יחסי מין בין הבעל לאישתו

הרב יניב חניאכגאדר בתשעד25/03/2014
שאלה:
לרב שלום, שמעתי הרבה דעות ופסיקות, אך אני רוצה לדעת, בסופו של עניין: 1) מותר לבעל לנשק ממש באותו מקום אצל אשתו? 2) מותר לבעל להסתכל על הגוף של אשתו כשהיא עירומה לגמרי ונמצאת באור? ואם כן, בכל מקום מותר לו להסתכל? 3) מותר לבעל לפלוט לאשתו את הזרע בפה? אם כן, היא צריכה לבלוע את זה או שמותר לה לירוק את זה? 4) מותר לאשה לנשק את אותו מקום של בעלה ממש? (אני מדבר על מציצה - סליחה על הביטוי) 5) מותר לאישה נשואה לאונן? ואם לא, מותר לבעל לאונן לאשתו בתור קיום יחסים ביניהם?
תשובה:
נדמה לי ששאלת אותי את השאלות הללו שוב ושוב, לא? מדוע שלא תעיין שוב בתשובות ההם, מדוע לשאול פעם אחר פעם את אותן שאלות?1) לדעתי לא.
2) כן.
3) לדעתי לא, גם אם כן, אני לא חושב שהיא צריכה/ יכולה להלוע את זה.
4) כן, לא באופן קבוע, אלא מידי פעם.
5) לא. אם הבעל עושה זאת כחלק מחיי אישות, כן.
תשובות נוספות בנושא-
בעיה מורכבת
לא, כמובן לא. אין שום דרך להתיר להיות עם אשה זרה, אלא אם כן תתחתן איתה... יש בכך אין סוף איסורים ודברים לא נכונים.
הדרך שלכם חייבת להיות למצוא פתרון לעניין בינך לבין אשתך, בין אם על ידי שיחות ממושכות, ייעוץ (אולי אשתך צריכה עזרה פסיכולוגית?), ייעוץ זוגי וכו'.
יתירה, מזו, על פי התיאור שלך אני לא ממש מבין איך זה יעזור לך ויקדם אותך, מלבד לגרום לעוד תיסכולים? במה תסייע לך האשה הזרה?
בקיצור- הפתרון חייב להיות עם אשתך ביחד ולא במשהו חיצוני.
לא, כמובן לא. אין שום דרך להתיר להיות עם אשה זרה, אלא אם כן תתחתן איתה... יש בכך אין סוף איסורים ודברים לא נכונים.
הדרך שלכם חייבת להיות למצוא פתרון לעניין בינך לבין אשתך, בין אם על ידי שיחות ממושכות, ייעוץ (אולי אשתך צריכה עזרה פסיכולוגית?), ייעוץ זוגי וכו'.
יתירה, מזו, על פי התיאור שלך אני לא ממש מבין איך זה יעזור לך ויקדם אותך, מלבד לגרום לעוד תיסכולים? במה תסייע לך האשה הזרה?
בקיצור- הפתרון חייב להיות עם אשתך ביחד ולא במשהו חיצוני.
בינו לבינה - המשך
מה שמותר לעניות דעתי הוא נישוק שלא באותו מקום בדיוק, כלומר- לא בנרתיק, אלא בכל המסביב. כמו כן אני משתדל לציין שדבר כזה צריך להיטות באופן מקרי, ולא תמיד כשמקיימים יחסים.
מה שמותר לעניות דעתי הוא נישוק שלא באותו מקום בדיוק, כלומר- לא בנרתיק, אלא בכל המסביב. כמו כן אני משתדל לציין שדבר כזה צריך להיטות באופן מקרי, ולא תמיד כשמקיימים יחסים.
בינו לבינה
א) כן, לענ"ד מותר. יש רבים שאוסרים ליד ספרי קודש, אם יש ממש איברים צנועים גלויים, אנשים כאלה בדרך כלל מקפידים גם לט להחליף לילדים ליד ספרים וכדומה.
ב) יש בזה בעיה של לא תשקצו, וזה לא ממש תלוי בשאלה האם היא מתלהבת מזה או לא, אבל מבחינה הלכתית טהורה לגמרי זו לא בעיה. אלא אם כן לשיטת הרמ"א, שלפי שיטתו זה ייחשב הוצאת ז"ל.
א) כן, לענ"ד מותר. יש רבים שאוסרים ליד ספרי קודש, אם יש ממש איברים צנועים גלויים, אנשים כאלה בדרך כלל מקפידים גם לט להחליף לילדים ליד ספרים וכדומה.
ב) יש בזה בעיה של לא תשקצו, וזה לא ממש תלוי בשאלה האם היא מתלהבת מזה או לא, אבל מבחינה הלכתית טהורה לגמרי זו לא בעיה. אלא אם כן לשיטת הרמ"א, שלפי שיטתו זה ייחשב הוצאת ז"ל.
אנחנו לא מצליחים
השאלה שלך היא קשה וכואבת מאוד, ואת צריכה לדעת שישנם זוגות רבים שזה קשה להם מאוד, ממש קשה. בטח במצב כמו שאת מתארת, שקרה גם לנו די הרבה פעמים שביום של הטבילה או יום קודם מקבלים מחזור וצריך לספור מחדש.
לא ממש הבנתי מדבריך למה הכוונה "דברים גדולים", האם אתם מגיעים ממש לתשמיש, אבל צריך לדעת שקיום יחסים בנידה הוא עבירה קשה מאוד, אחת מהקשות שיש... אולי זה יעזור קצת להתמודד.
