המשך הרהור

הרב יניב חניאכטאיירתשעב21/05/2012
שאלה:
לפי הרב אז הטיפה שרואים אחרי הרהור (שהוא מותר)זה לא שז"ל, אז מה זה? ואם אין קישוי אז בודאות זה לא שז"ל, צריך פה כפרה תשובה מה עושים?
תשובה:
זה יכול להיות כל מיני הפרשות, החל משתן ועד לנוזל סיכה מסויים שמופרש מהאיבר לפני תשמיש, לענ"ד לא צריך כפרה על זה.תשובות נוספות בנושא-
הרהור
לכאורה מהתיאורים שלך זה לא נראה הרהור אסור, זה לא הרהור עריות, מוזר שזה גורם לתופעות כאלו, לענ"ד זה לא אמור ללגרום, בכל מקרה נראה לי פשוט שזה במסגרת הרהורים מותרים.
לכאורה מהתיאורים שלך זה לא נראה הרהור אסור, זה לא הרהור עריות, מוזר שזה גורם לתופעות כאלו, לענ"ד זה לא אמור ללגרום, בכל מקרה נראה לי פשוט שזה במסגרת הרהורים מותרים.
שז"ל ?????
1. אין כל כך דרך להבחין, יש עוד "חומרים" מלבד קטנים, יש חומרי סיכה למיניהם וכו' וזה יכול להיות הרבה דברים, לא הייתי מתעמק בלנסות להבין מה זה. כלומר- אם היה הרהור וכו', הרי שההרהור הוא הבעיה ולא מה שיצא.
2. כן, בודאי, ככל שיש יותר דברים הקשורים לגירוי, יש סיכוי שזה ז"ל.
3. זה בהחלט יכול לקרות גם בלי הרהור וכו', ללא נושאים יותר, אבל גם לנשואים, אצל בחור צעיר ובריא, בהחלט זה יתכן. מה גם שזה יכול להיות הרבה דברים אחרים.
4. אם זה לא קורה בכוונה, ואין הרהור וכו'- פשוט לשכוח ולהתעלם מזה, אין טעם לשקוע במחשבות על זה, אם יש הרהור, להתמודד עם ההרהור.
1. אין כל כך דרך להבחין, יש עוד "חומרים" מלבד קטנים, יש חומרי סיכה למיניהם וכו' וזה יכול להיות הרבה דברים, לא הייתי מתעמק בלנסות להבין מה זה. כלומר- אם היה הרהור וכו', הרי שההרהור הוא הבעיה ולא מה שיצא.
2. כן, בודאי, ככל שיש יותר דברים הקשורים לגירוי, יש סיכוי שזה ז"ל.
3. זה בהחלט יכול לקרות גם בלי הרהור וכו', ללא נושאים יותר, אבל גם לנשואים, אצל בחור צעיר ובריא, בהחלט זה יתכן. מה גם שזה יכול להיות הרבה דברים אחרים.
4. אם זה לא קורה בכוונה, ואין הרהור וכו'- פשוט לשכוח ולהתעלם מזה, אין טעם לשקוע במחשבות על זה, אם יש הרהור, להתמודד עם ההרהור.
ביאה לשם הנאה
מותר לקיים יחסים לשם ההנאה בלבד, גם כשהאישה בהריון וכדומה, למעשה יש חובה כזאת. לגבי הנושא השני- למרות שיש כאלה שמתירים "ביאה דרך אברים" כפי שזה מכונה, לי קשה מאוד להתיר את זה בסגנון שאתה מתאר, של למרוח וכדומה, זה נראה לי וולגרי ולא מתאים. אם אתם ממש ממש רוצים וזה מה שיגרום לכם הנאה, אחרי החשיבה שתעשו אם זה אכן נכון וכו', אי אפשר ממש לאסור את זה.
מותר לקיים יחסים לשם ההנאה בלבד, גם כשהאישה בהריון וכדומה, למעשה יש חובה כזאת. לגבי הנושא השני- למרות שיש כאלה שמתירים "ביאה דרך אברים" כפי שזה מכונה, לי קשה מאוד להתיר את זה בסגנון שאתה מתאר, של למרוח וכדומה, זה נראה לי וולגרי ולא מתאים. אם אתם ממש ממש רוצים וזה מה שיגרום לכם הנאה, אחרי החשיבה שתעשו אם זה אכן נכון וכו', אי אפשר ממש לאסור את זה.
ישר כח
לפי התיאור שלך אני לא רואה למה זה נחשב זרע לבטלה, אם הפליטה היתה בגוף האישה ואתה נשאר עליה עד שהזרע יוצא אני סבור שזה לא נקרא זרע לבטלה. יש לי גם סימוכין לכך מדברים של הבן איש חי.
לפי התיאור שלך אני לא רואה למה זה נחשב זרע לבטלה, אם הפליטה היתה בגוף האישה ואתה נשאר עליה עד שהזרע יוצא אני סבור שזה לא נקרא זרע לבטלה. יש לי גם סימוכין לכך מדברים של הבן איש חי.
הוצאת זרע
השאלה היא מאוד מאוד מורכבת ונוגעת להלכה למעשה, אני סבור שכדאי לפנות למכון פועה, כי הם מכירים גם את הבעיות עצמן (כלומר- הם מכירים גם את הנושא הרפואי ויכולים לשאול מה הבעיה בדיוק בצד הרפואי שלה). בשלב ראשון הייתי מציע לחזור לרופאה, לומר לה שמבחינה הלכתית יש לכם בעיה קשה מאוד להוציא זרע בחוץ ושאולי ניתן למצוא פתרון רפואי אחר, רוב הרופאים אינם לוקחים בחשבון את הצד ההלכתי או אינם מכירים אותו כלל ולכן הם "מחמירים" מאוד בצד הרפואי, יכול להיות שאם היא תבין את הקושי ההלכתי היא תמצא פתרון אחר.
יתכן ויש מקום לפנות לרופא אחר, אולי רופאה שמתמחה בטיפול בנשים דתיות, אני מכיר לפחות מקרים אחדים שבהם רופאות כאלו מצאו וידעו על פתרונות אחרים ממה שרופאה "רגילה" אמרה.
אם הפתרונות הללו קשים לכם, אני אצטרך לדעת מה בדיוק הבעיה הרפואית שתיארה הרופאה (האם עצם החדירה? פליטת הזרע? וכו') כדי למצוא פתרון הלכתי, אם יש.
השאלה היא מאוד מאוד מורכבת ונוגעת להלכה למעשה, אני סבור שכדאי לפנות למכון פועה, כי הם מכירים גם את הבעיות עצמן (כלומר- הם מכירים גם את הנושא הרפואי ויכולים לשאול מה הבעיה בדיוק בצד הרפואי שלה). בשלב ראשון הייתי מציע לחזור לרופאה, לומר לה שמבחינה הלכתית יש לכם בעיה קשה מאוד להוציא זרע בחוץ ושאולי ניתן למצוא פתרון רפואי אחר, רוב הרופאים אינם לוקחים בחשבון את הצד ההלכתי או אינם מכירים אותו כלל ולכן הם "מחמירים" מאוד בצד הרפואי, יכול להיות שאם היא תבין את הקושי ההלכתי היא תמצא פתרון אחר.
יתכן ויש מקום לפנות לרופא אחר, אולי רופאה שמתמחה בטיפול בנשים דתיות, אני מכיר לפחות מקרים אחדים שבהם רופאות כאלו מצאו וידעו על פתרונות אחרים ממה שרופאה "רגילה" אמרה.
אם הפתרונות הללו קשים לכם, אני אצטרך לדעת מה בדיוק הבעיה הרפואית שתיארה הרופאה (האם עצם החדירה? פליטת הזרע? וכו') כדי למצוא פתרון הלכתי, אם יש.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה








