שאלה

הרב יניב חניאכדניסןתשעו02/05/2016
שאלה:
הרב יניב חניא ח תשרי, תשעה 10/2/2014 ....................... שאלה: שלום הרב. ראיתי את התשובות באתר אבל עדיין אני זקוק לפרטים .אודה לך מאוד אם תשיב לי.תודתי נתונה לך מראש. סליחה על האריכות . א.אני( קצת לצערי) חייב לקיים את המצווה בתנוחות מסויימות(בישיבה ,עמידה ,אישתי למעלה,אישתי על הבטן ואני מעל,אני משתדל לגמור בתנוחה הרגילה ולכסות עצמי למעט פעמים בודדות שאין לי שליטה בהנאה ואז אני גומר באותה תנוחה,אני מקיים המצוה כאשר אני לא מכסה את הגוף ,וגם אני אוהב לראות את האיבר שלי נכנס ויוצא (בלא הסתכלות על אותו מקום בכוונה) וכו).אני כותב "חייב" משום שאני לא נהנה בתנוחה הקלאסית כמעט בכלל,אני אומנם יכול לגמור אבל אני מרגיש כאילו לא הגעתי לפורקן שאני מחפש באמת שאני משתדל לקיים את המצוה כראוי אבל אני באמת לא מצליח .שאלתי האם אני נוהג כראוי לגבי התנוחות ואם אפשר לברור את מעשי מהו האיסור? ב.אני נוהג לנשק במקום גידול שערות ערוות האישה ולא באותו מקום ממש.האם זה מותר, והאם מותר ללקק הדגדגן אם אני מאוד רוצה? ג.האם מותר לקיים יחסים במקלחת והאם יש נ"מ אם יש אסלה במקום? ד.אישתי מעסה לי את האיבר להנאה או להעמידו ויוצא לי קצת זרע(כמובן שאני לא גומר)האם זה נחשב לבטלה או שזה נקרא אגב המצוה? ה.האם מותר לי(בזמן שאני עם אשתי) לעסות את האיבר שלי שהוא מחוץ לגוף של אישתי ע"מ להעמיד אותו או סתם להנאה וגם כאן יוצא קצת זרע? ו.מתי מותר לי להרהר באישתי(הרהורי ביאה איתה).והאם מותר להרהר הירהורים קצת שונים כגון שאנו בחוף וכו)מה הגדרים בכך? תודה רבה. תשובה: א. באופן עקרוני אי אפשר לומר שתנוחות שונות "אסורות" עם אשתך. חז"ל מגדירים שיש תנוחות מסויימות שהן לא בריאות רוחנית אולם מיד לאחר מכן אומרים שכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו הוא יכול לעשות ולכן אני לא יכול לומר שיש משהו מבין מה שתיארת שהוא אסור, מלבד אולי ההסתכלות שנשמעת לי מוגזמת מעט, אם כי גם כאן אם מתעקשים אי אפשר לומר שזה "אסור". בכל זאת אני סבור שצריך לבדוק מדוע אתה כל כך לא מצליח להגיע לסיפוק מהתנוחה הרגילה ולמה זה כל כך חשוב לך... זה נשמע קצת אובססיבי וכל אובססיה בתחום הזה היא לא פשוטה. לא הבנתי את הענין של האובססיה הרי כל אחד ואיך שהוא אוהב לקיים יחסים זה לא דבר קבוע.
תשובה:
לא הבנתי מה השאלה, מדוע העתקת את התשובה? אני לא רואה שם שאלה חדשה...תשובות נוספות בנושא-
בינו לבינה
1. כן, כך מקובל לנהוג, שהחדירה עצמה היא בחושך.
2. לרוב הדעות כן, למרות שיש דעות שלא, כלומר- שהכיסוי מספיק. בכל זאת לרוב הדעות צריך חושך.
3. לא, אלא אם כן הוא ישן על מיטה נפרדת לגמרי ואין שום סיכוי שיתעורר.
4. זה מאוד תלוי בהמון גורמים, ישנם רבים שסבורים שמדובר על פעמיים בשבוע ויש ששלוש. זה כמובן מצד מחוייבות העונה של בעל לאשתו.
5. להתפשט כן, כחלק מההכנה לתשמיש, אולם לצלם נראה לי איום ונורא, זו פגיעה באינטימיות של בני הזוג. האשה היא כוכבנית חס וחלילה... כל עוד זה בין בני הזוג זה טובף אולם לצלם נראה לי נורא.
6. זה יכול להיות רמז, זה תלוי באשה ובמצב... אולם נדמה לי שחכמים התכוונו ל"רמז" עדין בהרבה.
1. כן, כך מקובל לנהוג, שהחדירה עצמה היא בחושך.
2. לרוב הדעות כן, למרות שיש דעות שלא, כלומר- שהכיסוי מספיק. בכל זאת לרוב הדעות צריך חושך.
3. לא, אלא אם כן הוא ישן על מיטה נפרדת לגמרי ואין שום סיכוי שיתעורר.
4. זה מאוד תלוי בהמון גורמים, ישנם רבים שסבורים שמדובר על פעמיים בשבוע ויש ששלוש. זה כמובן מצד מחוייבות העונה של בעל לאשתו.
5. להתפשט כן, כחלק מההכנה לתשמיש, אולם לצלם נראה לי איום ונורא, זו פגיעה באינטימיות של בני הזוג. האשה היא כוכבנית חס וחלילה... כל עוד זה בין בני הזוג זה טובף אולם לצלם נראה לי נורא.
6. זה יכול להיות רמז, זה תלוי באשה ובמצב... אולם נדמה לי שחכמים התכוונו ל"רמז" עדין בהרבה.
בינו לבינה-יחסים
1. אם המקום חשוך והזוג שם לבד, אולי מותר. אבל זה לא ממש צנוע לעניות דעתי ולכן אם זה חד פעמי זה נראה לי בסדר, אם לא, אז לא.
2. ביאה דרך איבריםזה דבר שלא מתרים בקלות, צריך לזה סיבה. אם מדובר על ללא הוצאת זרע, אז מותר.
3. כן, למה לא?
4. כן.
5. כן.
6. כן.
1. אם המקום חשוך והזוג שם לבד, אולי מותר. אבל זה לא ממש צנוע לעניות דעתי ולכן אם זה חד פעמי זה נראה לי בסדר, אם לא, אז לא.
2. ביאה דרך איבריםזה דבר שלא מתרים בקלות, צריך לזה סיבה. אם מדובר על ללא הוצאת זרע, אז מותר.
3. כן, למה לא?
4. כן.
5. כן.
6. כן.
בין בעל לאישה
1. להסתובב בבית ערומים לגמרי לא נראה, צניעות היא לא רק בין הבעל לאשתו, היא גם כלפי שמיא. אז אם זהחלק מהתמיש ביניהם, אפשר, אבל סתם להסתובב נראה לי מיותר ולא טוב.
2. כן, ולענ"ד גם לא רק כחלק מקיום יחסים, אלא אם כן זהמשהו שמאוד מאוד מגרה את הגבר ואז זה לא שייך.
3. אני חושב שכן, גם אם האיבר לא ממש מכוסה, בתנאי שאי "התבוננות ישירה ועמוקה באיבר האשה.
4. אני סבור שמה שאסור זו הבטה מכוונת של ממש. לא חייב להיות מבט של מחקר מדעי, אבל מבט עמוק וארוך לא, מבט קצר וחולף, כן.
5. חדירה ממש כתוב ברוב הספרים שעדיף שיהיה בכיסוי. אולם אם יש סיבה מיוחדת, או שזה משהו שהזוג מאוד רוצה, אני חושב שאפשר.
6. יש לכאורה שתי סיבות- על פי הפשט זה נועד למנוע "זילות" של האשה. כי המקום הזה הוא לא תמיד נקי, לא תמיד מריח טוב וכדומה... לעיתים יש בו דם, הפרשות וכו', אז התבוננות בו יכולה להגרום לזילות. כמו כן זה יכול להביך.
על פי הסוד, זה דבר שקשור ליסודות עמוקים שלא מתבוננים במקום התורף. בכל מקרה, להרבה דעות מדובר באיסור שהוא רק במבט עמוק ומביך ולא בכל מבט.
1. להסתובב בבית ערומים לגמרי לא נראה, צניעות היא לא רק בין הבעל לאשתו, היא גם כלפי שמיא. אז אם זהחלק מהתמיש ביניהם, אפשר, אבל סתם להסתובב נראה לי מיותר ולא טוב.
2. כן, ולענ"ד גם לא רק כחלק מקיום יחסים, אלא אם כן זהמשהו שמאוד מאוד מגרה את הגבר ואז זה לא שייך.
3. אני חושב שכן, גם אם האיבר לא ממש מכוסה, בתנאי שאי "התבוננות ישירה ועמוקה באיבר האשה.
4. אני סבור שמה שאסור זו הבטה מכוונת של ממש. לא חייב להיות מבט של מחקר מדעי, אבל מבט עמוק וארוך לא, מבט קצר וחולף, כן.
5. חדירה ממש כתוב ברוב הספרים שעדיף שיהיה בכיסוי. אולם אם יש סיבה מיוחדת, או שזה משהו שהזוג מאוד רוצה, אני חושב שאפשר.
6. יש לכאורה שתי סיבות- על פי הפשט זה נועד למנוע "זילות" של האשה. כי המקום הזה הוא לא תמיד נקי, לא תמיד מריח טוב וכדומה... לעיתים יש בו דם, הפרשות וכו', אז התבוננות בו יכולה להגרום לזילות. כמו כן זה יכול להביך.
על פי הסוד, זה דבר שקשור ליסודות עמוקים שלא מתבוננים במקום התורף. בכל מקרה, להרבה דעות מדובר באיסור שהוא רק במבט עמוק ומביך ולא בכל מבט.
צניעות
א. לענ"ד זה יכול להיות גם סתם ככה, אם זה במקרה ודרך ארעי, אבל מכיוון שזה כמובן דבר שיש בו משום גירוי וכדומה, זה ראוי שזה יעשה כחלק מתשמיש.
ב. לדעתי עניין הדדים הוא לכולם, כולל לבני תורה, חז"ל מכנים זאת "הוד יופיה" ויש תיאור מפורש של רב חסדא שמנחה את בנותיו להתנהג כך לבעליהם (מהגמרא שם לא ברור שמדובר בראיה, אלא במגע). זה דבר שנועד להיות בין כל איש לאשתו.
ג. לשמש במוך פירושו שהאשה שמה באותו מקום מוך (בגד רך) כדי שהזרע לא יגיע לרחם. זה למעשה אמצעי מניעה של פעם.
ד. כן, כמובן.
א. לענ"ד זה יכול להיות גם סתם ככה, אם זה במקרה ודרך ארעי, אבל מכיוון שזה כמובן דבר שיש בו משום גירוי וכדומה, זה ראוי שזה יעשה כחלק מתשמיש.
ב. לדעתי עניין הדדים הוא לכולם, כולל לבני תורה, חז"ל מכנים זאת "הוד יופיה" ויש תיאור מפורש של רב חסדא שמנחה את בנותיו להתנהג כך לבעליהם (מהגמרא שם לא ברור שמדובר בראיה, אלא במגע). זה דבר שנועד להיות בין כל איש לאשתו.
ג. לשמש במוך פירושו שהאשה שמה באותו מקום מוך (בגד רך) כדי שהזרע לא יגיע לרחם. זה למעשה אמצעי מניעה של פעם.
ד. כן, כמובן.
הסתכלות במקומות המכוסים
הבעיה שאתה מעלה היא אכן בעיה אצל נשים רבות שמגיעות לגיל הזה. בלי קשר לשאלה, הייתי מציע לכם לבדוק את ההתקן התוך רחמי של באייר לחמש שנים, הוא מונע מחזור לתקופה ארוכה מאוד.
לגבי עצם השאלה, כפי שכתבת נראה בדעת הרמב"ם שמה שאסור להסתכל הזמן הזה הוא מקום התורף, וכן נראה לי בפשטות שניתן להתלבש וכו' ללא בעיה. אני לא חושב שהיא צריכה להסתיר את גופה בזמן התלבשות וכו', מלבד אותו מקום.
לגבי להראות בכוונה תחילה את החלק העליון, זו שאלה שיותר תלויה בכם, כלומר- אני סבור שניתן להתיר זאת על בסיס מזדמן ולא באופן קבוע. אולם אם זה גורם לגירוי חזק מידי מצידך, או יכול להוביל ליחסים של ממש, אז עדיף שלא.
הבעיה שאתה מעלה היא אכן בעיה אצל נשים רבות שמגיעות לגיל הזה. בלי קשר לשאלה, הייתי מציע לכם לבדוק את ההתקן התוך רחמי של באייר לחמש שנים, הוא מונע מחזור לתקופה ארוכה מאוד.
לגבי עצם השאלה, כפי שכתבת נראה בדעת הרמב"ם שמה שאסור להסתכל הזמן הזה הוא מקום התורף, וכן נראה לי בפשטות שניתן להתלבש וכו' ללא בעיה. אני לא חושב שהיא צריכה להסתיר את גופה בזמן התלבשות וכו', מלבד אותו מקום.
לגבי להראות בכוונה תחילה את החלק העליון, זו שאלה שיותר תלויה בכם, כלומר- אני סבור שניתן להתיר זאת על בסיס מזדמן ולא באופן קבוע. אולם אם זה גורם לגירוי חזק מידי מצידך, או יכול להוביל ליחסים של ממש, אז עדיף שלא.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








