יחסי אישות בשלבי הריון מתקדם
הרב יניב חניא ז אדר א, תשעט 12/02/2019.......................
שאלה:
שלום כבוד הרב, אני נמצאת בשלב מאוד מתקדם של ההריון (בחודש תשיעי)
נושא האישיות קשה פיזית מאחר והבטן מאוד גדולה וגם העובר.
אנו מאוד משתדלים לשמור על גדרי ההלכה וח"ו לא להיכשל.
אך כעת קשה לי מאוד פיזית לנשום כאשר המצווה נעשה באופן הרגיל, בפרט שלאחר המצווה יש עניין שהבעל לא יצא מיד אלא רק לאחר כעשרים דקות על מנת שלא יצא זרע החוצה.
הדבר מכביד עליי מאוד ואף מכאיב לי.
שאלתי היא האם מותר לקיים את המצווה באופן אחר שנוח לנו ז"א וגמר הביאה יהיה בצורה שונה מזו המותרת לכל הדעות (כגון שהאישה מעל בעלה).
אודה למענה בהקדם האפשרי.
תשובה:
כן, במצב שלכם בהחלט מותר לשנות תנוחה, או למצב האשה למעלה, או למצב של "צידי" אם כ זה בטח לא אפשרי בהריון. אבל אשה למעלה בודאי מותר.
בכל מקרה, אין שום צורך להקפיד על הענין של ה20 דקות במצבכם, ואפשר להמתין כדקה או שתיים. ההמתנה של 20 דקות היא חומרה גדולה שאינה נוגעת למצבכם.תשובות נוספות בנושא-נשוי עם ילדים ואין תשמיש עם האשה
השאלה שלך כמובן קשה מאוד, אבל לא ממש הבנתי מה השאלה.
השאלה קשה מאוד והמציאות שאתה מתאר לאזוגיות
ב"בני שבע המידות", שמפורטים בשולחן ערוך בעיקר בסימן ר"מ (וגם בכמה מקומות האבן העזר), מופיעה אחת הצניעות בינו לבינה
1. לדעתי זה מותר לכתחילה ואין בזה שום פגם, וזה בהחלט בגדר רמיזה. ואין בזה משום "תובעת". בטח ובודאיצניעות בינו לבינה
אני עושה ככל יכולתי לעזור, במסגרת הצניעות ורגישות הנדרשת, יהי רצון שנזכה להגדיל תורה ולעשות רק טוב ל
שאלה:
שלום כבוד הרב, אני נמצאת בשלב מאוד מתקדם של ההריון (בחודש תשיעי) נושא האישיות קשה פיזית מאחר והבטן מאוד גדולה וגם העובר. אנו מאוד משתדלים לשמור על גדרי ההלכה וח"ו לא להיכשל. אך כעת קשה לי מאוד פיזית לנשום כאשר המצווה נעשה באופן הרגיל, בפרט שלאחר המצווה יש עניין שהבעל לא יצא מיד אלא רק לאחר כעשרים דקות על מנת שלא יצא זרע החוצה. הדבר מכביד עליי מאוד ואף מכאיב לי. שאלתי היא האם מותר לקיים את המצווה באופן אחר שנוח לנו ז"א וגמר הביאה יהיה בצורה שונה מזו המותרת לכל הדעות (כגון שהאישה מעל בעלה). אודה למענה בהקדם האפשרי.
תשובה:
כן, במצב שלכם בהחלט מותר לשנות תנוחה, או למצב האשה למעלה, או למצב של "צידי" אם כ זה בטח לא אפשרי בהריון. אבל אשה למעלה בודאי מותר.בכל מקרה, אין שום צורך להקפיד על הענין של ה20 דקות במצבכם, ואפשר להמתין כדקה או שתיים. ההמתנה של 20 דקות היא חומרה גדולה שאינה נוגעת למצבכם.
תשובות נוספות בנושא-
נשוי עם ילדים ואין תשמיש עם האשה
השאלה שלך כמובן קשה מאוד, אבל לא ממש הבנתי מה השאלה.
השאלה קשה מאוד והמציאות שאתה מתאר לא
השאלה שלך כמובן קשה מאוד, אבל לא ממש הבנתי מה השאלה.
השאלה קשה מאוד והמציאות שאתה מתאר לא
זוגיות
ב"בני שבע המידות", שמפורטים בשולחן ערוך בעיקר בסימן ר"מ (וגם בכמה מקומות האבן העזר), מופיעה אחת ה
ב"בני שבע המידות", שמפורטים בשולחן ערוך בעיקר בסימן ר"מ (וגם בכמה מקומות האבן העזר), מופיעה אחת ה
צניעות בינו לבינה
1. לדעתי זה מותר לכתחילה ואין בזה שום פגם, וזה בהחלט בגדר רמיזה. ואין בזה משום "תובעת". בטח ובודאי
1. לדעתי זה מותר לכתחילה ואין בזה שום פגם, וזה בהחלט בגדר רמיזה. ואין בזה משום "תובעת". בטח ובודאי
צניעות בינו לבינה
אני עושה ככל יכולתי לעזור, במסגרת הצניעות ורגישות הנדרשת, יהי רצון שנזכה להגדיל תורה ולעשות רק טוב ל
אני עושה ככל יכולתי לעזור, במסגרת הצניעות ורגישות הנדרשת, יהי רצון שנזכה להגדיל תורה ולעשות רק טוב ל
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
עוד תוכן בשורש
קריאה ובדיחות / מי/ מהגולשים
נשים / רבקה וינגורט
חינוך / רב יוני לביא
אקטואליה / מערכת שורש
שיעורי תורה
אמונה / שי הירש
מוצרים