close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יחסים בהריון

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
כטבתתשעג02/01/2013

שאלה:

Kvod harav chnia, I have a question regarding relationship in the last weeks of pregnany. I am 36 weeks pregnant (first). I used to have a lot of urinary tract infections caused by an over-active-bladder, (before pregnancy) and for that I took antibiotics which I was permitted to take untill this week of pregnany. Normal relations increase the risk of urinary tract infections. together with the antibiotics which I stopped taking, the risk of getting a new infection is increased again. To reduce the risk of a new infection (with possible negative outcome for the unborn baby and myself) it would be better to refrain from normal relations. My question is, what kind of relations are permitted in this situation for now and untill the birth? If you would not wish to publish this question online, you can  send it to my email or perhaps give me an email where I can send my question to. The answer can be in hebrew. I write this in english since I have no hebrew keyboard

תשובה:

ובכן,
ישנן כמה אפשרויות, בעיקרן הן לקיים יחסים ללא כניסה לנרתיק. אם זה אפשרי מבחינתכם, ניתן לקיים יחסים "שלא כדרכה", אולם רוב הזוגות הנורמלים מתקשים מאוד בכך (הכוונה היא לכניסה לפי הטבעת), ישנה אפשרות גם לקיים יחסים עם קונדום שיש בו חור מראש, כך שזה לא נחשב להוצאת זרע לבטלה ומצד שני שומר יותר על סטריליות, אולם במקרה כזה כמובן שחלק מהזרע יעבור גם אליך. אני לא יודע אם זה בסדר מבחינה רפואית שחלק קטן מהזרע כן יכנס.
אפשרות נוספת היא לפלוט את הזרע שלא ממש בתוך הנרתיק (בתוך הפרוזדור, אבל לא בנרתיק). שוב צריך לבדוק אם זה בסדר מבחינה הלכתית.
האפשרות האחרונה שחלק מהפוסקים מתירים אותה היא קיום יחסים "דרך איברים", כלומר התחכחות חיצונית כזו שבה משתדלים שהוצאת הזרע תהיה בכל זאת בגוף האשה, אבל לא באיזור, כמו מאחור, או בין הירכיים. ישנם פוסקים שאוסרים את זה.   

התשובה הזאת חסויה ורק את יכולה הלראות אותה דרך הקישור שנשלח אליך.

בהצלחה  
תשובות נוספות בנושא-
תנוחה באישות
ישנה דעה בגמרא שתנוחת היא למעלה היא אסורה, או לפחות גורמת לפגם בוולד, לרוב הפוסקים אין בכך איסור של ממש. אכן, לרוב רובן של הדעות בעילה שלא כדרכה היא בעילה בפי הטבעת, בעיהל של היא למעלה לא נחשבת בכלל לשלא כדרכה אלא למה שמכונה "בני שבע מידות". שוב, לרוב הפוסקים זה יהיה מותר. לא הייתי אומר שזה לכתחילה וגם כאן הייתי סבור שיש לשמור זאת לזמנים מסויימים, אולם זו דעתי האישית.
יש הבדל גדול כאשר כך נח לאישה, במקרה כזה זה יהפוך ללכתחילה ולדרך הנכונה לקיים.
אנילא יודע לאיזה זוהר כוונתך, צריך לראות את המקור כדי להבין, בכל מקרה, נראה שעניין בני שבע מידות אכן יותר שייך על פי הזוהר.
לכאורה אין הבדל בין הריון לזמן אחר.  


פליטה כזו תיחשב ל"דרך איברים", למרות שיש דעות רבות שהכנסת אפילו קצה העטרה תיחשב כהכנסה. אם זה היה ממש מחוץ לנרתיק זה ייחשב דרך איברים, גם כאן יש מי שמתירים, אך רבים אוסרים.
מין אוראלי
אם אתה ממש מאבד את החשק בגלל זה, אני לא יכול לאסור.
מצד שני, אני לא מבין מדוע מאבדים את החשק בגלל משהו כזה, צריך לעבוד על הנפש. בכל מקרה, בצורה כזו זה אולי אפשרי. 
פדיון הבן
אם לא נמצאו איברים בשק, הרי שהוא לא נחשב כוולד שפוטר את הבא אחריו וממילא אתם חייבים לעשות פדיון לבן שנולד במז"ט.
אביזרים וצעצועי מין
אני ממש נגד, חושב שזה לא ראוי ולא רצוי. בני הזוג צריכים ללמוד לענג זה את זה באופן עצמאי וללא עזרה מבחוץ. אם יש בעיות של ממש, עם הוכחות רפואיות, זה אפשרי, אבל אם לא לא אמורה להיות סיבה להשתמש בזה.
מעשה ער ואונן
במקרה כזה הם יחשיבו "דרך איברים" לא כהוצאה מחוץ לגוף האישה, אלא כחלק מגופה.
לנשואים בלבד
אני תמיד שבור שלזוג שאין בעיה אין שום מקום לשימוש באביזרי מין או מגבירי תשוקה או כל דבר דומה, התשוקה היא כלי עזר חשוב, וצריך שהיא תהיה בין בני הזוג, אולם היא לא מטרה בפני עצמה ביחסי אישות ולכן אני לא רואה מקום לשימוש אם אין בעיות. יש לעבוד על עצמך, על הדמיון והיחסים כך שעצם היחסים יספקו.
אכן מותר לעשות שימוש בגלולות או בהתקן, בדרך כלל משתמשים בגלולות כאשר רוצים למנוע שנה או פחות, בכל מקרה שניהם מותרים על פי ייעוץ הרופא. אולם, אם אתם זוג צעיר, ללא ילדים, יש לשקול היטב האם יש מקום למנוע הריון ראשון, זה די לא מקובל במגזר הדתי.