close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מין אוראלי

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
יגכסליותשפג07/12/2022

שאלה:

שלום הרב, אני כבר לגמרי מבולבלת כי אני פוגשת תשובות סותרות בתחום. השאלה הספציפית היא לגבי מין אוראלי שגבר מבצע על אשתו. הבנתי שזה לא ממומלץ הלכתית ואסור לו להסתכל או לנשק שם. מצד שני ראיתי תשובות מקלות בזמן שהאשה רוצה מעוניינת ומבקשת זאת. אנא עשה לי סדר מה נחשב בדיוק לנשק שם והאם זה יהיה מותר כשלא מדובר בפתח הנרתיק ממש? תודה מראש

תשובה:

זה באמת נושא קצת מעומעם הלכתית.

בכל מקרה, לדעתי, אם האשה רוצה והבעל רוצה, ניתן שהבעל יעשה מין מסוג זה לאשתו. בתנאי שלא מדובר ממש על פתח הנרתיק, אלא מ"סביב", זה כולל כמובן את הדגדגן. כלומר- הדגדגן מותר, פתח הנרתיק אסור.

לנשק זה לנשק, ובכלל ההיתר זה "לשחק" עם הלשון... 

פתח הנרתיק יותר מורכב מבחינה הלכתית, וממש ממש רצוי להימנע. אם אין איזו בעיה ממש מיוחדת- זה נחשב למשהו שראוי להימנע. אם כי קשה לומר "אסור".
תשובות נוספות בנושא-
לגמור בחוץ?
מלבד הצד ה"מעשי", שאותו תיכף אציין. התשובה היא לא.

אין שום היתר להשתמש במשגל נסוג (לפלוט בחוץ) לצורך מניעת הריון. למעשה, חלק ניכר של הלימוד על עצם האיסור לזרע לבטלה, נלמד ממשגל נסוג. זה המקור לאיסור.

לגבי הצד המעשי- פליטה בחוץ לא נחשבת אמצעי מניעה בדוק, כי רוב האנשים פולטים "לאט" ובשלבים, ככה שזרע יוצא גם לפני שהגבר מבין שהוא פולט. וכמובן שיש מקרים רבים של פליטה לפני שמספיקים לצאת וכדומה. ככה שזה גם לא נחשב לאמצעי מניעה כלל.

יש כמה שיטות מניעה שלא כוללות תרופות (מכשירים שמודדים ביוץ), או שימוש באמצעי מניעה שאינם כוללים תרופ0ות (כמו דיאפגרמא, מהסוג הטוב). ספר על כך לאשתך. בכל מקרה- פליטה בחוץ, אסורה ולא נחשבת מונעת הריון.
המשך לשאלה הקודמת
אין דרך להתיר "סיפוק עצמי" או אוננות לכתחילה. אחרת היו מתירים לכל הרווקים, האלמנים, כאלה שנוסעים למרחקים וכדומה. אבל אין מושג כזה בהלכה, להתיר כי יש קושי לחכות. 
לצערי אני גם לא ממש מבין התהליך הפסיכולוגי שאשתך צריכה לעבור, כמה זמן הוא יכול לקחת, כמה הוא אמין פסיכולוגית (כלומר- האם בסוף בוודאות תגיעו ליחסים? אולי זה לא יצליח?), כמה ניתן לסמוך על המטפלת, האם היא מבינה את הקושי ההלכתי?

ההיתר היחיד שאני יכול לחשוב עליו זו ביאה דרך אברים. כלומר- שאתה תתחכך באשתך, שלא באיזור של אותו מקום וככה תגיע לפליטה. אני לא יודע אם זה יכול לפגום בטיפול... אבל אם זה רחוק מאותו מקום, וזה הליך שתלוי בעיקר בך, אולי זה אפשרי.... 
יחסי אישות
אני לא מבין את השאלה. 
מה הכוונה בתהליך שלה מול הגוף?
משהו כאן התפספס לי....
הוצאת זרע לבטלה עקב אי תיאום צרכים מיניים
אני רוצה ברשותך לחלק את התשובה לכמה חלקים-
1) אני אומנם לא מומחה רפואי, אולם יש לי הרבה ניסיון עם שאלות בתחום, ואני די בטוח שניתן די בקלות למצוא תשובה רפואית לבעיה של סבך. אני מדבר כרגע על הצד הפיזי פרופר.
בדרך כלל, כמובן, סובלים מבעיה כזו בחורים צעירים ונשואים טריים, ויש לזה פתרון. אז הייתי ממליץ לנסות למצוא לזה פתרון רפואי, בלי קשר לצד ההלכתי.

2) לא ברור בכלל שמדובר ב"זרע". כחלק מההכנה לתשמיש האיבר הגברי מפריש נוזל סיכה (ממש כפי שהאשה מפרישה חומר סיכה), זה חומר שדומה מאוד לזרע אולם הוא מעט פחות סמיך. לפי כל הפוסקים בנוזל זה אין בעיה של זרע לבטלה, ולכן אם מדובר רק בנוזל כזה (ובהחלט יתכן שבכך מדובר, כ בגילו של סבך קשה להאמין שגופו מייצר כמות זרע כל כך גדולה ומהירה), אין בכלל חשש של זרע לבטלה. זה עוד דבר שכדאי לבדוק כ"הקדמה".

3) גם אם מדובר בזרע של ממש, הרי שלחלק ניכר מהשיטות זה מותר, זה חלק מהחיבה ומהאהבה בין בעל לאשתו. ואולי אפשר הלכתית לכלול את זה בתחום של "ביאה דרך איברים", שמותרת במקרה שאי אפשר לקיים יחסים ממש.
מבחינה הלכתית המקרה שאת מתארת הוא בודאי מקרה ש"מצריך קולות" ויש בו משום אפילו סיכון של ממש, ולכן אפשר לסמוך על הראשונים שסוברים שז"ל זה מדרבנן בלבד, ולהחשיב את הקרבה לאישה כדבר שהוא כבר ביאה וממילא מותר בהוצאת זרע.
אני גם מאמין שבגילו של סבך זה לא אפשרי להוציא זרע בכל פעם, ולכן אולי אפשר לעשות את "הפעם הראשונה" בלי כיסוי... ואז זה יהיה בודאי דרך איברים, ומשם ואילך הוא כבר לא יוציא זרע. זה לא אפשרי בגילו.

4) אני מבין שאחרי הכל הבעיה הגדולה היא החשש ה"הלכתי" של סבתך. אני חושב שצריך להסביר לה את כל הנ"ל... ולומר לה שמדובר כאן בחומרא שמביאה לידי קולא וסבל גדול. ולענ"ד זו חומרא שהיא יכולה להיחשב כחטא. הם נשואים, צריכים קרבה פיזית ומניעתה בגלל חשש רחוק (כי אולי זה לא זרע ואולי זה כמו דעת הראשונים שזה מדרבנן, ואולי זה ייחשב כביאה דרך איברים).... היא עוון בפני עצמו חס וחלילה.
מהצד המעשי, אני לא מכיר כל כך רבניות שיוכלו לשכנע אותה. אולם אם זה תלוי בזה, ותגידי לי על איזה איזור בארץ מדובר, אנסה למצוא... 
יחסי מין אוראליים
שלום,

יש לי קצת בעיית הבנה בשאלה- הכותרת היא יחסים אוראלים, אבל השאלה היא לגבי מגע...

מגע באותו איזור של האשה ובטח בדגדגן הוא לא רק מותר, אלא אף רצוי, וכמעט הכרחי כחלק מהיים הזוגיים. ליטוף ועינוג שם. הגמרא אםפילו מביאה את זה כהדרכה של רב חסדא הגדול לבנותיו... 

ככה שזה ממש ממש חלק מהיחסים וחשוב לעשות זאת.

אם הכוונה היתה למשהו אחר (בגלל הכותרת), אנא הבהירי את זה.
שאלה על מקומות עיסוי גויה
א. יש כאן כצה עהירות- הראשונה היא שז"ל, הוצאת זרע לבטלה, שלדעת רבים מהפוסקים היא דאורייתא והזוהר מחמיר בה מאוד. יש איסור גויה, שחכמים גזרו על כל הגויות, יש איסור זבה, שחכמים גזרו שכל הגויות זבות, וכן עוד מגוון של איסורי חז"ל.

ב. כן, יש כאן איסורים רבים שקשורים לזנות, קדשות ולא רק זרע לבטלה.

ג. לכאורה לא, היא לא יכולה להיכנס להיריון. אלא אם כן זה איך שהוא יכנס לה לאותו מקום, וגם כך, סביר להניח שהיא מונעת הריון, כי כמו שהיא עושה לך, היא בטח שוכבת עם אחרים תמורת כסף. או נאנסת או משהו כזה. בכל מקרה, הסיכוי שהיא תיכנס להריון הוא קטן מאוד מכזה דבר.

ד. לא, מלבד "נקיות", אנחנו לא מקפידים היום על טומאת זרע של עזרא, ומלבד זאת- מי שהולך לקדשה, הרי לא סביר שיקפיד דווקא על נקיות כזו שרוב האנשים לא מקפידים עליה.

ה. לא. שוב, אין לנו היום הקפדה על טומאה שמקורו בשכבת זרע....

ו. כמו כל עבירה שאדם עובר ומצטער עליה- צריך לעשות תשובה, צריך להתטער על זה, צריך לקבל על עצמך ככל הניתן לא לחזור על זה שוב... ולבקש מהשם שיעזור לך להתמודד. כמובן שזה יותר קשה לעשות תשובה על משהו שיודעים שנחטא בו שוב, אולם יש לעשות מאמץ, לבקש סליחה, להשתדל להימנע ולהפסיק עם זה. ולבקש עזרה שמימיית.

בקיצור- תשובה, עם מאמצים גדולים להפסיק עם זה כמה שניתן.