close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סאן יאנג רודיוס במבחן שורש

מערכת שורשכח ניסן, תשסט22/04/2009

סדרה חדשה של מבחני רכב למכוניות משפחתיות גדולות- מתחילים עם סאן יאנג רודיוס הענקית מבחוץ... אבל הלא מספיק גדולה מבפנים. האם זה הרכב למשפחה עם יותר מחמישה ילדים?

לשם הגילוי הנאות נקדים ונאמר שהרודיוס שבחנו היתה פגומה, מידי כמה ימים היא סירבה להתניע (ולא, רודיוס זה לא בדיוק הרכב שאתה דוחף כדי להניע...). ההתנהלות של הרכב וההתנהלות של היבואן הורידו לנו מעט אוויר לגבי הרכב הזה. וזה נכון, אי אפשר לשפוט על פי מכונית פגומה אחת ונכון גם שזה לא מלמד על כל התוצרת... אבל עדיין, מכונית חדשה מהניילונים שלא מניעה בבוקר שאחרי שקנית אותה... בררר.

ניתן לרכוש את הסאן יאנג רודיוס בשתי גרסאות (בחו"ל גם בשלוש) של מספרי מושבים. ישנה גרסת 7 מושבים וגרסת 9 מושבים. הגודל הבסיסי נותר זהה בשני המקרים. קיבלנו את הרודיוס הגדולה יותר, על פי בקשתינו, כדי לבחון את גרסת ה9 מושבים בשביל משפחה גדולה. נראה שזו היא הבעיה הגדולה ביותר של הסאן יאנג רודיוס- המכונית לא החליטה האם היא מכונית מנהלים גדולה (ענקית), סופר מאובזרת ובסגנון אמריקאי או שהיא מכונית עם מספר מושבים גדול בשביל משפחות גדולות. שלא תטעו- הרכב ענק מבחינה חיצונית והחזות המפחידה שלו היא לא רק תוצאה של עיצוב אגרסיבי אלא גם של גודלו העולה אפילו על זה של מפלצות הכבישטח, אולם, וזה אבל גדול בשביל רכב עם 9 מושבים, נראה שהגודל הזה לא בא לידי ביטוי במרחב הפנימי. האוטו פשוט צפוף בשביל 9 מושבים. יתכן וגרסת ה7 מושבים היא מרווחת מאוד, יותר מהמתחרים, אבל בגרסת ה9 (ואנחנו לא רוצים לדמיין מה קורה בגרסת ה11 מושבים שנמכרת בחו"ל)- הרכב פשוט קטן, צפוף ולא ממש הגיוני.

הבעית מתבטאות בכמה נקודות- אבל בעיקר בסידור המושבים ובחוסר של מקום למטען.
המושבים ברודיוס 9 מושבים מסודרים בסגנון של 2, 2, 2, ו3 מאחור (תספרו ותגיעו ל9) כך שכדי להיכנס למושבים מאחור יש לטפס, פשוטו כמשמעו, על המושב שמול הדלת ולהיכנס למסדרון צר, דרכו נכנסים לשתי שורות המושבים מאחור. זה לא נח ובעיקר לא נח למשפחות עם תינוקות ששמות כסא תינוק או שתיים ברכב.
החוסר בתא מטען, ולו גם מינימלי, הוא בוער יותר. פשוט אין מקום לשים כלום! אפילו לא תיק. כמובן, שורת המושבים האחרונה ניתנת לקיפול ויוצרת תא מטען מסויים... אולם בשביל מה קונים רכב בעל 9 מושבים? בשביל להשתמש ב6? ומלבד זאת, סף ההטענה של תא המטען המאולתר הזה הוא פשוט גבוה מידי ולא נח עד כדי גיחוך. אנחנו שמנו את המטען במסדרון הצר שנוצר בין המושבים, זה טוב אם אתם בדרך לחתונה עם 6 ילדים, אולם אם נוסעים ליותר מיומיים ויש כמה תיקים, צריך להתחיל לחשוב על גגון.

מבחינת האבזור הפנימי הרודיוס זורחת. יש ברכב הזה כמעט כל חידוש ושטיק שתרצו, גודל ונוחות אמריקאית של הכסאות, כסאות מסתובבים, נעים ומגשי נוחות. מגוון תאי אחסון קטנים כאלה לכל מיני מטרות (אנחנו אהבנו את תא האחסון לתקליטורים, אם כי תמהנו מדוע מהנדסי הרודיוס בחרו את הפלסטיק הזול ביותר שניתן להשיג בסין לצורך בניית מדפי התקליטורים), ישנו מזגן מפוצל, מגוון אורות בכל הרכב ועוד. מחשב הדרך ממוקם בצורה מוזרה בדיוק מעל הראש... ואילו רדיו דיסק... אין מקורי! תופעה מוזרה בשביל מכונית שמחירה למעלה מ200,000 ₪. ידית ההילוכים נוחה ונופלת ליד ואילו בלם היד הוא למעשה בלם רגל בסגנון רכבים אמריקאים.
כדי לסיים את נושא האבזור נציין שתמהנו מדוע ברכב בסדר גודל כזה יש רק שתי כריות אוויר לנהג ולנוסע שלצידו, הרי גם אם מדובר ברכב מנהלים ולא בכלי להסעת משפחה גדולה- המנהל הבכיר אמור לשבת מאחור בעיקרון, לא?
 
סאן יאנג רודיוס- לא החליטה אם היא מכונית מנהלים גדולה או משפחתית עם הרבה כסאות...
 
התנהגות הכביש של הרודיוס מתאימה לגודל הענק שלה. זו לא בדיוק נהיגה זריזה של מרכז העיר. הנהג יושב (יחסית) גבוה וההגה הענק והמאובזר (שליטה על ווליום השמע, מערכת ניווט כביש, העלאת והורדת הילוכים אוטומטית ועוד...) נתפס בשתי הידיים בתנוחה רחבה ונדיבה. מנוע הדיזל המוגדש בטורבו הוא, כמו בכל דגמי סאן יאנג, מתוצרת מרצדס והוא, מתפקד היטב. אם כי הרעש שלו מכני לחלוטין... קצת כמו רכב הסעות שראה כבר כמה כבישים. הכח להנעת הרכב הגדול הוא זמין להפליא והטורבו נכנס לעבודה בדיוק בזמן כדי לתת כח זמין ונהדר כשצריך אותו בעקיפות לחוצות, די נהננו לעקוף מכוניות קטנות בהרבה בעליות לצפת כאשר המזגן דולק במלוא כוחו. מערכת הESP (מערכת בקרת החלקה) התערבה פעם אחת לפחות במהלך שני החודשים שבחנו את הרכב והיא עשתה זאת כשהיה צריך.... מחמאה טובה למערכות מסוג זה. גם הגיר האוטומטי תפקד היטב ותוספת השליטה שהוא מעניק באופן ידני עזרה לנו מאוד בירידות ממערת הנטיפים אליה לקחנו את הרודיוס לסיבוב. בסך הכל הרודיוס מתפקדת היטב כל עוד אתה יושב בתא הנהג ולבסוף מתרגלים גם לרעש המכני של המנוע.

נסכם בנקודה שבה התחלנו- הסאן יאנג רודיוס היא לא ממש מכונית למשפחה גדולה, למרות 9 המקומות שלה. זו יותר מכונית מנהלים מאובזרת, גדולה ומרשימה חיצונית... אולם למשפחה עם ששה או שבעה ילדים אין ממש סיבה לשלם יותר ממאתיים אלף שקלים כדי להרוויח עוד תא למשקפי שמש או אפילו מערכות שליטה על ההגה. טוב היו עושים מהנדסי סאן יאנג אילו היו בוחרים נישה ברורה יותר למכונית הזו או הופכים אותה לג'יפ מאובזר למנכלי"ם, בתצורה הנוכחית הרכב נראה יותר כהכלאה לא ממש מוצלחת של הרבה כיסאות על גוף ענק, לא הבחירה שלנו לרכב משפחתי גדול.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה