close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יהדות? לא מה שחשבת!!

יצחק למפרט/ מהגולשיםיב שבט, תשסח19/01/2008

הנזק גדול עוד יותר. תחת המדורים האלה, מתפרסמים חדשות לבקרים פסקי 'רבנים', שמשמיצים אותנו. הכסף, כמובן - הולך לקופות העיתונים הגדולים, ומאפשר להם להמשיך לפרסם עלינו דברי שטנה, גנות והבל.

השבוע, נקרא על מתן תורה. לאחר שפרשנו מכל האיסורים, שרנו לקב"ה על שקרע לנו את הים, והציל אותנו מהמצרים (שהיו אז המרכז ה'תרבותי' בעולם), אנחנו מקבלים את התורה, נקיים ממ"ט שערי טומאה.

שאלת השאלות

אם היו שואלים כל אחד מאיתנו, האם הוא היה מכניס הביתה את אחד מהעיתונים הגדולים, אפילו חינם. התשובה היא כמובן - לא! איך אתה מכניס טומאה כזו הביתה, עם תמונות ופרסומות לא צנועות, לשון הרע, רכילות, ועוד.
כל גוף, בטח כזה שמחזיק כתבים, חיב להתפרנס ממקור כלשהו. לעיתים זה תרומות, לעיתים מכירת מוצרים, ולעיתים - פרסומות.

כלי
התקשורת, בדרך כלל מתפרנסים מפרסומות. כמו הניר, גם האינטרנט. רוב האתרים הגדולים, מתפרנסים מפרסומות. מדור שאינו כדאי כלכלית - נסגר. אף אחד לא פרייאר..

המחירים של הפרסומות נמדדות לפי שני משתנים:לחיצות ("קליק") ודפים נצפים. ואם יש דפים נצפים ולחיצות, הם מפרסמים. וזה אומר שיש גם גולשים.

מה שאסור על ניר, מותר במסך

לפני כשלוש שנים, 'מעריב', השיק אתר חדש - NRG. באתר היה גם מדור חדש שלא היה קודם - 'יהדות'. כמה זמן אחר כך Ynet (האתר של ידיעות אחרונות) השיק גם הוא מדור דומה. הם יודעים למה, יפה מאוד. זה מביא להם דפים נצפים.

כמובן, את העיתון אנחנו לא מכניסים הביתה. אבל, האינטרנט הוא כלי נצרך, כלי עבודה. לעיתים הוא גם אם הוא משמש לבידור אצל רובנו. ולכן, מה שנגיש אנחנו נכנסים.

בסקר שהתפרסם באתר 'שורש', עלו הנתונים הבאים (ומדובר באתר תורני יותר מ'כיפה' למשל):
26% קוראים באתרים הללו כל יום.
15% בהחלט קוראים,
28% נתקלים פעם ב...
סה"כ, כ 69 % מאיתנו גולשים שם.
בסקר השתתפו לפחות כ700 מצביעים, שמהווים בהחלט מנת מדגם מגולשי האינטרנט הדתי.
ח"י אחוזים עם ראש בריא, סוברים שזה חילול הקודש.

ולכן, מה שחינם אנחנו נכנסים... גם אם זה לא נקי. לצערנו.

מדורי גיהנום

הנזק גדול עוד יותר. תחת המדורים האלה, מתפרסמים חדשות לבקרים פסקי 'רבנים', שמשמיצים אותנו.
הכסף, כמובן - הולך לקופות העיתונים הגדולים, ומאפשר להם להמשיך לפרסם עלינו דברי שטנה, גנות והבל.

הנזק הוא כפול: הכסף לא הולך לתורה, הוא הולך ל'מעריב' ו'ידיעות אחרונות'. המפרסמים מסתפקים בלפרסם שם. אני מכיר לא מעט אתרים בינונים בציבור הדתי שקשה להם כלכלית כי מפרסמים שם ולא אצלם.
כמובן, שגם מקום הפימנסטיות לא מקופח, וההלכה שם היא המלצה בלבד. אין התחשבות בגיל הנכנסים, ובתוכן הנכתב שם.
כל המיצר לישראל נעשה ראש, והם משתדלים לתת לו את המקום הזה, במיוחד אם הוא דתל"ש, או סתם פורץ מסגרת.
הנזק מתעצם כשהילד רואה את האבא גולש באתרים הללו, והפרסומות בדף הבית, בטרם הוא נכנס למדור וקופצת פרסומת לא צנועה, משהו צועק לו - אבא צבוע.לו מותר לנו אסור; למה שאני לא אעשה מה שאני רוצה כשאבא לא כאן? אחר כך מתפלאים שהוא נופל באינטרנט...

יורים לעצמנו, בראש

אבל מילא שזה קיים. רע שאנחנו מפרנסים אותם. רבים מהזמרים שולחים שירים לפרסום שם; רבים מהרבנים שולחים לשם מאמרים. אפילו אתר דתי גדול שם מבזקים שלהם, בלי סינון כלשהו. כולנו חיבים לדעת איזה מפורסם עשה מה, גם אם יש לנו כיפה על הראש.

ואפשר גם בלי זה. אמר לי איש מחשבים שפעם גלש באתרים הללו- במדורי היהדות והמחשבים - זה לא יהדות! זה רכילות על... זה לא מחשבים, זה רכילות על....
ואנחנו לא נדע מה נעשה? נדע גם נדע. נפסיק לגלוש שם, ונתחיל לצרוך תוכן טהור יותר, נקי יותר, וטוב יותר.
[email protected]

(הכותב הוא מנהל פורום 'בראש צעיר', בערוץ 7)
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה