close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התר לביאה דרך אברים

הרב יניב חניא  כ אלול, תשעט  20/09/2019

.......................

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב ! לאשתי ולי יש הסטוריה של 2 הפלות והריון מחוץ לרחם (כולל כריתת חצוצרה) ברוך השם זכינו לילדה לפני שנה פלוס . וכעת אשתי נכנסה להריון נוסף . יש לנו חשש ממה שכתוב בגמרא על 3 חודשי ההריון הראשונים שהם קשים לאשה ולולד , והחשש מתגבר עוד יותר בגלל כל מה שעברנו . אנחנו ממש בשלב הראשון של ההריון , והתור שנקבע לנו לרופאת הנשים הוא רק בעוד יותר מחודש ... ההריון הקודם אמנם לא היה נישב בסיכון אך שוב , בגלל ההפלות שאשתי עברה אנחנו באמת חוששים. השאלה שלי היא האם לדעתך יש לנו היתר לפחות בחודשיים הבאים לשמש בדרך אברים כדי לא לסכן את הולד (שוב למרות שעוד לא ראינו רופא , אנחנו חוששים מדברי הגמרא הנ״ל). ואם כן , האם ההיתר הזה יכול להמשיך לכל חודשי ההריון או לא ? אודה לתשובתך המהירה מפני שאנו רוצים לקיים מצוות עונה ... תודה רבה וישר כח על כל הפעילות המבורכת !

תשובה:

אני לא חושב שיש להם סיבה אמיתית לחשוש. על פי חז"ל אכן שלושת החודשים הראשונים לא טובים לתינוק, אולם למיטב ידיעתי ברפואה המודרנית הנקודה הזו לא עולה בכלל. אולי מצב שבו לאשה יש התכווצויות (כשהיא מגיעה לסיפוקה), הוא מצב שיכול להיחשב ככזה, אולם זה הרי מצב נדיר יחסית וניתן למנוע אותו על ידי תשמיש מהיר יחסית (בכל מקרה, האשה לא תגיע לזה בביאה דרך איברים). ניתן למתן את זה על ידי קיום יחסים באותו מקום, בלי חדירה גמורה. פליטה בתוך הנרתיק, במקום חיצוני יחסית, תהיה כמו ביאה דרך איברים מבחינה רפואית.

כבר כתבתי כאן כמה פעמים שביאה דרך איברים, מבחינה מעשית וללא קשר להלכה כרגע, היא לא פתרון של מניעת הריונות, אלא אם כן יש סכנה מוחשית.

כמובן שכדאי שתתייעצו עם רופא, אולם בנתיים נדמה לי שאת העונה ניתן לקיים בכניסה חלקית ועדינה, מבלי שהאשה תגיע להתכווצויות. במצב כזה אני לא רואה איך זה יזיק להריון או ישפיע עליו בצורה כל שהיא. 
תשובות נוספות בנושא-
ביאה דרך איברים
מזל טוב על הולדת הבת. תזכו לגדלה לכל מילי דמיטב, ברכות ואור.

אני סבור שבמצבם אכן כדאי למנ
ביאה דרך איברים בשעת הדחק
לגבי עניין ההמתנה עד הווסת, האם לא ידוע על כמה זמן מדובר?

מבחינה מעשית, אולי כדאי שתבדקו
חילוני וחילוניה בני 16
מלבד העובדה שלא סביר שבחורה חילונית בגיל 16 תדע איך לטבול. יש כאן כמה גזירות חז"ל שעוברים אליהם, וכ
צעצועי מין
לא מתואר בשאלה על אילו "צעצועים" מדובר, אבל באופן עקרוני אני סבור שיש בעיה גדולה עם דברים כאלו.
צניעות
התשובה היא כן. זה מותר.
עדיף שזה לא יהפוך להיות משהו שבשגרה שתמיד עושים, אבל מפעם לפעם מותר
בתולה?

טוב, למרות כל הפרטים, עדיין חסרים פרטים בשאלה שלך, שאותם הייתי מנסה להשלים בעצמי.

אני