צניעות בינו לבינה

הרב יניב חניאכזטבתתשפא11/01/2021
שאלה:
האם מותר לבעל לנשק לאשתו באותו מקום אבל לא ישירות על הבשר אלא על התחתונים או על ניילון צמוד וכמובן בלי להסתכל באותו מקום
תשובה:
אני סבור שכן, מותרתשובות נוספות בנושא-
דרך אברים
על פי התיאור שלך, בהחלט נראה שבמקרה הזה ניתן להתיר ביאה דרך איברים.
תשתדל שהפליטה תהיה כמה שיותר קרוב לאותו מקום.
ובכל מקרה, אני מניח שאתה מבין לבד, אבל הבעיה שלכם היא לא בעיה "הלכתית", אלא מצריכה פתרון עמוק ורחב... בהצלחה רבה לכם.
על פי התיאור שלך, בהחלט נראה שבמקרה הזה ניתן להתיר ביאה דרך איברים.
תשתדל שהפליטה תהיה כמה שיותר קרוב לאותו מקום.
ובכל מקרה, אני מניח שאתה מבין לבד, אבל הבעיה שלכם היא לא בעיה "הלכתית", אלא מצריכה פתרון עמוק ורחב... בהצלחה רבה לכם.
ביאה דרך אברים
לכאורה כפי שאתה מתאר, אין לכך מקום. כי אין סיבה רפואית או נפשית של ממש. מלבד הרצון.
מה שאני חושב שאפשר, זה לעשות סוג של ביאה דרך איברים, במקום שתרצו, אולם כשמרגישים שהזרע עומד לצאת, לעבור לביאה רגילה. בצורה כזו תהיה את התחושה של ביאה דרך איברים, ובכל זאת הפליטה תהיה במקום.
כך נראה לי מתאים במקרה שלכם.
לכאורה כפי שאתה מתאר, אין לכך מקום. כי אין סיבה רפואית או נפשית של ממש. מלבד הרצון.
מה שאני חושב שאפשר, זה לעשות סוג של ביאה דרך איברים, במקום שתרצו, אולם כשמרגישים שהזרע עומד לצאת, לעבור לביאה רגילה. בצורה כזו תהיה את התחושה של ביאה דרך איברים, ובכל זאת הפליטה תהיה במקום.
כך נראה לי מתאים במקרה שלכם.
המשך
זה יכול להיות רעיון לנסות להרחיב קצת עם האצבעות. זה גם יתן לה תחושה שזה לא כל כך נורא, לכאורה.
אולי קצת משחה לפני כן.
אני מתקשה להבין למה עם האצבעות זה דוחה אותך ועם האיבר לא... אבל (אני הרי לא רופא מומחה, או בעל ידע אנטומי רחב מידי, הידע שלי הוא מהשאלות המעשיות שאנשים שואלים), למיטב ידיעתי אם האשה במצב שבו האגן קצת מורם, לא מיד מגיעים לאיזור עם צואה...
זה יכול להיות רעיון לנסות להרחיב קצת עם האצבעות. זה גם יתן לה תחושה שזה לא כל כך נורא, לכאורה.
אולי קצת משחה לפני כן.
אני מתקשה להבין למה עם האצבעות זה דוחה אותך ועם האיבר לא... אבל (אני הרי לא רופא מומחה, או בעל ידע אנטומי רחב מידי, הידע שלי הוא מהשאלות המעשיות שאנשים שואלים), למיטב ידיעתי אם האשה במצב שבו האגן קצת מורם, לא מיד מגיעים לאיזור עם צואה...
המשך
א. תודה. אכן היכולת לשתף היא חשובה ומרכזית בדברים הללו. מה גם שאין שום חסרון קדושה בדבר, בחיבור הקדוש שבין איש לאשתו.
ג. כפי שכתבתי לך בתשובה קודמת, אני לא מומחה גופני ולא מסמך על מחקרים עם הרבה משתתפים וכדומה. רק על הגמרא ועל שאלות של אנשים ששואלים אותי.
וכך, אני יודע שכיום כדי להוציא זרע בצורה מלאכותית (לצורך בדיקות פוריות), משתמשים בשיטה שמוזכרת בגמרא של לשים משהו חם על פי הטבעת. ככה שיש שם קשר למקום שגורם להנאה... ושעמתי, משאלות, שגם אצל נשים זה די קרוב- הנקודות של הקדימה והאחורה, ומכאן אני מסיק (וגם שמעתי משואלים), שנשים אכן נהנות נזה. אבל שוב, זה לא מחקר...
בריחת צואה זו אופציה, אם כי לפי מיטב הבנתי אם האשה מרימה את האגן (עומדת על ארבע), הצואה לא בורחת אם עושים את זה פעם בהרבה זמן... טחורים אני לא יודע, אבל גם כאן נראה לי שבמינון נמוך של פעם ב... זה לא אמור לגרום נזק. אם כי כמובן שבטח יש כאלה שאצלם זה יותר צפוף ובעייתי...
א. תודה. אכן היכולת לשתף היא חשובה ומרכזית בדברים הללו. מה גם שאין שום חסרון קדושה בדבר, בחיבור הקדוש שבין איש לאשתו.
ג. כפי שכתבתי לך בתשובה קודמת, אני לא מומחה גופני ולא מסמך על מחקרים עם הרבה משתתפים וכדומה. רק על הגמרא ועל שאלות של אנשים ששואלים אותי.
וכך, אני יודע שכיום כדי להוציא זרע בצורה מלאכותית (לצורך בדיקות פוריות), משתמשים בשיטה שמוזכרת בגמרא של לשים משהו חם על פי הטבעת. ככה שיש שם קשר למקום שגורם להנאה... ושעמתי, משאלות, שגם אצל נשים זה די קרוב- הנקודות של הקדימה והאחורה, ומכאן אני מסיק (וגם שמעתי משואלים), שנשים אכן נהנות נזה. אבל שוב, זה לא מחקר...
בריחת צואה זו אופציה, אם כי לפי מיטב הבנתי אם האשה מרימה את האגן (עומדת על ארבע), הצואה לא בורחת אם עושים את זה פעם בהרבה זמן... טחורים אני לא יודע, אבל גם כאן נראה לי שבמינון נמוך של פעם ב... זה לא אמור לגרום נזק. אם כי כמובן שבטח יש כאלה שאצלם זה יותר צפוף ובעייתי...
אישית מאוד
כמה דברים בענין-
1) חכמים מחשיבים ביאה מאחורה כביאה לכל דבר (לרוב בדעות אפילו לאובדן בתולים וכדומה...), כך שזה ככל הנראה משהו שמקובל ובעצם התאווה לו עם אשתך, אין בו בעיה של ממש.
2) מצד שני, די ברור שהתאווה הממש מרובה שלך לשם היא תוצאה של החיים המודרנים, עם הסרטים וכו'.. וד"ל. כך שמאוד יתכן שאם הייתם חיים בתקופה אחרת, פחות "מומחזת", לא היתה לך בעיה גדולה כל כך עם זה.
3) כמובן שקיום יחסים בתורה כזו, או בכל צורה אחרת, ללא הסכמה מליאה של האישה, זה לא שייך, כך ש"הפתרון" היחיד, הוא לשכנע אותה, אין כל דרך אחרת, ואם היא לא רוצה, היא לא רוצה.
4) מנסיוני, הרבה נשים שמאוד נרתעו מזה בתחילה, בסופו של דבר די נהנו מזה... כשזה נעשה ברצון, כך שאשתך יכולה להבין שאולי לא מדובר במשהו שהוא כל כך נורא, אחרי שמתרגלים... בהחלט יש מקום מצידך לוותר על "ההזרעה", ואולי רק לעשות קצת חדירה ואחר כך להפסיק... לשטוף טוב את האיבר שלך (כדי לא לזהם) ואז לעבור לתנוחה הרגילה (זה מאוד חשוב, הזיהוים יכול לעבור בקלות קדימה... ולעשות צרות).
5) כמובן שהדמיון של נשים אחרות, גם אם למטרות "ענישה" של אשתך, זה דבר לא טוב ולא בריא, ולא נכון הלכתית ולכן צריך להתגבר עליו ולמנוע אותו אותו... זה פשוט לא שייך.
6) אני מציע שתציע לאשתך לעשות את זה לאט לאט. בתחילה אולי רק בהתחכחות בלבד באיזור, ואז אולי להכניס רק את הראש של האיבר וכדומה... אם היא תרגיש שזה מתאים לה ונח לה, אז בסדר. ואם לא, תצטרך לוותר על זה. אבל מאוד יתכן שאם זה לאט לאט ובנקיות מצידך (שטיפה אחר כך וחומר סיכוך), זה יהיה לה קל יותר...
כמה דברים בענין-
1) חכמים מחשיבים ביאה מאחורה כביאה לכל דבר (לרוב בדעות אפילו לאובדן בתולים וכדומה...), כך שזה ככל הנראה משהו שמקובל ובעצם התאווה לו עם אשתך, אין בו בעיה של ממש.
2) מצד שני, די ברור שהתאווה הממש מרובה שלך לשם היא תוצאה של החיים המודרנים, עם הסרטים וכו'.. וד"ל. כך שמאוד יתכן שאם הייתם חיים בתקופה אחרת, פחות "מומחזת", לא היתה לך בעיה גדולה כל כך עם זה.
3) כמובן שקיום יחסים בתורה כזו, או בכל צורה אחרת, ללא הסכמה מליאה של האישה, זה לא שייך, כך ש"הפתרון" היחיד, הוא לשכנע אותה, אין כל דרך אחרת, ואם היא לא רוצה, היא לא רוצה.
4) מנסיוני, הרבה נשים שמאוד נרתעו מזה בתחילה, בסופו של דבר די נהנו מזה... כשזה נעשה ברצון, כך שאשתך יכולה להבין שאולי לא מדובר במשהו שהוא כל כך נורא, אחרי שמתרגלים... בהחלט יש מקום מצידך לוותר על "ההזרעה", ואולי רק לעשות קצת חדירה ואחר כך להפסיק... לשטוף טוב את האיבר שלך (כדי לא לזהם) ואז לעבור לתנוחה הרגילה (זה מאוד חשוב, הזיהוים יכול לעבור בקלות קדימה... ולעשות צרות).
5) כמובן שהדמיון של נשים אחרות, גם אם למטרות "ענישה" של אשתך, זה דבר לא טוב ולא בריא, ולא נכון הלכתית ולכן צריך להתגבר עליו ולמנוע אותו אותו... זה פשוט לא שייך.
6) אני מציע שתציע לאשתך לעשות את זה לאט לאט. בתחילה אולי רק בהתחכחות בלבד באיזור, ואז אולי להכניס רק את הראש של האיבר וכדומה... אם היא תרגיש שזה מתאים לה ונח לה, אז בסדר. ואם לא, תצטרך לוותר על זה. אבל מאוד יתכן שאם זה לאט לאט ובנקיות מצידך (שטיפה אחר כך וחומר סיכוך), זה יהיה לה קל יותר...
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








