close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתנדבי "לאורו נלך" עם תושבי שדרות

הרב בני וורצמן/ לאורו נלךכ סיוון, תשסז06/06/2007

מאות ילדים והוריהם שהו אתמול אחר הצהרים ביום כיף והתרעננות במתחם של ישיבת אור עציון במרכז שפירא בשעה שנשמע "שחר אדום" במערכת הכריזה של שדרות ושמעו על כך מחבריהם אשר נשארו בעיר.

מאות ילדים והוריהם שהו אתמול אחר הצהרים ביום כיף והתרעננות במתחם של ישיבת אור עציון במרכז שפירא בשעה שנשמע "שחר אדום" במערכת הכריזה של שדרות ושמעו על כך מחבריהם אשר נשארו בעיר.


כל מי שהסתובב אתמול במרחבי הדשא הירוקים של ישיבת אור עציון יכל לראות אמהות רבות יושבות על הדשא ומשוחחת אחת עם רעותה בשעה שילדיהם רצים בלי פחד ונהנים ממתקני מתנפחים, הפעלות יצירה, מתקני ספורט, תערוכת כלי נשק, תחנות משחקים ועוד שאורגנו על ידי ארגון "לאורו נלך – שמיניסטים למען הקהילה" המפעיל מזה עשר שנים אלפי מתנדבים דתיים וחילונים מעשרות בתי ספר
מקרית שמונה ועד אילת.


הארגון אשר עיקר עיסוקו הנו בהפעלת תלמידי י"ב בשנה האחרונה ללימודיהם מוציא אותם מידי שבוע באופן קבוע להתנדבות בקהילה במסגרות חינוך, רווחה ובריאות מקיים קשר שותף עם תושבי שדרות ונרתם לסייע להם בארגון ימי התרעננות מחוץ לעיר. האוירה הרגועה, השקטה והנינוחה, שירי ארץ ישראל ושירים חסידים אשר נשמעו ברקע לאורך כל שעות הפעילות תרמו רבות לתחושה הנעימה והטובה של ההורים וילדיהם.


בשיחות שקיימתי עם הורים רבים אשר הצטרפו לילדיהם שמעתי על מצוקתם האמיתית של התושבים מבוגרים וילדים כאחר אשר חיים כבר תקופה ארוכה בבתיהם וממעטים לצאת החוצה מפחד הקסמים, מציאות קשה ובלתי נסבלת לכל אדם ובודאי לילדים ולנוער. עוד סיפרו האמהות שכבר זמן רב לא יצא להם לשבת ולשוחח בנחת ובשלווה האחת עם רעותה בנחת מכיוון שהן אינן יוצאות מהבית ואינן נפגשות עם חברותיהן בגלל המציאות הקשה בעיר אשר אינה מאפשרת לצאת עם ילדיהם לגני המשחקים. עוד ציינו התושבים בשיחות על הדשא כי הידיעה שהם אינם לבד במערכה הקשה וכי לאנשים רבים איכפת ממה שקורה להם מחזקת את רוחם ונותנת להם כוח להמשיך ולהתמודד עם המציאות הלא נורמלית בה הם חיים בפחד וחשש שקסם יכול ליפול בכל רגע ורגע ואין אתה יודע היכן הוא יפול ואיזה נזק בגוף ובנפש יביא ח"ו אל המקום.

ההתארגנות ליום ההתרעננות היתה קצרה מאוד והיא נעשתה ע"י רכזי המחוזות של "לאורו נלך" וע"י תלמידים מתנדבים אשר הגיעו למקום והפעילות את הילדים למרות תקופת מבחני הבגרות, מתוך הכרה בצורך ובחשיבות למען תושבי שדרות. מספר גופים ואנשים פרטיים נרתמו וסייעו להרים את היום כל אחד במעט שיכל, והיה זה מרומם לראות את תחושת האחווה והאיכפתיות של עמך ישראל לבוא ולסייע למען אחים בצרה.

תושבי שדרות הביעו את תודתם העמוקה לארגון "לאורו נלך" שלקח על עצמו להרים את הארוע, לישיבת אור עציון המאחרת ולכל מי שסייע ותרם למען התושבים, ואף הביעו את בקשתם בפני הנהלת הארגון לארגן ימי התרעננות נוספים בסגנון ובאוירה דומה.

(כל מי שמוכן לתרום ולסייע מוזמן לפנות אל בני 0525666968 )
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה