close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צעיר לנצח

איתמר ליברמן/ מהגולשיםכט אדר, תשסז19/03/2007

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, מגלה לנו כל פעם טפח מרעיונותיו המקוריים, והפעם, מפגין יצירתיות וכשרון מופלא ב"יצירות" נוספות, פרי מוחו המקורי והשנון.

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, מגלה לנו כל פעם טפח מרעיונותיו המקוריים, והפעם, מפגין יצירתיות וכשרון מופלא ב"יצירות" נוספות, פרי מוחו המקורי והשנון.

מדובר אפוא בפרויקט לאומי נוסף שהעלה לאוויר, על אף גילו המופלג המיתמר לגבהים, לעומת זאת מוחו הצעיר והרענן עובד שעות נוספות, ומראה תוצאות מרשימות בשטח.

פרויקט חלומי שדרכו שלא רק שהועלה על המסלול ללא מכשולים ומתנגדים, אלא אף קיבל דחיפה קדימה (..מ"קדימה" כמובן..) במתן עדיפות במסגרת פעילות הממשלה השוטפת, האינטנסיבית.

בפרויקט "עמק השלום", כפי שכונה מבלי שנשמטה ממנו כמובן המילה "השלום",
נוטלים בו חלק באופן אקטיבי שכננו ה"טובים" לטריטוריה ואיך לא, הפלשתינים והירדנים, ידידנו מזה שנים.

להזכירכם, הפרויקט הלאומי הנ"ל ויישומו בקרוב, מתוכנן כאשר טרם שורר באזורנו שלום מוחלט, הטרור עדיין שורץ במלוא תעוזתו, הפוטנציאל לביצוע פיגועים עודנו בר קיימא, והאש בעזה ממשיכה להתלקח כבלון שעומד להתפוצץ בכל רגע.

אינני מפקפק ומהרהר במטרה הנעלה והחיונית שעומדת מאחורי "החלום"- הפרויקט הלאומי של פרס, וחשיבותו אינה ניתנת לערעור כלל וכלל- הגברת היציבות באזור באמצעות פיתוח כלכלי.

בפרויקט שיתפוס תאוצה מעשית בקרוב, תומך רה"מ אולמרט ומפרגן. אולם הלה, שמוחו צעיר ורענן לא הצליח עד עתה ולא מצליח להעלות רעיונות יצירתיים ומקוריים, דוגמת אלה של חברו, שמעון, כנראה "צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים", זה אולי נכון גם לגבי אולמרט.

דבר אחד מצער אותי ומותיר בתוכי תחושה של פספוס, של פוטנציאל שלא בא לידי ביטוי דיו, ולא ניתן לו פורקן ושדה פעולה. לא עצם הפרויקט הלאומי שעוד מעט ייגמל מחיתוליו ויעלה על המסלול, כמו הסכמים ופרויקטים נושנים שהעלו זה מכבר אבק והותירו אשליות שהתבדו, אלא כאן האצבע מופנית אל שמעון פרס עצמו.

כן, על האיש הזה צריך לשים את האצבע המאשימה, כאדם המשמש כהוגה הרעיונות הרציני בכנסת ישראל, נשאלת השאלה איך לא יכול להגות רעיון ברמת פרויקט לאומי עם עדיפות, באמצעות מוחו וכישרונו, למציאת פתרון כולל, למשל, למגורשי גוש קטיף??

יתרה מזה, אם שכלו משרת אותו נאמנה למרות השנים ופועלו, למה הוא לא ממציא רעיון כזה או אחר למיגור תופעת השחיתות הגואה המחלחלת לכל פינה בציבור ובהנהגה?? תופעה מוכרת וידועה אשר אמנם לא הוכתם שמו בזה הנגע, אך וודאי נמצא בתוך הבוץ התובעני המבעבע של השחיתות.

ועוד שאלה, הפעם לא מכיוון השדה הפוליטי, מה עם יפגין את כישרונו היצירתי במציאת פיתרון סופי ומהיר לבעיית תאונות הדרכים שמערערת את יציבותה של המדינה בשל התרבות התאונות ועלייתה לפסים אדומים?



יש למשנה לרה"מ, כפי שנראה, פוטנציאל אדיר במציאת פתרונות לבעיות לאומיות שהם בעוכריה של המדינה ונמצאות במוקד הדיון הציבורי היום, וצריך לנצל זאת לפני שיהיה מאוחר, זאת אל תשכחו, מדובר באדם שעבר שמונים.

אחתום בקריאה לכל מאן דבעי, בעיקר להוגי הרעיונות והמוציאים לפועל:

צריך להפסיק להתעסק בזוטות ובפרויקטים "בומבסטיים" שאין להם ערך מעשי כאוסלו ודומיו, ולהתחיל להתעסק בנושאים החשובים באמת. מקווה שיבינו את המסר.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה