יחסי אישות

הרב יניב חניאבאדר אתשעט07/02/2019
שאלה:
ערב טוב, אני נשוי כחצי שנה, אנו חווים קשיים ביחסי אישות, מספר פעמים ניסינו וכל פעם שאנחנו מנסים אשתי חווה כאבים שמגיעים עד לידי סבל, בעז"ה בקרוב נתחיל טיפול שינסה לטפל בבעיה ובנתיים אנחנו נמנעים לעשות יחסי אישות בגלל הכאב, שאלתי היא האם מותר לי להגיע ביחד עם אשתי להוצאת זרע לא תוך כדי חיבור שלא ייחשב הוצאת זרע לבטלה?
תשובה:
טוב, בראש וראשונה חשוב מאוד שתטפלו בבעיה ותנסו לברר מה גורם לזה, האם זה משהו פיזי או נפשי או משהו אחר. חבל שחיכיתם חצי שנה, זה זמן ארוך בשביל בעיה כזו.בכל מקרה, מה שצריך מבחינה הלכתית הוא קיום יחסים "דרך איברים", כלומר מצב שבו אתה מתחכך בגוך של אשתך, קרוב ככל הניתן לאותו מקום ואם אפשר באיזור השפתיים או הירכיים עצמן, ושם מוציא את הזרע. זה לא כל כך נחמד לזוג צעיר בתחילת הדרך, אבל זה הפתרון עד שתמצאו פתרון רפואי/ נפשי.
בהצלחה
תשובות נוספות בנושא-
נשוי עם ילדים ואין תשמיש עם האשה
השאלה שלך כמובן קשה מאוד, אבל לא ממש הבנתי מה השאלה.
השאלה קשה מאוד והמציאות שאתה מתאר לא פשוטה, לא פשוטה בכלל, לא מבחינה אישית, מעשית ולא מבחינה משפחתית ובטח לא מבחינה הלכתית. על פי ההלכה אסור לבעל או לאשה לסרב לקיים יחסים עם בן/ בת הזוג. כמובן שיש מחלות ובעיות, ופסיכולוגיה, אבל באופן עקרוני המצב הזה הוא לא טוב ולא נכון מבחינה משפחתית.
לעניות דעתי אתה ואתם צריכים להתרכז במציאת פתרון לבעיה הזו, בין אם היא פסיכולוגית או נפשית או פיזית או כל דבר אחר. אסור שזה ימשך... אפילו אם היית הכי צדיק בעולם וזה לא היה משפיע על חייך כהוא זה, עדיין היה צריך למצוא לזה פתרון. זה לא מצב טוב.
לכן אני לא ממש מבין מה השאלה? איפה הצד ההלכתי יכול לעזור כאן? זו בעיה שצריך לפתור ולא למצוא לה פתרון הלכתי, לכאורה, אלא אם כן לא הבנתי משהו.
השאלה שלך כמובן קשה מאוד, אבל לא ממש הבנתי מה השאלה.
השאלה קשה מאוד והמציאות שאתה מתאר לא פשוטה, לא פשוטה בכלל, לא מבחינה אישית, מעשית ולא מבחינה משפחתית ובטח לא מבחינה הלכתית. על פי ההלכה אסור לבעל או לאשה לסרב לקיים יחסים עם בן/ בת הזוג. כמובן שיש מחלות ובעיות, ופסיכולוגיה, אבל באופן עקרוני המצב הזה הוא לא טוב ולא נכון מבחינה משפחתית.
לעניות דעתי אתה ואתם צריכים להתרכז במציאת פתרון לבעיה הזו, בין אם היא פסיכולוגית או נפשית או פיזית או כל דבר אחר. אסור שזה ימשך... אפילו אם היית הכי צדיק בעולם וזה לא היה משפיע על חייך כהוא זה, עדיין היה צריך למצוא לזה פתרון. זה לא מצב טוב.
לכן אני לא ממש מבין מה השאלה? איפה הצד ההלכתי יכול לעזור כאן? זו בעיה שצריך לפתור ולא למצוא לה פתרון הלכתי, לכאורה, אלא אם כן לא הבנתי משהו.
בינו לבינה
שלום וברכה,
מזל טוב על הלידה, שתזכו לגדלו/ה לכל מילי דמיטב ולכל הברכות.
לגבי השאלה- אני מעולם לא שמעתי על מישהי שנכנסה להריון עם גלולות מניעה + הנקה בחודשים הראשונים. אני לא חושב שזה עד כדי כך לא בטוח... אבל אני כמובן לא רופא ולא מספיק בקי. צריך לבדוק עם רופא את האחוזים.
למיטב ידיעתי נשים רבות מאוד משתמשות בזה. אלו שנכנסות להריון מדובר אחרי תקופה לא מבוטלת. אבל שוב, אני לא מספיק בקי.
לגבי עצם השאלה- גם אם היה מקום להתיר ביאה דרך איברים בגלל החרשה של אשתך (שהרי מבחינתי הלכתית נראה שאין פה בעיה "אמיתית", מלבד החרדה), אני תמיד מדגיש שביאה כזו לא יכולה לבוא במקום אמצעי מניעה. יכול להיות שזה יעזור לפעם/ פעמיים/ שלוש, אבל יותר מזה זה פתרון גרוע.
א) האשה לא באה על שום סיפוק, ולמה שהיא תסבול כל כך הרבה חודשים?
ב) במקרים רבים קורות "טעויות" ובסוף כן יש ביאה, כי קשה מאוד לשלוט על זה כשנמצאים תוך כדי.
ג) גם הגבר לא באמת יכול להספיק רק בביאה דרך איברים.
זה לא פתרון שיכול להיות לטווח של חודשים, אולי שבוע או יותר, אבל לא יותר מזה.
לכן לדעתי אתם צריכים להתייעץ עם רופא ולמצוא פתרון אחר, מעשי יותר... אם מדובר על שבוע, יתכן ויהיה אפשר להתיר.
שלום וברכה,
מזל טוב על הלידה, שתזכו לגדלו/ה לכל מילי דמיטב ולכל הברכות.
לגבי השאלה- אני מעולם לא שמעתי על מישהי שנכנסה להריון עם גלולות מניעה + הנקה בחודשים הראשונים. אני לא חושב שזה עד כדי כך לא בטוח... אבל אני כמובן לא רופא ולא מספיק בקי. צריך לבדוק עם רופא את האחוזים.
למיטב ידיעתי נשים רבות מאוד משתמשות בזה. אלו שנכנסות להריון מדובר אחרי תקופה לא מבוטלת. אבל שוב, אני לא מספיק בקי.
לגבי עצם השאלה- גם אם היה מקום להתיר ביאה דרך איברים בגלל החרשה של אשתך (שהרי מבחינתי הלכתית נראה שאין פה בעיה "אמיתית", מלבד החרדה), אני תמיד מדגיש שביאה כזו לא יכולה לבוא במקום אמצעי מניעה. יכול להיות שזה יעזור לפעם/ פעמיים/ שלוש, אבל יותר מזה זה פתרון גרוע.
א) האשה לא באה על שום סיפוק, ולמה שהיא תסבול כל כך הרבה חודשים?
ב) במקרים רבים קורות "טעויות" ובסוף כן יש ביאה, כי קשה מאוד לשלוט על זה כשנמצאים תוך כדי.
ג) גם הגבר לא באמת יכול להספיק רק בביאה דרך איברים.
זה לא פתרון שיכול להיות לטווח של חודשים, אולי שבוע או יותר, אבל לא יותר מזה.
לכן לדעתי אתם צריכים להתייעץ עם רופא ולמצוא פתרון אחר, מעשי יותר... אם מדובר על שבוע, יתכן ויהיה אפשר להתיר.
יחסי אישות
לא הבנתי את השאלה, יחסים "אוראלחי" הכוונה ליחסים בפה? נכון?
אני לא חושב שזה אסור, אלא אם כן מדובר על הוצאת הזרע שם, שזה אני חושב שאסור.
לכן אין צורך להביא מקורות שאוסרים, אלא אם כן אני לא מבין נכון.
לא הבנתי את השאלה, יחסים "אוראלחי" הכוונה ליחסים בפה? נכון?
אני לא חושב שזה אסור, אלא אם כן מדובר על הוצאת הזרע שם, שזה אני חושב שאסור.
לכן אין צורך להביא מקורות שאוסרים, אלא אם כן אני לא מבין נכון.
המשך לפנייה (הרב יניב חניא)
אני חייב להודות שלא הבנתי את השאלה. לא אמרתי שאתה תעשה את זה. אלא שתתחכך בגוף האשה עד שיצא הזרע. הכוונה היא לקיים יחסים שאין בהם חדירה של ממש, אלא חיכוך.
אולי תסביר למה התכוונת?
אני חייב להודות שלא הבנתי את השאלה. לא אמרתי שאתה תעשה את זה. אלא שתתחכך בגוף האשה עד שיצא הזרע. הכוונה היא לקיים יחסים שאין בהם חדירה של ממש, אלא חיכוך.
אולי תסביר למה התכוונת?
מקורות לתשובה
אלו בעיקר דעות שמבוססות על הרמב"ם. הרמב"ם כתב כל מה שרוצה עושה, ולאחרונים רבים ברור שהשולחן ערוך לא פסק כמוהו. ולכן מכאן יוצא שהוא מתיר את מה שהשולחן ערוך אוסר. יש שותי"ם רבים בענין וספר שנקרא קדושת האוהל, שו"ת מלפני חמישים שנה של הרב של בית שאן.
אלו בעיקר דעות שמבוססות על הרמב"ם. הרמב"ם כתב כל מה שרוצה עושה, ולאחרונים רבים ברור שהשולחן ערוך לא פסק כמוהו. ולכן מכאן יוצא שהוא מתיר את מה שהשולחן ערוך אוסר. יש שותי"ם רבים בענין וספר שנקרא קדושת האוהל, שו"ת מלפני חמישים שנה של הרב של בית שאן.
ביאה דרך איברים
קרוב למקום שלה, בעזרת גופה, יהיה מותר בתנאים שהזכרנו, דהיינו שאין ביררה מבחינה רפואית. ביד- לא.
קרוב למקום שלה, בעזרת גופה, יהיה מותר בתנאים שהזכרנו, דהיינו שאין ביררה מבחינה רפואית. ביד- לא.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








