close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים מעשיים לרכישת רכב מיד שניה

מערכת שורשכז סיוון, תשעא29/06/2011

טיפים מעשיים לרכישת רכב מיד שניה, מה כדאי לבדוק, מה לא לומר בטלפון, איך להתחיל את השיחה ומה לבדוק. חשוב במיוחד...

בשוק המכוניות יד שניה ניתן למצוא שפע של רכבים מכל הדגמים ומכל היצרנים. נראה שכל שנותר הוא לבחור היכן וממי לקנות, ושלום על ישראל. ואמנם, היום יש מספר דרכים בהן ניתן למצוא רכב יד שניה: באתרי אינטרנט, במודעות שמתפרסמות בעיתונות הכתובה ובלוחות יד שניה באינטרנט, במגרשי רכב ייעודיים, במגרשי חברות ליסינג או טרייד אין.

חשוב לא ללכת שבי אחר פרסום מפתה שמשבח את הרכב כמציאה. מבלי למתוח ביקורת על אף מפרסם, ברור לכל בר דעת שרכב יד שניה אינו רכב חדש ומן הסתם יש לו פגמים כאלה ואחרים. לפעמים מי שמפרסם מודעות אלה הם סוחרים ממולחים, שמן הסתם גם מומחים בהסתרת הפגמים ובהפרחת הבטחות לא מבוססות. לעיתים נמצא לאכזבתנו ש"מציאות" אלה הם רכבים לאחר תאונות קשות שעברו שיפוץ. לכן, מומלץ לנהוג במשנה זהירות כשקוראים את המודעות למכירת רכב. אגב, באינטרנט, גם הסוכן החכם אינו יודע להבחין בין סוחר שרלטן לבין בעל רכב ישר שמבקש למכור את מכוניתו.

רכישה בעסקת טרייד אין (כלומר החלפת רכב קיים ברכב אחר יד שניה) אפשר לבצע במגרשי מכוניות רכב ייעודיים. בישראל התבססו לא מעט סוחרי רכב יד שניה ישרים שאינם מסתירים מהרוכש את היסטורית הטיפולים ואת הפגמים המהותיים ברכב, אם קיימים, והם מעניקים לרוכש בסיס אמין שמאפשר לו להגיע להחלטה נכונה. עסקאות טרייד אין כאלה מלוות בדרך כלל בתהליך של מו"מ על מחירו של הרכב הנמכר וסכום קיזוז המחיר מהרכב הנרכש. יש לזכור שהסוחר צריך להרויח ולכן עסקאות אלה בדרך כלל יקרות יותר מעסקאות רכישה ישירות מהמוכר. רכישה במסגרת טרייד אין מסוחר אמין מאפשרת לקבל הלוואה חוץ בנקאית למימון העסקה, מה שמקל מאד לשדרג את הרכב הישן.

במסגרת מגרשי מכוניות יד שניה באות בחשבון גם עסקאות ליסינג משום שהרבה מאד חברות ליסינג הקימו מגרשי מכירה למכוניות שלהם שסיימו את תקופת השכירות והוחלפו במכוניות חדשות. מגרשים אלה פורשים גם הם בפני הרוכש את כל היסטורית הרכב ומאפשרים מימון לרכישת הרכב באמצעות חברות מימון חוץ בנקאיות.
בכל מקרה של רכישת רכב יד שניה, מסוחר או מאדם פרטי,

יש לשמור על כללי זהירות אלה:
- בשיחת הטלפון עם המפרסם האלמוני לא להצהיר ולא להתחייב על דבר, רק לבקש לראות את הרכב. זכרו, סוחר ממולח עלול להקליט את שיחתכם ובמידה שהתחייבתם לרכוש זו התחייבות שיש לה תוקף משפטי.
- כאשר המודעות מפרסמות טלפון סלולארי בלבד בדרך כלל מדובר בסוחר מכוניות.
- בשיחת הטלפון הראשונה יש לפתוח את השיחה "זה בקשר לרכב" במידה ותשאלו "איזה רכב" דעו שהמדובר בסוחר רכב.
- זכרו להיפגש עם המוכר ולראות את הרכב בסביבתו הטבעית (בבית המוכר או במקום עבודתו). אם המוכר מסרב, כנראה מדובר בסוחר מכוניות שמתחזה למוכר פרטי.
- מחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק חייב להדליק נורת אזהרה.

ולסיום, אין לרכוש רכב יד שניה ללא בדיקה במוסך מורשה שנבחר על ידי הקונה.

באדיבות אתר AutoCenter – מכוניות יד שניה, טרייד אין ומימון
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה