי ב
נשוי עם ילדים ואין תשמיש עם האשה
השאלה שלך כמובן קשה מאוד, אבל לא ממש הבנתי מה השאלה. 
השאלה קשה מאוד והמציאות שאתה מתאר לא
זוגיות
ב"בני שבע המידות", שמפורטים בשולחן ערוך בעיקר בסימן ר"מ (וגם בכמה מקומות האבן העזר), מופיעה אחת ה
זוגיות
ודאי. הכי אסור שבעולם. לא רק מבחינה מוסרית, נפשית ואישית, אלא גם מבחינה הלכתית ברורה.
יחסי אישות
זה נשמע מאוד מאוד מעט.

אם היחסים הרגילים מצויינים, זה מאוד מוזר. המינימום של המינימום מבח