close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גם הי-טק וגם סביבה שמתאימה לחרדים

מערכת שורשיט תמוז, תשעא21/07/2011

סיפור מעניין של חסיד גור שהשתלב היטב בלימודים במכללת הי טק, באמת, הופתעתי, הוא אומר.

מכללת הי-טק, הפועלת בשיתוף עם ענקית התוכנה הבינלאומית מיקרוסופט, זוכה לשבחים רבים בציבור החרדי. עדות ליחס הטוב שציבור זה מקבל במקום, ניתן לראות בכמות התלמידים החרדיים ההולכת וגדלה במכללה שלומדים במסלולי מקצועיים ובסיומם ניתנות תעודת סיום של המכללה ותעודת רשמית של חברת מיקרוסופט. כדי לעמוד יותר מקרוב על היתרונות של המכללה עבור הציבור החרדי נפגשנו עם יששכר לוייפר (21) שגדל בחסידות גור והיום לומד במכללה. לדבריו "האווירה במכללת הי-טק חמה מאוד ונוחה. כאדם חרדי המקפיד על קלה כבחמורה הייתי מופתע ממה שמצאתי במכללה. היחס מאוד מתחשב באדם החרדי - האוכל המוצע הוא בכשרויות המחמירות ביותר ואין נשים בלבוש לא צנוע. כאשר אני משווה את המקום למקומות אחרים עליהם שמעתי, אי אפשר שלא להתפעל מהמכללה ומהעניין שלה בציבור החרדי".
יששכר מספר כי הוא הגיע למקום בעקבות המלצת אחד ממוריו מהמרכז החרדי להכשרה מקצועית בירושלים. "כשהחלטתי שאני רוצה לעבוד, פניתי תחילה אל המרכז להכשרה מקצועית, שם למדתי הכשרה בסיסית בתחום ובסיום קיבלתי תעודה. לאחר מכן, רציתי להמשיך את לימודיי במוסד שישדרג את הידע שלי בתחום מחשבים ויעניק לי עוד תעודות הסמכה מקצועיות שיפתחו דלתות בהמשך דרכי המקצועית. התייעצתי עם המורה במרכז לאן לפנות, והוא ללא היסוס שלח עם המלצות חמות אותי למכללת הי-טק.

ש: יש פער בין הידע שיש לאדם חרדי לבין הידע במחשבים שנדרש במכללה. כיצד מגשרים על הפער?
ת: ברור שיש ללמוד הרבה כדי להשלים את הפער וזו בדיוק סיבה ללכת ללמוד במכללה טכנולוגית, כמו מכללת הי-טק. הלימודים מאוד רציניים ומעמיקים. המרצים משקיעים רבות והצוות כולו קשוב לשאלות ולבעיות שלנו. לדוגמא, אם נדרוש תרגול נוסף או העמקה של החומר, תהיה התייחסות מלאה לבקשותינו. אני אישית מתרגש מאוד לקראת כל שיעור. זו הרגשה שמעולם לא חוויתי קודם לכן. כמו כן, חשוב לציין כי כל התכנים הנלמדים הם נטו ידע פרקטי שמכין אותך לשוק העבודה. מצד אחד, לא לומדים דברים שלא נצרכים מצד שני, לא לומדים רק בכדי לעבור את הבחינה. לצוות המכללה חשוב רק דבר אחד- שבאמת תדע את החומר ותצליח בחיים".

יששכר גם מספר כי המכללה עושה רבות בכדי לסייע לבוגרים שלה למצוא עבודה ולכן יש במכללה מרכז השמה - "לי כאדם חרדי טוב עוזרים מאוד מבחני ההסמכה המקצועיים של מיקרוסופט. תעודה ההסמכה הרשמית מאפשרת לי להגדיל את סיכויי למצוא עבודה שכן אני יכול לפנות ליותר מקומות עבודה. מעבר לכך, הרמה האנושית של יתר התלמידים היא מאוד גבוהה – האנשים שמגיעים ללמוד כאן הם אנשים רציניים שבאים באים ללמוד ולהתקדם בחיים". יששכר מציין לטובה את התוכנית של המכללה שנקראת 'חבר מביא חבר'. "אחת האפשרויות לקבל הנחה, מעבר למלגות הרגילות, היא על ידי הבאת חברים נוספים שילמדו במקום - על כל חבר מקבלים 1,000 ₪ מתנה. חבר שלי (גם אדם חרדי) הביא שני חברים וקיבל 2,000 ₪ מתנה - זו הרבה מאוד כסף!".
בסיכום דבריו אומר יששכר כי "אני מכיר הרבה מוסדות הפונים אל הציבור החרדי, ולכן אני יכול להשוות ולקבוע כי מכללת הי-טק עושה עבודה מעולה הן מבחינת הרגישות לציבור החרדי (בשמירה על נושאי הכשרות והצניעות) והן ברמת המקצועיות של הצוות וברצון הרב שלהם לסייע לתלמידים להצליח. הרצון הזה הוא מה שיכול לעשות את ההבדל בשביל אדם חרדי שבא ממסגרת אחרת".

רוצה ללמוד מקצוע בתחום ההייטק? אתה מוזמן להגיע למכללת הייטק לפגישת ייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות ולבחור את המסלול שמתאים לך ביותר. היועצים שלנו מחכים לך בטלפון 09-9591019 או באתר
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה