close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מערכות אזעקה ושמירת שבת

רבקה פרידמן-בגנוח אייר, תשעא12/05/2011

הסיוט של כל משפחה הוא לשוב הביתה לאחר שהייה מחוץ לבית ולגלות שגנבים פרצו לבית, אולם האם אפשר להפעיל אזעקה בבית דתי? האם יש פתרון לנושא השבת?

הסיוט של כל משפחה הוא לשוב הביתה לאחר שהייה מחוץ לבית ולגלות שגנבים פרצו לבית, הכול הפוך ומבולגן ורכוש רב ויקר כספית ורגשית, נגנב ואיננו עוד.
כך קרה גם לאחת המשפחות בבני ברק, כפי שניתן לקרוא כאן: במוצאי שבת חזרו בני משפחה חרדית לביתם שבבני ברק ולחרדתם גילו כי הדירה נפרצה במהלך השבת. מתברר שהגנבים ידעו כי המשפחה מבלה את השבת מחוץ לעיר ופרצו בליל שבת לדירה. פריצה זו, וכנראה רבות כמוה שמתרחשות במגזר הדתי, הייתה נמנעת לו בעלי הדירה היו נוקטים באמצעי מיגון ומתקינים מערכת אזעקה.

שדרוג שעון השבת הישן והטוב
בבתים של שומרי שבת מותקנות מערכות חשמליות שונות שבעזרתן יכולים דיירי הבית ליהנות מחשמל מבלי לחלל את השבת. עם התקדמות הטכנולוגיה והמכשור החשמלי המודרני, הגיע הזמן שגם שעון השבת הסטנדרטי, שהיווה פתרון טוב במשך תקופה ארוכה, יקבל שדרוג משמעותי. ואמנם, שדרוג זה ניתן למצוא במערכות אזעקה מתוחכמות שהותאמו לצרכי שומרי שבת וקיבלו גושפנקא של הרבנות.
בבית שומר שבת כל מעגל אלקטרוני חייב בשעון שבת. כלומר, אם בבית מסוים יש יותר ממעגל אלקטרוני אחד (לצורך זה מכשיר אלקטרוני או תאורת חדר נחשבים למעגל אלקטרוני), יש צורך להעביר באופן נפרד את כל שעוני השבת שבבית, למצב של שעון שבת. הפתרון הטכנולוגי לבעיה זו הוא כרטיס אלקטרוני חכם שמותקן במערכת "הבית החכם" ומעביר בבת אחת את כל הבית למצב של שבת. בשעון זה המחשב מתוזמן לפי זמני השקיעה והזריחה בהתאם למועדי כניסת השבת ויציאתה.

לשמור שבת ולשמור על הבית
בעת תכנון מערכת אזעקה לבית של שומרי שבת, חשוב לתכנן את המערכת כך שתפסיק לפעול אוטומטית ושגלאי הנפח הפנימי וגלאי הוילון הפנימיים ינותקו כליל מהחשמל. המשמעות היא שהנורות האדומות הפנימיות (לדים) שנמצאות בגלאי לא ידלקו בשעה שהגלאי מזהה תנועה.

מערכות האבטחה מציעות לכך שני פתרונות:
האחד, בעת התקנת מערכת אזעקה קווית מוסיפים למערכת את אופציית השבת. אופציה זו מנתקת את זרימת החשמל לגלאים, וכך ממילא לא נוצר חילול שבת בשעה שמישהו נכנס לחדר שמוגן על ידי גלאי נפח פנימי. בעת תכנון המערכת ותכנון נטרולו של גלאי הנפח, יש לתכנת גם את מפסק דלק הכניסה. אם בעלי הבית מעוניינים גם בהגנה היקפית בחלק החיצוני של המבנה, יש להתקין גלאי וילון חיצוני ששולח אלומה צרה בצמוד ובמקביל לחלון, ומגן על צידו החיצוני של החלון. בדרך זו מתאפשר לבני הבית להסתובב באופן חופשי בחצר ביתם ללא חשש מהפעלת מערכת האזעקה.

הפתרון השני הוא התקנת מערכת אזעקה אלחוטית, כאשר גלאי הנפח הפנימי וגלאי וילון פנימי ניתנים לנטרול באופן ייחודי וללא חשש מאזעקות שווא (שהן כשלעצמן גורמות לחילול שבת). אם לא הותקן בבית כרטיס חכם, שעון השבת שמיועד למערכת האזעקה יהיה זה שישלוט במערכת לפי השעות שתוכנתו בו מראש והוא זה שיידרך וינטרל את פעולת גלאי הנפח השונים שמותקנים במבנה.

הכתבה באדיבות b-protect מערכות אזעקה לבית ולעסק
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה