close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שאלה על מקומות עיסוי גויה

הרב יניב חניא  כח אדר ב, תשפב  31/03/2022

.......................

שאלה:

שלום כבוד הרב. סליחה על תוכן השאלה. רציתי לשאול האם יהודי רווק שהולך לפעמים למקומות של עיסוי ושופך זרע על גופה העירום של המעסה הגויה בלי לשים לב איפה וגם על גופו וגם מסביב לדוגמא על המיטה ועל חפצים נוספים שבאזור. א. מהי מהות העבירה? ב. האם זה חמור יותר מלהוציא זרע לבטלה לבד בבית? ג. האם אותה גויה יכולה בטעות להיכנס להריון מזה? האם היא חייבת להתקלח כדי לא להיכנס להריון? ד. האם היהודי חייב להתקלח ולנקות את כל המקומות שבהם נגע הזרע? ה. האם חובה עליו לכבס את הבגדים כמו שרשום בתורה? וכיבס את בגדיו וטמא עד הערב? ו. כיצד והאם ניתן לתקן את העבירה הזו למרות שהיא נעשית באופן תדיר כל כמה זמן? תודה רבה לרב על הזמן שלך.

תשובה:

א. יש כאן כצה עהירות- הראשונה היא שז"ל, הוצאת זרע לבטלה, שלדעת רבים מהפוסקים היא דאורייתא והזוהר מחמיר בה מאוד. יש איסור גויה, שחכמים גזרו על כל הגויות, יש איסור זבה, שחכמים גזרו שכל הגויות זבות, וכן עוד מגוון של איסורי חז"ל.

ב. כן, יש כאן איסורים רבים שקשורים לזנות, קדשות ולא רק זרע לבטלה.

ג. לכאורה לא, היא לא יכולה להיכנס להיריון. אלא אם כן זה איך שהוא יכנס לה לאותו מקום, וגם כך, סביר להניח שהיא מונעת הריון, כי כמו שהיא עושה לך, היא בטח שוכבת עם אחרים תמורת כסף. או נאנסת או משהו כזה. בכל מקרה, הסיכוי שהיא תיכנס להריון הוא קטן מאוד מכזה דבר.

ד. לא, מלבד "נקיות", אנחנו לא מקפידים היום על טומאת זרע של עזרא, ומלבד זאת- מי שהולך לקדשה, הרי לא סביר שיקפיד דווקא על נקיות כזו שרוב האנשים לא מקפידים עליה.

ה. לא. שוב, אין לנו היום הקפדה על טומאה שמקורו בשכבת זרע....

ו. כמו כל עבירה שאדם עובר ומצטער עליה- צריך לעשות תשובה, צריך להתטער על זה, צריך לקבל על עצמך ככל הניתן לא לחזור על זה שוב... ולבקש מהשם שיעזור לך להתמודד. כמובן שזה יותר קשה לעשות תשובה על משהו שיודעים שנחטא בו שוב, אולם יש לעשות מאמץ, לבקש סליחה, להשתדל להימנע ולהפסיק עם זה. ולבקש עזרה שמימיית.

בקיצור- תשובה, עם מאמצים גדולים להפסיק עם זה כמה שניתן.
תשובות נוספות בנושא-
דבר חדש
אני לא כל כך מבין את הקשר בין הפסקת הכדורים לבין ההתעוררות שחשה אשתך. לכאורה יש בזה אפילו קצת הפוך,
איסור אוננות ?
טוב, זה פחות או יותר כל התורה כולה על רגל אחת...

בקצרה- איסור אוננות נלמד ממעשה ער ואונן,
ביאה דרך האברים
אני סבור שבמקרה הזה אפשר להתיר ביאה דרך איברים.

הדרך הכי טובה במקרה הזה, היא שהאשה סוגרת
יחסי אישות לאחר שינה
זה לא רק בעניין של קישוי מאשה אחרת, אלא גם ענין "רוחני", היחס לקישויי לילה הוא שהם באים ממקום לא ה
שפיכה מוקדמת
שלום וברכה,

קשה לי לענות על השאלה בלי לדעת על מה מדובר... אני אבקש בענווה שתסביר לי בצורה
זרע לבטלה
שלום וברכה,

מזל טוב להולדת הבן, שתזכו לגדלו לכל הברכות, הישועות והמילי דמיטב.