close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מיצובישי גרנדיס- באה ממשפחה טובה

מערכת שורשיא אייר, תשסט05/05/2009

מיצובישי גרנדיס במבחן דרכים שורש, שהוא גם מבחן לתפיסת העולם של רכבי 7 מקומות בכלל. האם הדגם הגדול של מיצובישי הוא כלי הרכב למשפחה עם ששה ילדים?

המבחן למיצובישי גרנדיס כמכונית משפחתית גדולה הוא גם מבחן כללי לתפיסת ה"מכוניות שבע מקומות". בשנים האחרונות התחלפו המיניואנים בכבישי הארץ במכוניות מהסוג הזה- מכוניות משפחתיות "רגילות" (5 מקומות) שגדלו מעט והפכו למעין מכונית ביניים עם 7 מקומות לנוסעים. כך ניתן לראות בכבישי ובמגרשי החניה של חברות ההי טק מכוניות כמו המזדה 5, סיטרואן c5, הונדה סטרים ועוד. שחלק מהן אנו מקווים לבחון בקרוב.

התחלנו עם המיצובישי גרנדיס, שנראית די טיפוסית לסגנון הזה של רכבים, מעין שילוב של סטיישן למיניואן, או יותר נכון לומר סטיישן מוגבה ורחב מעט מהרגיל. המיצובישי, בניגוד למאזדה 5 לדוגמא, גם יקרה משמעותית מהדגמים הרגילים, למרות ש, לפחות במכונית שבחנו, רמת האבזור נראית די בסיסית ולאו דווקא מנקרת עיניים.
המכונית מציעה אבזור בטיחותי די מקיף, הכולל מערכת ABS, מערכת בקרת יציבות, מערכת לתגבור הבלימה, כריות אוויר הפרוסות בכל הרכב ועוד. הפנסים האחוריים המאורכים, שנחשבים גם הם לאביזר בטיחות, גם מקנים לרכב חלק מהמראה העיצובי הדי מרשים שלו... בודאי יחסית למתחרות שנראות פעמים רבות כמו סתם מכונית שהתנפחה בטעות.לגרנדיס יש גם אף מוזר במקצת שפעמים רבות התקשנו לחוש היכן הוא בדיוק מסתיים, אבל תורם ללא ספק למראה העיצובי הזורם והנעים של כלי הרכב.

וכעת- למשפחתיות

בראש ובראשונה- הפתעה נעימה. הגרנדיס מרווחת, מאוד. בכמה נסיעות הכנסנו לתוך הרכב ששה ילדים + מטען ולכולם היה נח. הכסאות מרווחים, נוחים ובהחלט נותנים "עוד קצת מקום" כשצריך. גם תא המטען שבאופן טבעי במכוניות כגון אלו הוא מצומצם, היה גדול מספיק לרוב הצרכים שלנו, גם בלי האפרות לקפל את המושבים האחוריים. תא הנוסעים של הגרנדיס הוא ככל הנראה אחד הצדדים החזקים של הרכב הזה ומתאים, חד משמעית, גם למשפחות גדולות. לא ניסינו לדחוס פנימה שבעה מבוגרים, אמנם, אבל המרחב הפנימי הגדול הוא באמת כיף גדול.
לטובת הנוסעים מאחור יש בגרנדיס גם מערכת בקרת אקלים כפולה (בעברית- מזגן מפוצל), שגם הוא יתרון לא מבוטל לנסיעות ארוכות עם כסאות תינוק מאחור... ניתן להפעיל מזגן במלוא עוצמתו בתא הנהג ומצד שני לתת לפעוטות הישנים מאחור אוויר פחות מקורר. בהחלט יתרון. הכניסה לרכב היא עם דלתות רגילות שנפתחות עם ציר, ולא עם דלת הזזה ובעינינו זה מצא חן, והיה נח וקל לשימוש. הכניסה למושבים מאחור מתבצעת על ידי הזזת המושב האמצעי ימני קדימה במערכת משוכללת כזאת שמקפלת אותו ודוחפת קדימה בעת והעונה אחת... נח להיכנס, אם כי המנגנון נראה מעט מסורבל. לא פעם ולא פעמיים שכחנו להחזיר את הכסא במלוא המסילה לאחור ופתאום, תוך כדי נסיעה או בלימה, הכסא חזר למקומו ברעש גדול שנתן תחושה של מטוס נוחת בספסל האחורי... קצת מפחיד וכדאי לשים לב!

ביצועים ונהיגה

גם בתחום הנהיגה השוטפת די נהננו מהמיצובישי. הרכב מגיב היטב, והאף המשתפל קדימה בחדות מקל על תחושת הנהיגה. הגיר, למרות התיאורים הבומבסטים בחוברות הפרסומיות של מיצובישי (משהו כמו- invecs ||, מערכת ניווט אינטיליגנטית ו"חכמה", הם מכנים את הגיר), הוא די מה שמצופה ממכוניות בתחום המחירים הזה- גיר אוטומטי עם אפשרות החלפת הילוכים ידנית. נכון ומדוייק. למרות שידיעת ההילוך המדוייק בלוח המחוונים מצריכה שיפור דחוף. בירידות מצפת לראש פינה, שם השתמשנו במערכת הידנית, היה צורך ממש לנחש באיזה הילוך אנחנו נמצאים... השמש הסתירה ולוח המחוונים לא ממש נגיש לעין. הראות של לוח המחוונים היא אחת הנקודות הפחות מוצלחות של הגרנדיס, פשוט קשה לראות את השעונים מבעד להגה וגם המבט לאחור דרך המראה הפנימית הוא לא מרשים.
 
מיצובישי גרנדיס- הרבה יותר מרווחת ממה שציפינו. מוצלחת.

מנוע ה2.3 ליטר של הרכב הוא בהחלט מספיק והגרנדיס יודעת לנסוע היטב בתנאים הנכונים... אם כי בעקיפות צפופות חווית הכח לא מרשימה. כלומר: זה לא שהרכב אנמי או משהו דומה, אבל גם לא מספק שפע כח זמין בכל מצב. יתכן וזו גזירה שרכב בגודל כזה מתקשה לעמוד בה מסיבות מובנות, אבל בכל זאת ציפינו לקצת יותר מהאפיון החצי ספורטיבי של הגרנדיס. במצב של מזגן דולק + ששה ילדים מאחור ועקיפה בעליה- הגרנדיס בהחלט התאמצה.

נוחות נסיעה ואבזור

כפי שציינו, לפחות ברכב שבחנו, רמת האבזור היתה בסיסית, זה לא דיוק הרכב לחפש בו מחשבי נהיגה, שליטה על מערכות שמע מההגה או דברים דומים. מצד שני האבזור בהחלט מתאים למשפחה, מערכת השמע האינטגרלית של מיצובישי מצויינת ויש גומחות אחסון לא מעטות. את הדברים החשובים באמת ניתן למצוא ברכב, למרות שמזמן אנחנו תוהים למה מכוניות בסדר גודל כזה לא מצויות בחיישני נסיעה לאחור כסטנדרט (לא ראינו עדיין באף רכב, תקנו אותנו אם אנחנו טועים). נח, מעשי ומשפחתי...

סיכום

נהננו מהגרנדיס כמכונית משפחתית גדולה. הרכב נח, נוסע היטב, נראה מצויין ויש בו בהחלט מקום למשפחה כולה פלוס מטען מסויים. הרכב גם מאוד הגיוני מצד האביזרים שבו ובסופו של דבר איננו ענק מידי כשמחפשים חניה או מתמרנים בעיר. לא הכי מהיר וכוחני בעולם, אבל זה לא מצה שמחפשים כשרוצים רכב למשפחה עם ששה שבעה ילדים. בהרבה מאוד מובנים העובדה שמאחרי הגרנדיס עומדת חברה יפנית גדולה ומבוססת מדברת בעד עצמה ומשפיעה על האיכות ועל התמורה שמקבלים. כלי רכב נח, גדול עם מה שצריך למשפחה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה