גמירה על הגוף

הרב יניב חניאכהשבטתשפא07/02/2021
שאלה:
שלום וברכה, האם מותר לי לגמור על/בתוך הישבן של אשתי? אנו עם 3 קטנים והיא רוצה לעשות הפסקה של שנה/שנתיים עד להריון נוסף . וכרגע היא לא יכולה נפשית פיזית להיכנס להריון.
תשובה:
יש פה שני עניינים.הענין של מניעה והעניין של דרך איברים, או בישבן.
חשוב לי לציין, כפי שכתבתי פעמים רבות, שאין קשר בין השניים. משגל בישבן, או הוצאת זרע על הגוף, הם לא אמצעי מניעה.
כי אי אפשר לזוג נורמלי לקיים יחסים בישבן שנתיים... וקיום של יחסים רגילים ואז הוצאת זרע במקום אחר זה לא אמצעי מניעה- כי כמעט תמיד יוצאות טיפות זרע לפני תוך כדי היחסים. ככה שאין קשר. אלו שני דברים שונים...
מדוע אתם לא משתמשים באמעי מניעה רגילים, כמו גלולות, ואז מקיימים יחסים כרגיל?
שוב, הענין של פליטה בישבן לא קשור כלל למניעה.
תשובות נוספות בנושא-
אמצעי מניעה
לא הבנתי מדבריך למה אתם לא רוצים לעשות שימוש באמצעי מניעה אחרים, כמו נרות, גלולת היום שאחרי וכדומה... בגילכם (אני מבין שצם מתקרבים ל40 מכך שאתם נשואים 18 שנה), נרות + גלולה ביום שאחרי הסיכויים להיכנס להריון הם די אפס מאופס. זה אמצעי בטוח ורגיל.
בכל מקרה, קונדום הוא אכן אמצעי שבדרך כלל לא מתירים. ואני לא חושב שבמקרה שלכם ניתן או צריך להתיר.
יותר קל לי להתיר במקרה כזה ביאה דרך איברים מאשר קונדום.
ברכות וישועות.
לא הבנתי מדבריך למה אתם לא רוצים לעשות שימוש באמצעי מניעה אחרים, כמו נרות, גלולת היום שאחרי וכדומה... בגילכם (אני מבין שצם מתקרבים ל40 מכך שאתם נשואים 18 שנה), נרות + גלולה ביום שאחרי הסיכויים להיכנס להריון הם די אפס מאופס. זה אמצעי בטוח ורגיל.
בכל מקרה, קונדום הוא אכן אמצעי שבדרך כלל לא מתירים. ואני לא חושב שבמקרה שלכם ניתן או צריך להתיר.
יותר קל לי להתיר במקרה כזה ביאה דרך איברים מאשר קונדום.
ברכות וישועות.
המשך
זה יכול להיות רעיון לנסות להרחיב קצת עם האצבעות. זה גם יתן לה תחושה שזה לא כל כך נורא, לכאורה.
אולי קצת משחה לפני כן.
אני מתקשה להבין למה עם האצבעות זה דוחה אותך ועם האיבר לא... אבל (אני הרי לא רופא מומחה, או בעל ידע אנטומי רחב מידי, הידע שלי הוא מהשאלות המעשיות שאנשים שואלים), למיטב ידיעתי אם האשה במצב שבו האגן קצת מורם, לא מיד מגיעים לאיזור עם צואה...
זה יכול להיות רעיון לנסות להרחיב קצת עם האצבעות. זה גם יתן לה תחושה שזה לא כל כך נורא, לכאורה.
אולי קצת משחה לפני כן.
אני מתקשה להבין למה עם האצבעות זה דוחה אותך ועם האיבר לא... אבל (אני הרי לא רופא מומחה, או בעל ידע אנטומי רחב מידי, הידע שלי הוא מהשאלות המעשיות שאנשים שואלים), למיטב ידיעתי אם האשה במצב שבו האגן קצת מורם, לא מיד מגיעים לאיזור עם צואה...
המשך
א. תודה. אכן היכולת לשתף היא חשובה ומרכזית בדברים הללו. מה גם שאין שום חסרון קדושה בדבר, בחיבור הקדוש שבין איש לאשתו.
ג. כפי שכתבתי לך בתשובה קודמת, אני לא מומחה גופני ולא מסמך על מחקרים עם הרבה משתתפים וכדומה. רק על הגמרא ועל שאלות של אנשים ששואלים אותי.
וכך, אני יודע שכיום כדי להוציא זרע בצורה מלאכותית (לצורך בדיקות פוריות), משתמשים בשיטה שמוזכרת בגמרא של לשים משהו חם על פי הטבעת. ככה שיש שם קשר למקום שגורם להנאה... ושעמתי, משאלות, שגם אצל נשים זה די קרוב- הנקודות של הקדימה והאחורה, ומכאן אני מסיק (וגם שמעתי משואלים), שנשים אכן נהנות נזה. אבל שוב, זה לא מחקר...
בריחת צואה זו אופציה, אם כי לפי מיטב הבנתי אם האשה מרימה את האגן (עומדת על ארבע), הצואה לא בורחת אם עושים את זה פעם בהרבה זמן... טחורים אני לא יודע, אבל גם כאן נראה לי שבמינון נמוך של פעם ב... זה לא אמור לגרום נזק. אם כי כמובן שבטח יש כאלה שאצלם זה יותר צפוף ובעייתי...
א. תודה. אכן היכולת לשתף היא חשובה ומרכזית בדברים הללו. מה גם שאין שום חסרון קדושה בדבר, בחיבור הקדוש שבין איש לאשתו.
ג. כפי שכתבתי לך בתשובה קודמת, אני לא מומחה גופני ולא מסמך על מחקרים עם הרבה משתתפים וכדומה. רק על הגמרא ועל שאלות של אנשים ששואלים אותי.
וכך, אני יודע שכיום כדי להוציא זרע בצורה מלאכותית (לצורך בדיקות פוריות), משתמשים בשיטה שמוזכרת בגמרא של לשים משהו חם על פי הטבעת. ככה שיש שם קשר למקום שגורם להנאה... ושעמתי, משאלות, שגם אצל נשים זה די קרוב- הנקודות של הקדימה והאחורה, ומכאן אני מסיק (וגם שמעתי משואלים), שנשים אכן נהנות נזה. אבל שוב, זה לא מחקר...
בריחת צואה זו אופציה, אם כי לפי מיטב הבנתי אם האשה מרימה את האגן (עומדת על ארבע), הצואה לא בורחת אם עושים את זה פעם בהרבה זמן... טחורים אני לא יודע, אבל גם כאן נראה לי שבמינון נמוך של פעם ב... זה לא אמור לגרום נזק. אם כי כמובן שבטח יש כאלה שאצלם זה יותר צפוף ובעייתי...
אישית מאוד
כמה דברים בענין-
1) חכמים מחשיבים ביאה מאחורה כביאה לכל דבר (לרוב בדעות אפילו לאובדן בתולים וכדומה...), כך שזה ככל הנראה משהו שמקובל ובעצם התאווה לו עם אשתך, אין בו בעיה של ממש.
2) מצד שני, די ברור שהתאווה הממש מרובה שלך לשם היא תוצאה של החיים המודרנים, עם הסרטים וכו'.. וד"ל. כך שמאוד יתכן שאם הייתם חיים בתקופה אחרת, פחות "מומחזת", לא היתה לך בעיה גדולה כל כך עם זה.
3) כמובן שקיום יחסים בתורה כזו, או בכל צורה אחרת, ללא הסכמה מליאה של האישה, זה לא שייך, כך ש"הפתרון" היחיד, הוא לשכנע אותה, אין כל דרך אחרת, ואם היא לא רוצה, היא לא רוצה.
4) מנסיוני, הרבה נשים שמאוד נרתעו מזה בתחילה, בסופו של דבר די נהנו מזה... כשזה נעשה ברצון, כך שאשתך יכולה להבין שאולי לא מדובר במשהו שהוא כל כך נורא, אחרי שמתרגלים... בהחלט יש מקום מצידך לוותר על "ההזרעה", ואולי רק לעשות קצת חדירה ואחר כך להפסיק... לשטוף טוב את האיבר שלך (כדי לא לזהם) ואז לעבור לתנוחה הרגילה (זה מאוד חשוב, הזיהוים יכול לעבור בקלות קדימה... ולעשות צרות).
5) כמובן שהדמיון של נשים אחרות, גם אם למטרות "ענישה" של אשתך, זה דבר לא טוב ולא בריא, ולא נכון הלכתית ולכן צריך להתגבר עליו ולמנוע אותו אותו... זה פשוט לא שייך.
6) אני מציע שתציע לאשתך לעשות את זה לאט לאט. בתחילה אולי רק בהתחכחות בלבד באיזור, ואז אולי להכניס רק את הראש של האיבר וכדומה... אם היא תרגיש שזה מתאים לה ונח לה, אז בסדר. ואם לא, תצטרך לוותר על זה. אבל מאוד יתכן שאם זה לאט לאט ובנקיות מצידך (שטיפה אחר כך וחומר סיכוך), זה יהיה לה קל יותר...
כמה דברים בענין-
1) חכמים מחשיבים ביאה מאחורה כביאה לכל דבר (לרוב בדעות אפילו לאובדן בתולים וכדומה...), כך שזה ככל הנראה משהו שמקובל ובעצם התאווה לו עם אשתך, אין בו בעיה של ממש.
2) מצד שני, די ברור שהתאווה הממש מרובה שלך לשם היא תוצאה של החיים המודרנים, עם הסרטים וכו'.. וד"ל. כך שמאוד יתכן שאם הייתם חיים בתקופה אחרת, פחות "מומחזת", לא היתה לך בעיה גדולה כל כך עם זה.
3) כמובן שקיום יחסים בתורה כזו, או בכל צורה אחרת, ללא הסכמה מליאה של האישה, זה לא שייך, כך ש"הפתרון" היחיד, הוא לשכנע אותה, אין כל דרך אחרת, ואם היא לא רוצה, היא לא רוצה.
4) מנסיוני, הרבה נשים שמאוד נרתעו מזה בתחילה, בסופו של דבר די נהנו מזה... כשזה נעשה ברצון, כך שאשתך יכולה להבין שאולי לא מדובר במשהו שהוא כל כך נורא, אחרי שמתרגלים... בהחלט יש מקום מצידך לוותר על "ההזרעה", ואולי רק לעשות קצת חדירה ואחר כך להפסיק... לשטוף טוב את האיבר שלך (כדי לא לזהם) ואז לעבור לתנוחה הרגילה (זה מאוד חשוב, הזיהוים יכול לעבור בקלות קדימה... ולעשות צרות).
5) כמובן שהדמיון של נשים אחרות, גם אם למטרות "ענישה" של אשתך, זה דבר לא טוב ולא בריא, ולא נכון הלכתית ולכן צריך להתגבר עליו ולמנוע אותו אותו... זה פשוט לא שייך.
6) אני מציע שתציע לאשתך לעשות את זה לאט לאט. בתחילה אולי רק בהתחכחות בלבד באיזור, ואז אולי להכניס רק את הראש של האיבר וכדומה... אם היא תרגיש שזה מתאים לה ונח לה, אז בסדר. ואם לא, תצטרך לוותר על זה. אבל מאוד יתכן שאם זה לאט לאט ובנקיות מצידך (שטיפה אחר כך וחומר סיכוך), זה יהיה לה קל יותר...
יחסים באור
אני לא יודע אם יש מתירים ב"אופן קבוע", אבל הכל מתחיל ממקום אחר, יש את דברי רבי יוחנן בן דהבאי שגמרא שמהם לומדים שאסור לקיים יחסים באור. וכך פסק השולחן ערוך.
משם הכל מתחיל...
אם מקבלים את דברי רבי יוחנן להלכה באופן מוחלט- אז זה אסור. אם לא, אז זה מותר, כי אז נכנס הכלל של "כל מה שאדם רוצה עושה עם אשתו", של הרמב"ם.
ברגע שיש פוסקים שמתירים, במקרים מסויימים, נניח הרב משאש, או הבן איש חי בלילה הראשון, או כמנהג יוצאי ג'רבה שכתבו שמותר בלילה הראשון וכדומה... זה אומר שדברי רבי יוחנן בן דהבאי, למרות שהם מופיעים בשולחן ערוך, לא נפסקו באופן מוחלט וגמור להלכה.
מכאן זה מתחיל...
ויש לא מעט דעות שהדברים של רבי יוחנן לא נפסקו להלכה, בין אם מדובר על "הפיכת שולחן", בין אם מדובר על ביאה דרך אברים ובין אם מדובר על שימוש באור... זה בעצם הדיון העקרוני, האם העובדה שהשולחן ערוך מביא את דברי רבי יוחנן בן דהבאי, הם סוף פסוק הלכתי.
אם לא, וככה פסקו רבים, ממילא תשמיש באור מותר. ובכל זאת, אני כתבתי את זה בהסתייגות, כי אלו דברי חכם גדול בברייתא וכך כתב בשולחן ערוך.
אני לא יודע אם יש מתירים ב"אופן קבוע", אבל הכל מתחיל ממקום אחר, יש את דברי רבי יוחנן בן דהבאי שגמרא שמהם לומדים שאסור לקיים יחסים באור. וכך פסק השולחן ערוך.
משם הכל מתחיל...
אם מקבלים את דברי רבי יוחנן להלכה באופן מוחלט- אז זה אסור. אם לא, אז זה מותר, כי אז נכנס הכלל של "כל מה שאדם רוצה עושה עם אשתו", של הרמב"ם.
ברגע שיש פוסקים שמתירים, במקרים מסויימים, נניח הרב משאש, או הבן איש חי בלילה הראשון, או כמנהג יוצאי ג'רבה שכתבו שמותר בלילה הראשון וכדומה... זה אומר שדברי רבי יוחנן בן דהבאי, למרות שהם מופיעים בשולחן ערוך, לא נפסקו באופן מוחלט וגמור להלכה.
מכאן זה מתחיל...
ויש לא מעט דעות שהדברים של רבי יוחנן לא נפסקו להלכה, בין אם מדובר על "הפיכת שולחן", בין אם מדובר על ביאה דרך אברים ובין אם מדובר על שימוש באור... זה בעצם הדיון העקרוני, האם העובדה שהשולחן ערוך מביא את דברי רבי יוחנן בן דהבאי, הם סוף פסוק הלכתי.
אם לא, וככה פסקו רבים, ממילא תשמיש באור מותר. ובכל זאת, אני כתבתי את זה בהסתייגות, כי אלו דברי חכם גדול בברייתא וכך כתב בשולחן ערוך.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