לגבי עצם השאלה, אני סבור שכמו בהרבה דברים אחרים בדת, מדובר כאן על שינוי עמוק ומקיף, של החשיבה וכדומה... כלומר- אם תשבו כל היום ותחשבו- כמה קשה, אני ממש רוצה את אשתי, אני לחוץ, כואב לי, אני לא יכול להתאפק וכדומה... בסופו של דבר תיפלו. במובן הזה הייתי רוצה להמליץ לך לראות את התשובות שאני כותב די הרבה על התמודדות עם נפילות באינטרנט, זה די דומה במובן הזה. צריך שינוי חשיבה עמוק שבזמן הזה כמעט ולא חושבים על זה. זה אפשרי, זה נראה קשה מאוד, אבל זה לא כל כך, אחרי שמתרגלים זה הופך להיות חלק מהחיים.
כלומר- השינוי לא צריך לבוא מתוך התמודדות, אלא מתוך שינוי של החיים עצמם. אני סבור שאולי זה חלק מהמטרות של עצם איסורי הנידה- היכולת שלנו להכניס את קיום היחסים לפרופורציות הנכונות. אם קיום היחסים עומד במרכז החיים שלכם, זה מתכון לנפילות קשות ובלתי פוסקות בתחום הזה. בערך כמו מי שמנסה לעשות דיאטה וכל הזמן חושב על אכול, בסוף הוא יפול...
לכן, השינוי צריך לבוא בעצם החשיבה ואורח החיים.
בגדול אני מאוד מזדהה עם הקושי שלכם, אבל כפי שאת יודעת זה לא מסוג הדברים שניתן להקל בהם, צריך ללמוד לחיות עם זה ולהתמודד.
השאלה שלך היא קשה וכואבת מאוד, ואת צריכה לדעת שישנם זוגות רבים שזה קשה להם מאוד, ממש קשה. בטח במצב כמו שאת מתארת, שקרה גם לנו די הרבה פעמים שביום של הטבילה או יום קודם מקבלים מחזור וצריך לספור מחדש.
לא ממש הבנתי מדבריך למה הכוונה "דברים גדולים", האם אתם מגיעים ממש לתשמיש, אבל צריך לדעת שקיום יחסים בנידה הוא עבירה קשה מאוד, אחת מהקשות שיש... אולי זה יעזור קצת להתמודד.
לגבי עצם השאלה, אני סבור שכמו בהרבה דברים אחרים בדת, מדובר כאן על שינוי עמוק ומקיף, של החשיבה וכדומה... כלומר- אם תשבו כל היום ותחשבו- כמה קשה, אני ממש רוצה את אשתי, אני לחוץ, כואב לי, אני לא יכול להתאפק וכדומה... בסופו של דבר תיפלו. במובן הזה הייתי רוצה להמליץ לך לראות את התשובות שאני כותב די הרבה על התמודדות עם נפילות באינטרנט, זה די דומה במובן הזה. צריך שינוי חשיבה עמוק שבזמן הזה כמעט ולא חושבים על זה. זה אפשרי, זה נראה קשה מאוד, אבל זה לא כל כך, אחרי שמתרגלים זה הופך להיות חלק מהחיים.
כלומר- השינוי לא צריך לבוא מתוך התמודדות, אלא מתוך שינוי של החיים עצמם. אני סבור שאולי זה חלק מהמטרות של עצם איסורי הנידה- היכולת שלנו להכניס את קיום היחסים לפרופורציות הנכונות. אם קיום היחסים עומד במרכז החיים שלכם, זה מתכון לנפילות קשות ובלתי פוסקות בתחום הזה. בערך כמו מי שמנסה לעשות דיאטה וכל הזמן חושב על אכול, בסוף הוא יפול...
לכן, השינוי צריך לבוא בעצם החשיבה ואורח החיים.
בגדול אני מאוד מזדהה עם הקושי שלכם, אבל כפי שאת יודעת זה לא מסוג הדברים שניתן להקל בהם, צריך ללמוד לחיות עם זה ולהתמודד.
קיום יחסים בין איש לאשתו
א) האמת היא שאני לא יודע על סמך מה הספר במותר לו מבסס את העניין, לענ"ד מפשט הגמרא זה לא תלוי בשאל ההאם הוא נגעל או לא, זה משהו אוניברסלי ולכן ממילא זה אסור. אבל כמובן שאתה יכול לבחור על פי מי ללכת.
ב) ברור שלא, מה הענין?
ג) הגמרא שם אומרת במפורש- "ואפילו שתיהן נשיו", אם אתה מתכוון לאותו לילה, כל אחת בנפרד, לא נראה לי שזה אסור.
ד) כן.
ה) הכוונה היא לחכך את האיבר באיברים של האשה מבלי חדירה.
א) האמת היא שאני לא יודע על סמך מה הספר במותר לו מבסס את העניין, לענ"ד מפשט הגמרא זה לא תלוי בשאל ההאם הוא נגעל או לא, זה משהו אוניברסלי ולכן ממילא זה אסור. אבל כמובן שאתה יכול לבחור על פי מי ללכת.
ב) ברור שלא, מה הענין?
ג) הגמרא שם אומרת במפורש- "ואפילו שתיהן נשיו", אם אתה מתכוון לאותו לילה, כל אחת בנפרד, לא נראה לי שזה אסור.
ד) כן.
ה) הכוונה היא לחכך את האיבר באיברים של האשה מבלי חדירה.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








