close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נוסעים לשדירות...

אנונימי/ מהגולשיםיא סיוון, תשסז28/05/2007

הגיעו למשפחה שבה הילד מפחד לזוז בתוך הבית ללא מבוגר (למשל לעבור מהסלון לחדר שינה או לשירותים), האמא לבד עם הילד ולא היתה לה דקה לעצמה כבר שבוע (מאז שהתחיל הבלגן). שתי בנות דפקו שם על הדלת...

חברים.

אני מבקש 5 דקות השקעה מהזמן שלכם בקריאה של המאמר הזה לכל אורכו.

אני חוזר עכשיו מ 26 שעות בשדרות. המאמר הזה יספר בקצרה על חלק מחוויות השעות האחרונות.
נסעתי ע"מ להצטרף לקבוצה של חבר'ה צעירים, שהחליטו לרדת לשדרות כדי לראות מה אפשר לעשות עבור מי שנשאר שם.

מתברר שהשירותים העירוניים בשדרות בקושי מתפקדים תחת העומס ולכן קשה לדעת מי מהתושבים נמצא בעיר ומי מהנשארים נזקק לעזרה/ אספקת אוכל/ פינוי מהעיר/ אירוח חברה וכו'.

בגדול החבר'ה האלו עוברים בית-בית בעיר (יענו, דופקים דלת-דלת), בודקים מי נמצא ומציעים עזרה בכל.
דוגמאות:
הגיעו למשפחה שבה הילד מפחד לזוז בתוך הבית ללא מבוגר (למשל לעבור מהסלון לחדר שינה או לשירותים), האמא לבד עם הילד ולא היתה לה דקה לעצמה כבר שבוע (מאז שהתחיל הבלגן). שתי בנות דפקו שם על הדלת, משיחה עם האם הבינו את המצב והחליטו לעשות במשך כל היום בתורניות בייבי-סיטר על הילד כדי שהאמא תיקח חופש - אם לא היו באים לשאול, לא היו יודעים.

שני חבר'ה הגיעו ודפקו על דלת של איזה בית. בבית יש איש מבוגר ואישה נכה. היא כבר "ישבה" על התיקים שלה מוכנה לתזוזה (היא פנתה בערך לכל גורם אפשרי כדי שיוציאו אותה - אבל זה לא קרה, כי לא הציחו לסדר רכב ומלון שמסוגלים לתמוך באישה נכה). בתוך שעתיים, שני החבר'ה הצליחו לרתום מישהו שיתרום כסף למונית נכים לבאר שבע וכן מלון בבאר שבע (גם כן מותאם לנכים). הם עכשיו עדיין בדרך לשם - תחשבו על התחושה שלה, ועל התחושה שלהם. האיש המבוגר הרים בסוף "לחיים" על ערק עלית. הוא אמר - שהוא לא צריך חוץ מזה כלום - ששני החבר'ה והערק עשו אותו מאושר (הוא, דרך אגב, החליט לא לעזוב את הבית שלו) - שמעתי אותו באוזניים שלי.


מה אני רוצה מכם בכלל???

תראו, רבים מאלו שנשארו כרגע בעיר לא רוצים להיות שם - אבל אין להם ברירה. האנשים האלו סובלים את המצב כבר 7 שנים, והם לא יכולים לצאת מהעיר בכל פעם שזה קורה כי אין להם כסף או כי אין להם מי שיקבל אותם.

השאיפה היא לארגן ביום שישי הקרוב כמות גדולה ככל הניתן של מתנדבים. נפגשים בגדול בשישי בבוקר מוקדם כל אחד כפי יכולתו (נכון לכרגע במקום ממוגן - אבל עדכונים אחרונים יהיו בטלפון). כל זוג/ שלשה/ קבוצה שיגיעו יקבלו איזור קטן בעיר ובתקווה גם מאפים/ ממתקים לחלק בבתים.

הקבוצות יעברו באיזור שיוקצה להם בית-בית, דלת-דלת, יארחו חברה, יתנו טלפונים ליצירת קשר עם הקבוצה, יאספו בעיות, ובהתאם לרצון והיכולת, כמו שני החבר'ה למעלה גם יפתרו אותן.

חשוב להבין שרבים מאלו שצריכים עזרה - עולים חדשים, זקנים ונכים, לא יודעים איך ולמי ניתן לפנות ועל חלק גדול מהם הרשויות כרגע לא יודעות או לא מסוגלות להגיע. הדרך היחידה להסביר להם או לעזור להם זה לעבור בית-בית ולהודיע ולהציע את עזרתנו.

אנחנו צריכים אנשים רבים ככל האפשר. מי שלא יכול להגיע בשישי ויכול ביום אחר גם טוב, יעשה לעצמו ובדרך גם לאנשים מסביב הרבה-הרבה טוב.

מסוכן להסתובב בשדרות והתחושה שלי תכל'ס לא הייתה מאוד נוחה. לכתוב מייל כזה ולבקש מאנשים שקרובים אליך להגיע זו תחושה רעה, אבל לא הוגן ולא נכון לפנות רק לאנשים שאתה לא מכיר.

בעניין מי שמרגיש שזה מסוכן מדי/ רחוק מדי/ חסר לו זמן גם אתם יכולים בהחלט לעזור:
מספיק שתגידו שאתם מוכנים להגיע לעיר כדי לאסוף משפחה ולהוציא אותה ברכבם לעיר אחרת (צריך להבין שיש אנשים שרוצים לצאת, יש להם לאן, אבל אין להם איך!!!). אנחנו נסדר מי שיקלוט אותם.
מספיק שתגידו שאתם מוכנים לשלוח מונית על חשבונכם כדי להסיע אנשים החוצה מהעיר (כמו ששני החבר'ה אירגנו היום) או לשכור חדר באכסנייה מחוץ לשדרות ללילה בשביל איזה משפחה.
מספיק שתחליטו שאתם מוכנים לקנות מאפים בסכום כזה או אחר כדי שמתנדבים אחרים יחלקו בבתים.

כמובן שאם מישהו מוכן לארח לסוף שבוע - יבורך.
רעיונות אחרים יתקבלו בברכה.

עוד מילה ואני מתנצל בפני חובשי הכיפה שקוראים את המייל הזה, על ההפרדה שאני מבצע כאן. חברים, הקבוצה הזו אינה קבוצה דתית, היא הוקמה ע"י בחור חילוני ולמרות זאת כל המתנדבים (חוץ ממעטים) היו דתיים - לא יכול להיות שלנו באמת לא איכפת!

אני מבקש מכל מי שחושב שהמייל הזה קיץ' או לוחץ סתם, סליחה - זאת לא הכוונה, הוא נכתב בתוך סערת רגשות.

אני מבקש משאר האנשים תחליטו אם ומה אתם רוצים לעשות ותתקשרו.

אלו הטלפונים של הקבוצה בהם תמיד מישהו יענה לכם:
054-7587463
054-7587462
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה