close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכתב פתוח למנכ"ל פלאפון

הרב יניב חניאכג תשרי, תשסו26/10/2005

למיטב ספירתי (ולא עיינתי היטב), בכל עמוד של הספר מופיעים מתכונים (תיאורי מזון, לא מתכונים של ממש), הכוללים בשר חזיר, דם חזיר, שרימפס, לובסטרים, בשר קנגורו, מקצפות גבינה עם בשר עגלים ודם, המון נקניקיות דם למיניהם.

בס"ד

לכבוד,
יעקב גלברד,
מנכ"ל חברת פלאפון.


שלום רב,

כלקוח עסקי של פלאפון קבלתי מכם בערב ראש השנה האחרון שי לחג, בחתימתך. שי זה, כמו רבים לפניו, נועד כנראה רק ללקוחות מסויימים מאוד של פלאפון, שאינם כוללים אותי. מדובר על ספר, שעל כריכתו מודפס הלוגו של פלאפון פעמים מספר, העוסק ב"מסעדות הטובות בעולם" להגדרתכם.

למיטב ספירתי (ולא עיינתי היטב), בכל עמוד של הספר מופיעים מתכונים (תיאורי מזון, לא מתכונים של ממש), הכוללים בשר חזיר,
דם חזיר, שרימפס, לובסטרים, בשר קנגורו, מקצפות גבינה עם בשר עגלים ודם, המון נקניקיות דם למיניהם. כל הדברים הללו, כפי שודאי ידוע גם לך, אסורים באכילה לאנשים דתיים... כך שהשי, שחתימתך המכובדת מתנוססת עליו, לא מתאים לכל לקוחות החברה שלך שמקפידים שלא לאכול את מגוון המוצרים שציינתי.

אולם יתירה מזו, חשוב לי לציין בפניך שביטויים כמו: "מנה הלקוחה מהמקום שבשר החזירון הוא הרך ביותר", או "ובקשר לאכילת בשר קנגורו, אין בזה שום בעיה, זה טעים, מאוד טעים", הם ביטויי התגרות באנשים כמוני. לא מדובר בסתם המלצה על מקום שפתוח בשבת או במשהו דומה, מדובר על המלצות ועל סיפורים הסותרים את נשמת אפה של היהדות- וממילא את נשמת אפו של כל מי שחי על פיה.

שוב, כמו בפעמים רבות בעבר, החלטתם לתת שי שאינו מתאים לציבור רחב מהלקוחות שלכם. אולם, משום מה יש לי הרגשה שפלאפון מעולם לא היתה מדפיסה את הלוגו שלה בגאון על ספר משניות או לחילופין על אחד מספרי האמונה שהחברה שלי מוציאה לאור (לדוגמא)... כלומר: הבחירה בקהל אחד וההזנחה של קהל אחר היא חד כיוונית, וזאת למרות שיתכן מאוד שמספר לקוחות פלאפון שלומדים משניות מקביל למספר לקוחות פלאפון שאוכלים "חזירון שלם מתובל בעשבי תיבול" מבלי להניד עפעף. ובכל זאת, אילו הייתי ממליץ לך להעניק ספר משניות כשי ודאי שהיית טוען שפלאפון איננה יכולה לתת מתנה כל כך מגזרית... משהו שמסווג רק לחלק מהציבור. מדוע, אם כן, אני אמור לקבל בערב חגי שי, בחתימתך, הפוגע כל כך ברגשותי?

יתכן שיש מקום להעמיק את תחושת השני עמים ולציין כחלק מרישום הלקוח בפלאפון גם את שמירת הדת שלו, כך שיוענק שי אחד לאלה ושי אחר לאחרים... אולם עד שזה יקרה, מדוע רגשותי שלי פחות חשובים מרגשותיו של מי שמוכן לשלם מאות דולרים כדי לאכול נקניקיית דם ובשר נא?

הספר הנורא מצטרף לעובדה שבפורטל התוכן של פלאפון אין ולו גם תוכן דתי אחד, מצטרף לעובדה שכמעט מידי שבוע אני מקבל מכם SMS שבו מופיע משפט בסגנון של "עוד הלילה מישהי חדשה בשבילך... לחצו על "כן" לגלישה... (השירות בתשלום)", מצטרף לעובדה שכאשר פעם פתרתי תשבץ עסקי שלכם השי היה לחלוטין לא שמיש מבחינתי ועוד...

חשוב לי לומר עוד דבר למנכ"ל חברה שלה אני משלם אלפים רבים של שקלים מידי חודש (ובדרך כלל מרוצה מרמת השירות שלה)... הציבור הדתי השתנה. אנחנו כבר מאוד מתקשים לסבול את הזלזול הזה בנו, אנחנו מתקשים לסבול את ההעדפה הברורה של לקוחות מסוג מסויים, אנחנו מתקשים מאוד לסבול את הכיוון החד משמעי של הפרסומות, של תכני הגלישה ואת ההתעלמות המדהימה מרגשותינו כפי שהיא באה לידי ביטוי בשי שלכם לראש השנה. יותר ויותר אנשים מאיתנו לוקחים בחשבון את רשימת הדברים הללו כאשר אנו באים לבחור או שלא לבחור בחברה סולולרית או אפילו מרכול. יתכן והכיוון שאליו הולכים כולנו הוא שתי מדינות לשני עמים, מדינת הנאורים האוכלים חזיר וכותבים עליו שירי הלל ומדינת הלא כאלה, או שתי חברות פלאפון לשני סוגי לקוחות... אולם עד שזה לא יקרה הייתי מצפה ליותר התחשבות ברגשותי, כלקוח שווה בין שווים.

בברכה,
יניב חניא,
שורש.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה