close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הרבה תשמיש

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
חתמוזתשעט11/07/2019

שאלה:

היי שלום ומבורך. האם אדם שעושה הרבה תשמיש עם אישתו נעשה חלש ויכל להגיע לזקנה מוקדמת וחולאים? ראיתי שהרמבם ע"ה מדבר על נושא זה. אם כן... אדם שהוא רווק ושומר ברית יותר בריא פיזית מאדם שמשמש עם אישתו? לכאורה ניראה שאין מנוס מחולשת הגוף ביחסי מין עם האישה. כל גבר מספר על עייפות אחרי קיום יחסים... יש סגולה לא להיות חולה/ חלש ולאבד אנרגיות שמקיימים תשמיש עם אישה קבוע?

תשובה:

לפי הרמב"ם זה אכן כך, וכך האמינו ברפואה בתקופתו. אני לא חושב שהם התכוונו לעייפות שאתה מתאר. אלא למשהו עמוק יותר, היחלשות של הגוף וכו'. אני לא בטוח שבימינו הרפואה מסכימה עם זה. אולי לפמי שממש מגזים והופך את זה למרכז חייו.

בכל מקרה, אני לא מכיר "פתרונות" לחולשה הזו, אולי רופאים מכירים. 
תשובות נוספות בנושא-
ביאה דרך איברים בשעת הדחק
לגבי עניין ההמתנה עד הווסת, האם לא ידוע על כמה זמן מדובר?

מבחינה מעשית, אולי כדאי שתבדקו את גלולת היום שאחרי, זו גלולה שמתפקדת ללא קשר למחזור באופן ישיר, לוקחים אותה יום אחרי היחסים והיא מונעת הריון.

אם זה לא אפשרי, אפשר לסמוך על ביאה דרך איברים במקרה שלכם. יש באתר אין סוף תיאורים של ביאה דרך איברים, ולא מדובר על הפה או החזה, אלא עם התחכחות בגוף האשה, קרוב ככל הניתן לאותו מקום. נניח בין הירכיים או משהו כזה.
גם חיכוך מאחור יכול להתאים. בכל מקרה, בפה זה משהו אחר ונכנס להגדרה אחרת, ולא נראה לי מתאים ששם תהיה הפליטה, בודאי אם מדובר בתקופה יחסית ארוכה של כמה שבועות.

אז הסדר הוא כך-

הכי טוב מאחור (שזה נחשב כביאה בדברי חז"ל),
אם לא אפשרי, אז חיכוך באיזור הירכיים ופליטה שם.

אם משום מה זה לא אפשרי, אז אפשר באיזור הבטן או חלקים אחרים. הפה נכנס לגדר אחר...

חילוני וחילוניה בני 16
מלבד העובדה שלא סביר שבחורה חילונית בגיל 16 תדע איך לטבול. יש כאן כמה גזירות חז"ל שעוברים אליהם, וכן פסוק אחד.

בגזירות של חז"ל הן שכלה ללא חופה אסורה לבעלה, כלה ללא כתובה אסורה לבעלה כנידה.

יש מצב תיאורטי של קידושין ללא כתובה, ואז היא תיקרא פילגש, אבל לא נהגו בזה כבר בערך 2000 שנה.

כמו כן יש פסוק של "לא תהיה קדשה" שמתאר מצב כזה, שבו איש ואשה חיים רק חיי אישות ללא חיי נישואין.

כך שמלבד הנידה יש כאן הרבה גזירות חכמים ודרכי תורה שעוברים עליהם.
צעצועי מין
לא מתואר בשאלה על אילו "צעצועים" מדובר, אבל באופן עקרוני אני סבור שיש בעיה גדולה עם דברים כאלו.

הקשר הבין זוגי אמור להיות בין איש אשתו, חיבור רוחני שבא לידי ביטוי בצד המעשי, והוא תלוי בדמיון, ביכולת לתת ובחיבור של בני הזוג. שימוש באביזרים חיצוניים מוריד אותו מאוד, הופך את הענין הגופני למשהו מרכזי ואת הדמיון למשהו מבחוץ.

אם אין בעיה גדולה ספיציפית, אני סבור שזה אסור.
צניעות
התשובה היא כן. זה מותר.
עדיף שזה לא יהפוך להיות משהו שבשגרה שתמיד עושים, אבל מפעם לפעם מותר
ציורים פורנו 2
א. אני תמיד חושב שעדיף שהפליטה תהיה בתנוחה הרגילה, אולם זה מותר גם "בתנוחות".
ב. זה לא ענין של פנים או אנשים חיים, זה עניין של מח, שלמחשבה, של איפה מונחים בזמן התשמיש. כשמגיעים לתשמיש עם ציורים כאלו או מחשבות כאלו, זו הבעיה, ולאו דווקא הציור הספציפי. זה כמו לעשות שימוש בסם כדי ל"שמוח", זו לא שמחה אמיתית.
ג. אם יש בעיה בלי זה, זה יהיה מותר. אם זה אפשרי בלי זה, אז זה ממש רצוי שלא.
ד. אפשר לשמש עם קצת אור, ולדעות מסויימות גם עם הרבה אור. 
ציורים פורנו
תנוחות ודברים חדשים עם אשתך, וביניכם זה מותר ולפנעמים רצוי.

א. לראות תנוחות או ציורים אירוטיים בוודאי אסור. יש בזה שתי בעיות- הראשונה היא עצם ההסתכלות המגרה בדבר שהוא אסור. זה סעיף בשולחן ערוך, שאסור לעורר את התאווה בצורה כזו. השניה היא עצם הערבוב של "זרים" ומחשבות והרהורים שלא קשורים לזוגיות בחיי המין, שזו בעיה גדולה אף יותר מבחינה מסויימת.
אותו דבר, כמובן, לגבי כתבים אירוטיים, שזו גם בעיה גדולה, כי פגיעה במחשבה ובהרהור היא חמורה יותר אפילו מהסתכלות.

ב. לא הבנתי מה זה להעמיס על האיבר. להעמיס מה? 

ג. אם זה ממש חשוב לכם, אולי אפשר. לא שאני מבין איך זה אפשרי מבחינה מעשית, אבל אני לא רואה שזה ממש אסור.

ד. כפי שעניתי כמה פעמים בעניין הזה, השאלה של גועל היא לא תלויה בכל אחד ואחד ובמה שהוא חש. חכמים מביאים הרבה דברים שמגלים לנו על עצמנו דברים, שאולי אנחנו לא רואים במבט ראשון או לא יודעים עליהם. אני סבור שזו בעיה ללקק ממש באותו מקום. בכל האיזור מותר, בפתח עצמו לא.

ה. יש דעה שזה אסור, יש דעה שזה לא סור. אני סבור שאם זה משהו לא "חקרני" מידי, זה מותר.