שלום

הרב יניב חניאחאלולתשעב26/08/2012
שאלה:
לפעמים אחרי שתן או אחרי קישוי של האיבר לא בכוונה להוציא זרע חס ושלום יוצא לי נוזל דביק דמוי זרע רציתי לדעת האם זה הוצאת זרע לבטלה יש לציין שאני משתדל בזה ואני כל הזמן מתייאש שאני רואה את זה הנוזל וחושב שנפלתי אשמח לקבל תשובה יש לציין שהנוזל הזה יוצא בדרך טבעית בדרך כלל אחרי שתן
תשובה:
לא, על פי התיאור שלך מדובר בנוזל סיכה, יש מן נוזל שמופרש כדי להקל בשעת יחסים והוא נוזל סיכה ולא זרע, זה נראה שעל זה מדובר.תשובות נוספות בנושא-
יחסים
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להריון ואז אנחנו כותבים שמותר וצריך לקיים יחסים כי מצוות עונה אינה תלויה ביכולת להריון, אולם לעניות דעתי לא כתבתי שמותר לפלוט מחוץ לנרתיק.
לגבי השאלה השניה- יש צורך לעשות מאמצים שלא לפלוט בלא בגוף האשה, ואם זה קורה הרבה יש צורך למעט בזמן ההכנות הגופניות כדי שזה לא יקרה.
אני לא חושב שההבנה היתה נכונה, פעמים רבות שואלים על עצם קיום היחסים בזמן הריון ובזמן שאין סיכוי להריון ואז אנחנו כותבים שמותר וצריך לקיים יחסים כי מצוות עונה אינה תלויה ביכולת להריון, אולם לעניות דעתי לא כתבתי שמותר לפלוט מחוץ לנרתיק.
לגבי השאלה השניה- יש צורך לעשות מאמצים שלא לפלוט בלא בגוף האשה, ואם זה קורה הרבה יש צורך למעט בזמן ההכנות הגופניות כדי שזה לא יקרה.
שלום הרב..
זה מורכב מעט-
א) מדבריך אני מבין שזה לא היה בכוונה ולכן זה לא יכול להיחשב להוצאת זרע לבטלה ממש, מכיוון שזה היה כחלק מהיחסים בין אשתך לבינך.
ב) מפשט דברי הגמרא ניתן להבין שדבר כזה לכתחילה אסור, כלומר- שאסור לבעל לכוון להוציא זרע שלא באותו מקום.
ג) לאחרונה שלחו לי מספר מקורות מרבנים שמתירים כזה דבר אף לכתחילה, בתנאי שהבעל והאישה רוצים.
מכאן, שלא מדובר כאן במפורש באיסור, אולם עדיין לרוב הדעות יהיה אסור ל"תכנן" דבר כזה מראש.
זה מורכב מעט-
א) מדבריך אני מבין שזה לא היה בכוונה ולכן זה לא יכול להיחשב להוצאת זרע לבטלה ממש, מכיוון שזה היה כחלק מהיחסים בין אשתך לבינך.
ב) מפשט דברי הגמרא ניתן להבין שדבר כזה לכתחילה אסור, כלומר- שאסור לבעל לכוון להוציא זרע שלא באותו מקום.
ג) לאחרונה שלחו לי מספר מקורות מרבנים שמתירים כזה דבר אף לכתחילה, בתנאי שהבעל והאישה רוצים.
מכאן, שלא מדובר כאן במפורש באיסור, אולם עדיין לרוב הדעות יהיה אסור ל"תכנן" דבר כזה מראש.
המשך הרהור
זה יכול להיות כל מיני הפרשות, החל משתן ועד לנוזל סיכה מסויים שמופרש מהאיבר לפני תשמיש, לענ"ד לא צריך כפרה על זה.
זה יכול להיות כל מיני הפרשות, החל משתן ועד לנוזל סיכה מסויים שמופרש מהאיבר לפני תשמיש, לענ"ד לא צריך כפרה על זה.
הרהור
לכאורה מהתיאורים שלך זה לא נראה הרהור אסור, זה לא הרהור עריות, מוזר שזה גורם לתופעות כאלו, לענ"ד זה לא אמור ללגרום, בכל מקרה נראה לי פשוט שזה במסגרת הרהורים מותרים.
לכאורה מהתיאורים שלך זה לא נראה הרהור אסור, זה לא הרהור עריות, מוזר שזה גורם לתופעות כאלו, לענ"ד זה לא אמור ללגרום, בכל מקרה נראה לי פשוט שזה במסגרת הרהורים מותרים.
שז"ל ?????
1. אין כל כך דרך להבחין, יש עוד "חומרים" מלבד קטנים, יש חומרי סיכה למיניהם וכו' וזה יכול להיות הרבה דברים, לא הייתי מתעמק בלנסות להבין מה זה. כלומר- אם היה הרהור וכו', הרי שההרהור הוא הבעיה ולא מה שיצא.
2. כן, בודאי, ככל שיש יותר דברים הקשורים לגירוי, יש סיכוי שזה ז"ל.
3. זה בהחלט יכול לקרות גם בלי הרהור וכו', ללא נושאים יותר, אבל גם לנשואים, אצל בחור צעיר ובריא, בהחלט זה יתכן. מה גם שזה יכול להיות הרבה דברים אחרים.
4. אם זה לא קורה בכוונה, ואין הרהור וכו'- פשוט לשכוח ולהתעלם מזה, אין טעם לשקוע במחשבות על זה, אם יש הרהור, להתמודד עם ההרהור.
1. אין כל כך דרך להבחין, יש עוד "חומרים" מלבד קטנים, יש חומרי סיכה למיניהם וכו' וזה יכול להיות הרבה דברים, לא הייתי מתעמק בלנסות להבין מה זה. כלומר- אם היה הרהור וכו', הרי שההרהור הוא הבעיה ולא מה שיצא.
2. כן, בודאי, ככל שיש יותר דברים הקשורים לגירוי, יש סיכוי שזה ז"ל.
3. זה בהחלט יכול לקרות גם בלי הרהור וכו', ללא נושאים יותר, אבל גם לנשואים, אצל בחור צעיר ובריא, בהחלט זה יתכן. מה גם שזה יכול להיות הרבה דברים אחרים.
4. אם זה לא קורה בכוונה, ואין הרהור וכו'- פשוט לשכוח ולהתעלם מזה, אין טעם לשקוע במחשבות על זה, אם יש הרהור, להתמודד עם ההרהור.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








