close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ערומים

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
כזחשווןתשעד31/10/2013

שאלה:

שאלה נוספת לכבוד הרב. האם זה נכון שבעולם הרוחני ... ( לימוד קבלה) שם אין שום פירוד אלא הכל שלם ומוחלט.( כך שמעתי מרב מקובל לייטמן) בערוץ הקבלה. האם זה נכון לומר שבעולם הרוח זכר ונקבה זה אותו דבר... לכן במהות לא אמור להיות בושה שנשמכית מינית לאישה או כמובן להפך? האם זו ההרגשה הרוחנית שהייתה לאדם הראשון לפני החטא.. שהיו עירומים? תודה.

תשובה:

באופן עקרוני זה נכון, אולם השלב שבו אין הבדל בין זכר לנקיבה הוא שלב מאוד מאוד גבוה בעולמות הרוחניים והקבליים, כל העולמות שאנחנו מתייחסים אליהם ויכולים בכלל לדבר עליהם מבחינה רוחנית הם כבר הרבה אחרי החלוקה של זכר ונקיבה. אולם זה נכון שה"משיכה" שם שונה לחלוטין ממה שיש כאן, כאן המשיכה הזו לבשה צורה של תאווה ושם זה יותר הרצון להשפיע אחד לשני מאשר תאווה.

בספרים אכן מובא שבעולם הבא כבר אין תאווה של זכר לנקיבה וההיפך והתאווה המינית שאנחנו מכירים בימינו היא בהחלט תוצאה של חטא, אולם עצם המשיכה וההתחברות בין זכר לנקיבה קיימת במושגים גבוהים מאוד.
תשובות נוספות בנושא-
תושבה
אני מניח שזה קשור למבנה הנפשי שלך, יש אנשים עם רצון וכח נפשי גדול שמצריך להרוות את צמאונו הרוחני דווקא בדברים רוחניים מאוד, עליונים ומאירים כדברי הפנימיות של התורה. הייתי מציע שתנסי למצוא מרווה לצימאון בספרי קבלה "רכים" יותר שבאו מגדולי עולם, כמו נפש החיים, כמו ספרי הרמח"ל (דעת תבונות, דרך ה') וספרים כגון אלו.
ספרי קבלה
זה תלוי קצת בשאלה אילו ספרי קבלה את קוראת, אם הכוונה לספרים המודרניים על קבלה, אז יש בזה בהחלט בעיה גדולה. צריך לדעת שקבלה אמיתית היא דבר המצריך טהרה פנימית, עליה רוחנית ויש בה תופעה מיוחדת- קישור של היכולת השכלית עם ניקיון הדעת, טהרה, מידות וכו'. אי אפשר ללמוד קבלה ולדעת קבלה ללא מידות מתוקנות וללא ניקיון הנפש. הכותבים של הספרים הללו אינם נקיים, רחוק מכך. הדברמוליך לתופעות נוראיות כמו מדונה שלומדת קבלה והיא מושחתת עד עמקי נשמתה, גויים שלומדים ללא גיור וכו', ממילא ישנה בעיה גדולה ללמוד מאנשים ומכותבים כאלו.
זו גם לא קבלה אמיתית, כי הקבלה נכתבה בהרבה מאוד רמזים, הסתרים, צפנים ועוד... ואי אפשר באמת לדעת את הסודות ללא הכנה נפשית וגופנית טובה וארוכת שנים. צריך לדעת ללמוד, להכיר את ההקשרים של חז"ל, להכיר את צורת הדרשה ועוד ועוד לפני שניגשים לסודות הללו. ממילא מה שכתוב שם זה לא באמת קבלה, זה ניסיון מטופש לרדת לעומקם של הסמלים הכל כך עמוקים הללו.
אני לא חושב שרשב"י רצה שכל אחד ילמד קבלה, עובדה שהוא עשה מאמצים גדולים כל כך להסתיר ולכסות את הדברים באלפי רמזים, סודות ועוד... 
ספרי קבלה "אמיתיים", כמו הזהור או אוצרות חיים ממילא רק גדולי עולם יכולים להבין, אם תגיעי למדרגה כזוף אחרי שנים של מאמץ ולימוד- אשריך, אבל אז גם לא תצטרכי לשאול אדם פשוט כמוני על כך. 
העולם הבא
הוא נכנס לגן עדן התחתון ולאט לאט מתעלה ועולה שלבים.
ברכה וקללה
ככה זה, העולם מורכב ויש דברים שהם לשני הצדדים, הקשת באה להראות שאמנם יורד גשם, אבל הגשם היה צריך להיות מבול בגלל חטאינו, ורק בגלל שיש ברית בין הקב"ה לנח, הוא לא מביא מבול. גשם רב מידי יכול להיות קללה, מבול, והקשת באה להראות שה' לא נותן לזה לקרות.
המשך החלום על אימי
שלום, טוב, כפי שכבר אמרתי הגמרא אומרת שנפילת שניים בחלום היא סימן רע מאוד. אילו היית מאמינה הייתי מבקש ממך לעשות הטבת חלום, דהיינו ללכת לפני שלושה יהודים ולומר נוסח מסויים שמקובל אצלנו. אולם מכיוון שאת לא, אני לא ממש יודע מה לומר. מה שמעניין הוא שאת הרגשת שיש בזה משהו לא טוב ולא זלזלת בזה, כך שהכל תלוי בך. על פי הגמרא חלק ניכר מהחלומות תלויים בצורה שבה אנו מתייחסים אליהם ומתנהגים לפיהם ולכן את יכולה לעשות משהו, אולי תקבלי בכל זאת משהו או משהו דומה (יש מושג של תענית חלום, יש הטבת חלום ודברים כאלו... אבל אני באמת לא יודע מה מתאים לך). אני מעתיק כאן עבורך את הגמרא העוסקת בנפילת שניים: חזאי ככי ושני דנתור, אמר ליה: בנך ובנתך שכבן. אמר ליה: חזאי תרתי יוני דפרחן, אמר ליה: תרי נשי מגרשת. אמר ליה: חזאי תרי גרגלידי דלפתא, אמר ליה: תרין קולפי בלעת. תרגום- אמר רבא לפותר חלומות שהוא ראה בחלום ששניו נשרו וענה לו פותר החלומות שבניו ובנותיו ימותו. יתכן והיחס של אמך לאיבוד האמונה שלך כל כך יזעזע אותה, שעל זה מדבר החלום. בהצלחה רבה...
הוצאת זרע לבטלה
השאלה מורכבת, ולכן אענה עליה קודם בצד ההלכתי ואחר כך בצד העקרוני יותר. באופן הלכתי פליטה בחוץ כתוצאה מליטוף של אשתך תיחשב הוצאת זרע לבטלה ולכן אתה צריך לעשות הכל כדי שלא לפלוט בחוץ, לעניות דעתי אם ה יקרה זה ייחשב זרע לבטלה, כי עקרונית היתה לך להימנע מכך. העובדה שאתה נלחץ מזה וכדומה איננה יכולה להיחשב לקולא לדעתי. אניחושב שאתם חייביםפ להתרגל שהליטוף הוא דבר מקדים, קצר יחסית ולא מתקרב אפילו לשיא, כי להיות קרוב לשיא ואז לנסות לפלוט בפנים זה משחק מסוכן ולא נכון מבחינת זרע לבטלה. לגבי הצד העקרוני- למרות שכפי שאנחנו כותבים הכל מותר בין בני זוג, המצב שאתה מתאר לא נראה לי נורמלי, בסופו של דבר החדירה צריכה להיות השיא של החיבור הנפשי והרוחני והפיזי ביניכם ולכן אתם צריכים למצוא דרך שבה זה יהיה כך. אניחושב שהעובדה שהמקום רחב וכו' יכולה אולי לפגוע רק ברובד מאוד שטחי של היחסים, אבל לא יותר מזה, עיקר היחסים הם החיבור הנפשי והפיסי של הגופים לאדם אחד. לכן, אתם צריכים לעבוד על זה שתחזור לכם ההנאה גם מעצם המעשה, שהוא צריך לביות השיא. יתכן ויש אפשרות גם למצוא דרך להצר את המקום בעזרת תרופות, או כל מיני דברים שרופאה יכולה לעזור בהם. המצב שבו כדי להנות אתם צריכים לדחות את החדירה נראה לי לא כל כך בריא. אני סבור שכל הנשים, ללא יוצא מן הכלל, מתרחבות עם הזמן ואני בטוח שהפתרון לא יכול להיות הויתור על החיבור או הפכיתו למשהו רק בשביל לא להוציא ז"ל. לכן, בצד זה שמותר לאדם לעשות כל מה שירצה עם אשתו, אתם צריכים למצוא דרך גם לדברים הנורמלים.