close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בינו לבינה

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
טזאדר אתשעד16/02/2014

שאלה:

שבוע טוב לרב, שתי שאלות ברצוני לשאול. 1) בהמשך לשאלתי הקודמת, מותר לאישתי להסתובב סתם ככה בבית עם בגדים לא צנועים, לא בזמן קיום היחסים, אך גם כאשר אין אף אחד בבית? 2)לפני מספר ימים אני ואישתי שימשנו, ובזמן קיום היחסים היא ירדה לי ובאמצע הירידה הזרע נפלט בפיה והיא בלעה אותו, יש בזה בעיה? (אני מתכוון גם לשפיכה בפיה וגם לבליעה של הזרע) תודה רבה.

תשובה:

א) כן, לענ"ד מותר. יש רבים שאוסרים ליד ספרי קודש, אם יש ממש איברים צנועים גלויים, אנשים כאלה בדרך כלל מקפידים גם לט להחליף לילדים ליד ספרים וכדומה.
ב) יש בזה בעיה של לא תשקצו, וזה לא ממש תלוי בשאלה האם היא מתלהבת מזה או לא, אבל מבחינה הלכתית טהורה לגמרי זו לא בעיה. אלא אם כן לשיטת הרמ"א, שלפי שיטתו זה ייחשב הוצאת ז"ל. 
תשובות נוספות בנושא-
קיום יחסי מין
כמו שאסור לו להסתכל באותו מקום יהיה אסור לו גם לעשות אוראלי באותו מקום ממש, זה הולך ביחד ומאותה סיבה.
לשפוך זרע מחוץ לגוף האשה נחשב לחלק ניכר מהפוסקים איסור של שז"ל, אמנם יש שמתירים ביאה דרך איברים במקרים מאודמאוד מסויימים של קושי לקיים יחסים רגילים.
לא, יהיה אסור, לפי חז"ל יהיה אפילו אסור לחשוב על השניה בזמן שהוא עם אחת.  
יחסי מין בין איש לאשתו

הניסוח של השאלות שלך די קשה עבורי, אם יורשה לי להעיר, אני חושב שאתה קצת ישיר מידי... צריך מעט לעדן את הלשון.

בכל מקרה-
לגבי הנושא של הרמב"ם והשו"ע, שניהם לא מפרטים את רמת הפירוט שפרטת, כמובן, הם לא כותבים בהלכה דברים כמו מותר/ אסור להסתכל ב... אלא קובעים הלכות עיקריות שמהן אנחנו מקישים.
לכאורה, על פי רוב הדעות יש הבדל מסויים בין הרמב"ם לשולחן ערוך. הרמב"ם מצטט רק את דברי חכמים שאדם יכול לעסוק כל שירצה עם אשתו. הוא כמובן אומר זאת בלשון עדינה ונקיה, אבל ניתן להבין מדבריו שרוב הדברים שעליהם שאלת מותרים. לעומתו, השולחן ערוך מצטט בהלכות צניעות שלו אימרות חכמים שונות במקצת שמהן משמע שיש להקפיד על הלכות צניעות מסויימות בין איש, בחלקן נוגעות לשאלות אותן שאלת.
השאלה שבה בדרך כלל עוסקים היא באמירות הללו של חז"ל הן הלכה או הדרכה והאם מה שנאמר בהמשך שכל מה שאדם רוצה עושה, חולק על מה שנאמר קודם, ואז ממילא הכל מותר.
 
מכאן-
לפי הרמב"ם משמע שכל מה ששאלת מותר, מלבד הנושא של הסתכלות באותו מקום, שלגביו מופיע במפורש בחז"ל שזה דבר אסור. לכן הסתכלות כללית באשה תהיה מותרת, אולם הסתכלות באותו מקום במפורש ובעיון תהיה אסורה על פי זה.
לגבי ביאה שלא כדרכה (מאחור) כפי שכבר השבתי בהמון תשובות אחרות, אני סבור שמלשון הגמרא משתמע שזה מותר לחלוטין, כולל הוצאת זרע שם.
לגבי הוצאת זרע בפה, לענ"ד זה אסור משום שיקוץ, ואני לא חושב שזה משנה אם האשה ממש רוצה את זה, יש דברים שנקבעו כאסורים ללא קשר לתגובת האדם במסויים. 

לגבי הנידה

את אכן צודקת לגבי דין תורה, דין התורה הוא שאחרי ראיית דם נידה צריך לספור 7 ימי נקיים, אולם זה רק לגבי דם נידה, ישנו גם דם המוגדר דם זיבה ובו צריך שבעה נקיים ולא רק ימי הזוה עצמו, וזה מאוד קשה לעשות את החישוב ולדעת מתי מדובר על דם זיבה ומתי על דם נידה ולכן חכמים החמירו שצריך לשמור שבעה נקיים בכל דם שהוא. י שגם דינים נוספים של יום כנגד יום, יומיים כנגד יומיים וכדומה. ומכיוון שקשה למנות את הימים ולדעת מתי זה כל זמן, לכן החמירו בנות ישראל על עצמן להמתין תמיד שבעה ימים.
לכן, אם תמתיני רק שבעה ימים, את בודאי תעברי על דרבנן ועל קבלת בני ישראל, אולם יותר מזה- בחלק מהמקרים את תעברי גם על התורה, כי את תתקשי למנות ולדעת אם את בדם זיבה או דם נידה. 

מניעת הריון בזמן הנקה
בגדול זה מצריך ייעוץ עם רופא, אבל ישנן פתרונות היום, פעם היה רק סירזט, אבל היום יש טבעת הורמונלית ששמים באותו מקום והיא לא מזיקה להנקה וומונעת הריון, ישנם פתרונות נוספים. תספרו לרופאה את הכל ויש לה כמה כלים, בעיקר תשאלו על הטבעת, היא ממש טובה בתנאי שממש ממש מקפידים על זמני ההכנסה וההוצאה. כמו כן אל תתפתו בשום פנים לשים טבעת פעמיים ברצף כדי ל"הרוויח" חודשיים, מהניסיון שלי זה גורם לבלבול נוראי של דימומים.
שז"ל
1. ברוב המקרים הנוזל הזה הוא נוזל סיכה, ולא זרע לבטלה, נוזל שמטרתו להקטין את החיכוך, ולכן זה לא שז"ל.
2. זה מותר, כמובן בתנאי שהבעל לא בא לידי גירוי לא נשלט בעקבות כך. 
יחסי אישות
טוב, השאלה היא מעצם מהותה קשה ולא פשוטה, ולכן הייתי ממליץ שבאופן כללי תחפשו פתרונות נוספים, או ליווי של רב ממשף או התייעצות עם אנשי מקצוע בתחום הפסיכולוגי לגבי אשתך וכדומה. מהבחינה ההלכתית הטהורה, נראה לי שבמקרה כל כך מורכב ניתן להתיר את מה שהעלית.

ברכות לרפואה שלימה!