close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גרושה או אלמנה

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
טאדר אתשעד09/02/2014

שאלה:

שאלתי היא הלכתית - אני הייתי גרושה, לאחר זמן התחתנתי מחדש בעלי השני נפטר לצערי ממחלה קשה... לאחרונה פגשתי איש נחמד שהוא כוהן ואנו חושבים להינשא מחדש האם אני עדיין נחשבת כגרושה או כאלמנה ע״פ ההלכה לצורך התרת הנישואין לכוהן?

תשובה:

התשובה היא כן, כלומר- את נחשבת כגרושה למרות שלצערנו עברה עליך גם אלמנות, זה לא הולך לפי "המצב האחרון".
יוצא לפי זה שאסור לך להתחתן עם כהן והפוך. 
תשובות נוספות בנושא-
אונס
מלבד העובדה שכמובן צריך לטפל בעניין מבחינתך וכדומה, ואני מקווה ומניח שאת עושה את זה, הרי שבחינה הלכתית (אני לא מתכוון כרגע לצד הזוגי, שבו תצטרכי לבחון היטב מה נכון לספר ומתי, כי אני חושב שבעלך, בגדול, צריך לדעת), מבחינה הלכתית את לא חייבת לספר כלום. רק כהן גדול מחוייב להתחתן עם בתולה, וכל עוד האונס לא היה "גילוי עריות", כלומר של מישהו מהמשפחה הקרובה, הרי שאת יכולה להתחתן עם כל אחד. כך שמבחינה הלכתית יבשה את לא חייבת לספר שלום.
כמובן שמבחינה נפשית, זוגית, וכדומה וגם מבחינת התמיכה שאת תצטרכי, חשוב למצוא דרך ליידע את בן זוגך בעז"ה.
בהצלחה רבה......  
פנייה למקובלים בעניין זיווג
שלום רב,

אני, באופן אישי, מאוד לא חושב שיש טעם לפנות למקובלים בעניינים כאלה, אני חושב שזו טעות ושלמעשה אין בימינו נביא שיכול לדעת מה נכון לעשות או לא בתחומים הללו, גם הבדיקה לפי "שמות" היא דבר מאוד לא מוכח ובדרך כלל מתבססת על כללים לא מוחלטים ולא ברורים לגמרי (כלומר- משתמשים לשני פנים). היטיב להבהיר זאת, כמה שזה נשמע מוזר בימינו, דווקא הרב שניאור זלמן, הרבי הראשון של חב"ד בספר התניא שממש כועס על חסידיו שבאים אליו ושואלים אותו בענייני העולם הזה והוא אומר להם שבימינו אין נביא ואין מי שיודע  עתידות בענייני העולם הזה (להבדיל מענייני העולם הבא ועבודת השם) חוץ מנביאים.
גם הרב שך הרבה להכתוב ולהתבטא נגד התופעה של אנשים שהולכים לשאול מקובלים וכדומה.
הרב שך השתמש בביטויים קשים ביותר נגד התופעה והנגררות שלה. 
כך שמבלי לומר דבר נגד הרנטגן עצמו, שאינני מכיר אותו ולא יודע מה כוחותיו אני מעולם לא תומך ולא חושב שזה נכון לשאול מקובלים בעניינים כאלה, החל מזיווגים ועד לקריאת שמות לילדים.
במקרה שלכם אני מסכים שישנה בעיה אחרת, שהיא בהחלט קשה יותר, שאכן כשתתקלו בקשיים (וכולם נתקלים בקשיים, ללא יוצא מן הכלל), אתם עלולים לתלות את זה באמירות הללו וכדומה... לכן נראה לי שחושב שתחשבו על זה היטב, תבדקו בפנימיות לבבכם האם אכן אתם לא מקבלים את האמירות של המקובלים הללו ומרגישים שזה נכון עבורכם להתחתן על פי ההחלטה שלכם ועל פי הראיה הרציונלית... לי זה נשמע כמשהו שיש לו טעם ויש לו סיכוי, בודאי אם חזרתם אחרי זמן ובגילכם, אבל נראה לי שאתם צריכים להתגבר על המכשלה של האמירה עצמה, ללא קשר לנכונות שלה.  
הייתי ממליץ לכם לקחת את הנישואין כמו שהם- אתגר גדול וחזק לשני הצדדים ואתגר כמו שהם אתגר לכולנו, שינויי חיים שמצריכים עבודה ועתידים להביא קשים, תמחקו לחלוטין מהזכרון את הדברים שנאמרו בעניין ותחליטו שאתם בונים עתיד, אם תצליחו לעשות זאת נפשית, לא הייתי מתחשב במה שנאמר לכם בצורה המיסטית  
ראייה
בכל דבר שכתוב יש בחינות רבות, אני לדוגמא לא מכיר שהסיבה לאי הסתכלות על הקשת היא בגלל הקדושה אלא בגלל סיבה הפוכה- כי היא סימן למשהו נורא שהיה צריך לקרות.

חייבים להתרגל לכך שבתורה יש רבדים שונים וכל מיני דעות ושלבים, ממילא יכול להיות שלהסתכל על רב זה קדוש ואילו על נשיא זה דבר קדוש מידי.
בכל מקרה, לגבי הברכה על קשת- מברכים כאשר רואים אותה אם לא התכוונת לראותה.