close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עצות לדייטים, לקרוא ולהפנים

אנונימי/ מהגולשיםכג תמוז, תשסז09/07/2007

ממממ...... נקודה חשובה! -כשמדברים בטלפון לפני הפגישה, לשדר שמחה והתעניינות לא עייפות (תוך תחושה של יאללה נו עוד דייט...) מעט בטחון בה´ שהפעם זה באמת זה ישנה את ההתייחסות ומידת ההשקעה...

עצות לדייטים...קראו והפנימו!!!


1.בירורים(מופנה לבנות בעיקר)-הבירורים האינטנסיביים שלכן מוציאות לנו הבנים את המיץ הרוח וההתלהבות, כלומר אנחנו לא נגד שמישהי תברר לפני הפגישה, במיוחד אם זה נותן לה שלווה ובטחון, רק שזה אמור ללכת מהר ולא להיגרר שבועות כמו מסטיק.. ולהשתדל לברר רק קווים כללים, בינינו-כולם יודעים שהבירורים לא אובייקטיביים כמעט....

2.לבנות-להשתחרר מהראש הזה שאתן מצפות להיפגש עם מישהו שדומה, מזכיר דמות מוערצת אצלכן - רב במדרשה, אולפנא, מורה נפלא, דייט לשעבר, אח, אבא,בעל של חברה או אפילו דמות
וירטואלית דמיונית שלא קיימת במציאות. תפגשו עם האדם שמולכן תשתדלו להכיל אותו, יש בו דברים מקסימים ייחודיים.. וכשם שפרצופיהן שונים כך.....
לבנים-כנ"ל אצלכם, אל תשוו בין משהי למשהי זה פשוט עושה לה עוול, הבנות בכלל , וכל אחת בפני עצמה הן כל כך עם נפלא, טוב, שמח, ומקסים, פשוט תברכו את ה´ שזיכה אתכם להיפגש עם האחת והמיוחדת הזו, (ובינינו- כל בן יודע שהבן הכי משולם לא מתקרב לקרסוליים של הבת הכי גרועה!)

3.ממממ...... נקודה חשובה! -כשמדברים בטלפון לפני הפגישה, לשדר שמחה והתעניינות לא עייפות (תוך תחושה של יאללה נו עוד דייט...) מעט בטחון בה´ שהפעם זה באמת זה ישנה את ההתייחסות ומידת ההשקעה, (טיפ-בנים לא מסמפתים בנות שלא צוחקות וזורמות) ההערה זו רלוונטית באותה מידה(ואפילו במידה גדולה יותר לבנים) לבנים!

4.עצה כללית- להשתדל כמה שיותר לזרז עניינים- לא להימרח עם פערים משמעותיים בין השיחה בטלפון לפגישה- זה משכיח מי האדם, וגם מיותר.... פשוט וקל.. "מה דעתך על להיפגש מחר..?

5.בפגישה- לבנות!!! אני יודע שזה ישמע שטחי ורדוד- אבל הגמרא קובעת שאסור לאדם לקדש... לפני שיראנה... שתמצא חן בעיניו..(קידושין מ"א.) וזה ודורש מהבנות להתחשב בכך שהבנים לא פנימיים,א לוקיים וצדיקים כמותן, ולכן שמעו לי, תשקיעו בעצמכן- לא בצורה קיצונית (הערה על הבושם..... לא יותר מידי!!! זה גם לעיתים גובל בבעיה הלכתית...) אבל תיראו הכי טוב שאתן יכולות במיוחד בפגישות הראשונות! -ולבנים-ללמוד מסילת ישרים ולפתח מבט יותר פנימי בע"ה!

6.בפגישה-(לבנות), תראו, יש בנים ויש בנים, יש בנים שהם טיפוסים אקטיביים זורמים, מדברים, ונוחים, ויש כאלה שפחות,(הם גם אנשים נפלאים!) סורי על המעמסה, אבל פה זו גם נקודה שנדרש מכן להפעיל את בינת הלב שניחנתן בה ולזהות מי ומי ההולכים, ואם הבן הוא שתקן, רציני,לא זורם, לא חי (הגדרה של בנות) תדובבו אותו ותגלו דברים נפלאים. לא בחקירה וכדו´, אבל בהתעניינות כנה, פשוט תחשבו שאתן עם חברה, ותשתמשו לפחות ב-6.3 קבין מהקביי שיחה שקיבלתן... זה יצור פתיחות, כיף, וכמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם...

7.עצה כללית-להשתדל שהפגישה הראשונה, תהיה במקום שתוכלו לדבר בו ולהכיר, לא רועש לא, רשמי מידי, לא עם מכרים ברקע וממש לא עם פלאפון שמצלצל בלי אבחנה (זה אפילו מעט מעליב)




8.אם בטלפון היה חשוב לשדר שמחה ופתיחות קל וחומר בן בנו של קל וחומר בפגישה עצמה, נפגשים עם אדם חדש, קצת הארת פנים, חיוך (מי שקשה לו שישים גפרור בפה), בדיחות עושות שירות נפלא לשחרור פקקים, ולא להתבייש לדבר ולספר על עצמך, פשוט תהיו אתם בלי שוקיסטיות, רצון להרשים, פחד מתגובה וכדו´ כל אדם יודע שאין דבר יותר מוערך מכנות תמימה ואמיתיות!

9.להשתדל לא לאחר-(במיוחד פגישה ראשונה) זה לפעמים מעיב על כל האווירה ואם אחרתם אז להתנצל!

10.לדוסים שביניכם- ממ.... אם הבן מדבר דברי תורה וכדו´ יתר על המידה תדונו לזכות, הוא בא מישיבה, כל עולמו זה התורה, לאט לאט הוא יפתח
לבנים הביינישים-אם אתם יוצאים בשביל חברותא..... אז.. בישיבה יש חברותות יותר טובות!
הערה2 לביינישים-לא להיבהל!בת שעושה חרוזים ושרשראות, בוחרת חצאית חצי שעה וכדו´ היא לא שטחית, ממש לא!

11.לא לשאול את הצד השני שנייה אחרי שנפגשתם, מתי הוא צריך ללכת ומתי האוטובוס שלו וכו´.. גם שהכוונות טובות זה יוצר תחושה של............ אז פשוט לא!

12.לבנים-אם הבת צמאה, רעבה תציע לה משהו, אפילו שאתה בטוח שהיא תסרב..דיאטה.. (לביינשים-אל תדאגו, אם תקנו לה משהו, אין בזה חשש לספק מקודשת... )

13.גם אם ראיתם שזה ממש לא מתאים, ואם זה ממש לא מתאים אפשר לראות אחרי- 23 וחצי שניות, תשמחו על זה שיש לכם עכשיו הזדמנות לקיים את מצוות ואהבת לרעך כמוך, ולעבוד על המידות, אל תחמיצו פנים, אל תעיפו מבט בשעון, פשוט תשדלו ככה סתם לשם שינוי לעשות לאדם שמולכם טוב! תתעניינו, ספרו על עצמכם, ותביעו הערכה למעשיו...

14.נקודת מפתח! שהשיחה לא תיגרר לראיון עבודה, קשה אח"כ לצאת מזה, זה לא שב"כ ולא אגף חקירות, סבלנות ותדעו הכול, יותר לשתף את השני מאשר- שאלה תשובה וחוזר חלילה...

15.לבנים!!!! אם הפגישה נמשכת עד מאוחר, ללוות את הבנות ולא משנה כמה הפגישה הייתה גרועה! ולבנות, לא להיות סרבניות יותר מידי בנושא.

16.אז ככה הטלפון שאחרי- כמו כל דבר בצה"ל זה מתחלק לשלושה אפשרויות.
א)נראה לכם שמתאים- אז היות ומסורת ביד אבותינו היא שהבן מתקשר, אז להתקשר ויפה שעה אחת קודם, ובלי התפתלויות לומר שמתאים, כנ"ל הבנות, לא לשאול את השאלה המוזרה של- מה את אומרת?!?!?!? פשוט לומר ישר ולעניין!
ב)שאתה בספק- זה יהיה מאוד נחמד אם נהיה אמיתיים ופשוט נשתף את הצד השני בספק, כמו שפרויד אמר-"לדבר על זה" ואולי זה יקל את קבלת ההחלטה, וגם שאתם רוצים לחשוב עוד, אז להתקשר יום אחרי ("מנהג ישראל הלכה הוא") ולהגיש שאתה רוצה זמן לחשוב.
ג)במקרה שזה "לא" -בלי יותר מיד הקדמות וגמגומים, הסברים, וזה לא אתה זה אני וכו וכו´ פשוט אמרו לא! כמה שאפשר לעשות את זה בעדינות (אל תצפו שזה הולך מתישהו להפוך להיות קל זה תמיד היה הווה ויהיה קשה)
לבנות(וגם לחלק מהבנים)- כשמתקשרים אליכן יום אחרי אז לא לפתוח את השיחה בהעברת חוויות כי אולי זה "לא" ואז זה ממש לא נעים, פשוט להמתין ולשמוע את גזר דינכם.
לבנים, לא משנה כמה קשה לך, רע לך חם לך קר לך, לא נעים לך, תמיד תמיד תתקשר יום אחרי, העלמה מחכה! (עיינו מסכת תענית דף ח. בתוספות-ד"ה "חולדה ובור")
לבנים שנזכרים להיות כנים-אז זה לא הזמן!- אם אתה פוסל בגלל מראה חיצוני אז "משנים מפני השלום"- כלומר לעולם אל תגיד למשהי שזו הסיבה, זה פוגע ממש! ההלכה מתירה במקרה כזה לשנות בדיבורך.(עיין בבא מציעא כג.)
לא לחתוך בהודעות!!! ולא להתחיל לפרט למה לא, רק אם התבקשתם אז.... וגם אז ביקורת בונה ולא הטחת עלבונות!

17)יצאתם?! לא הסתדר?! להעביר הלאה... כמו בתחנת מוניות- "מי פנוי לקבל את השיחה" זה בצחוק, אבל בכל צחוק יש מעט אמת ובצחוק הזה הרבה, תראו חבריכם וחברותיכן, בדיוק במצב שלכם, אין חסד יותר גדול מלעזור בבניית בית בישראל, מצב הרווקות בארץ.... ,ובעצם למה לא! תגדילו ראש, תשמרו טלפונים של אלה שיצאתם איתם ותתחילו לשדך, או כמו שאומר מו"ר הרב אבינר "כולנו שדכנים"

18)עצה גדולה מאין כמוה!! (משהי שיצאתי איתה אמרה לי) - תנסו פעם לבא לפגישה לא מתוך מחשבה של .. איך הצד השני. מתאים לי טוב לי , יעזור לי, מצחיק אותי, משמח אותי, נותן לי, כיף לי, יהיה לי טוב איתו, וכו´ ותצאו מתוך מחשבה של האם אני רוצה לעשות למי שמולי טוב באמת ובתמים?! תאמינו לי שכשתמצאו אדם שתרצו לעשות אותו מאושר, המון דברים אחרים פתאום יתיישרו- תזכרו את דברי הרב דסלר- האהבה היא תוצאת הנתינה (שלנו) - כמה שניתן נאהב יותר!

19)העצה אולי הכי הכי חשובה!! עין טובה ושוב עין טובה!! לדון לזכות פשוטו כמשמעו, תחשבו רגע 2 עולמות נפגשים, 2 דעות, 2 מינים שונים, הרגלים שונים, מחשבות שונות, מנטליות שונה, הכול שונה, ברור שייווצרו מתחים, בשביל זה אנחנו פה. לעבוד המידות, אז פשוט להדגיש את הטוב, ולזכור שמאחורי כל אחד עומדת נשמה אלוקית טהורה מעצם יצירתה, חלק אלוה ממעל מלאה אור, שמחה, לבביות, חום אכפתיות, ואהבה לכל "פשוט תזכרו שעל עמ"י כולו נאמר "כולך יפה רעייתי ומום אין בך" ישראל בני מלכים! (עיינו מוסר אביך לראי"ה פרק א,ז)

20)אני חוזר בי,מהקביעה שעצה 19 הכי חשובה- זו העצה הכי חשובה!!! -אני אומר אותה דרך מעשה שהיה כך היה, אחד התקשר לרב אבינר שאל אותו מה הכי מועיל להצלחה בשידוכים- ענה לו הרב - "תפילה" והתלמיד שאל ,ואחרי התפילה מה הכי מועיל אמר הרב- עוד תפילה........! פשוט לא להפסיק להתפלל- "קווה אל ה´ חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ה´"
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה