הסתכלות ומגע וליקוק השדיים של האשה

הרב יניב חניאאטבתתשפה01/01/2025
שאלה:
שלום הרב, סליחה על הניסוח הקצת הבוטה, אבל האם מותר לגבר לראות את החזה של אשתו חשוף? האם מותר לגעת בו? ללטף אותו? לחכך בו איברים? ומה לגבי ללקק (סליחה שוב)? למצוץ פטמה? וכדומה...
תשובה:
חז"ל מתייחסים לחזה של האשה כאל "הוד יופיה". וכן בהדרכת רב חסדא לבנותיו (שהיו נשואות לגדולי האמוראים), הוא מסביר את החשיבות של המגע בחזה (ואפילו יותר סידר את הדברים, כדי להגביר את התאווה שבזה).כך שכל הדברים שתיארת מותרים, רצויים והם חלק מיחסי האישות. הסתכלות בחזה של האשה והתפעלות ממנו (הכל כמובן כשהיא מותרת).
מגע, ליטוף, נישוק וכדומה... כל הדברים שתיארת.
יש התלבטות בפסוקים האם מותר לגבר לינוק מאשתו כשהיא מניקה (כלומר- כשיש ממש חלב בפועל... והגבר בולע אותו). יש דעות שמהן משמע שזה אסור. אבל ודאי שכל שאר הדברים כשאין חלב מותרים והם חלק חשוב מהיחסים.
תשובות נוספות בנושא-
מגע משותף ביחסי אישות
אני מקווה שהבנתי נכון את השאלה.
אם הכוונה לכך שהאם מותר לכם ביחד ללטף את גופה, או גופך, נניח אתה שם יד על היד שלה, וביחד אתם מלטפים, אני חושב שזה מותר. כי זה חלק מהעניין המשותף של שניכם. ואני יכול להבין שזה תורםלגירוי שלך שהיא "משתתפת" בליטוף המשותף.
כמובן, צריך להיזהר לא להפוך את זה לאוננות או עינוג עצמי בלבד. כלומר- שאתה תלטף את עצממך בצורה כזו שתייתר את האשה. אבל כחלק מהמשחק המשוף, זה בסדר גמור.
אני מקווה שהבנתי נכון את השאלה.
אם הכוונה לכך שהאם מותר לכם ביחד ללטף את גופה, או גופך, נניח אתה שם יד על היד שלה, וביחד אתם מלטפים, אני חושב שזה מותר. כי זה חלק מהעניין המשותף של שניכם. ואני יכול להבין שזה תורםלגירוי שלך שהיא "משתתפת" בליטוף המשותף.
כמובן, צריך להיזהר לא להפוך את זה לאוננות או עינוג עצמי בלבד. כלומר- שאתה תלטף את עצממך בצורה כזו שתייתר את האשה. אבל כחלק מהמשחק המשוף, זה בסדר גמור.
ביאה בצורה שונה בתקופה מסוימת
שלום וברכה,
מזל טוב על הלידה.
בתור הקדמה, שלא קשורה כרגע לצד ההלכתי, אני אומר שביאה חוץ נרתיקית זה לא באמת פתרון למניעת הריון. זה יכול להיות למשך כשבוע או כמה ימים שבהם יש בעיה מיוחדת, אבל לא למספר חודשים. זה גם לא רק גמירה, כי אי אפשר ל"סמוך" על ביאה בתוך הנרתיק ואז לצאת (משגל נסוג), כי לרוב יוצא זרע כבר כמה שניות קודם, ויש "סכנה" להריון. ולכן מדובר בעצם על ביאה חוץ נרתיקית ולא גמירה חוץ נרתיקית. וזה לא מספק את האשה ולא יכול להיות פתרון ארוך טווח.
ולכן אני ממליץ לכם (כרגע בצד הרפואי נטו) לדבר עם הרופא/ה שלה לגבי כל מיני פתרונות מניעה אחרים שאולי כן אפשריים. יש כדור של היום שאחרי,יש נרות, יש "ימים בטוחים", שזו שיטה שלאחרונה הפכה למעט מדוייקת יותר בגלל כל מיני מחשבונים ומדי חום מדוייקים (אני מכיר לא מעט נשים שלא יכולות לקחת גלולות ומסתמכות על ימים בטוחים בהצלחה) יש פתרונות נוספים על גלולות... וכדאי לבדוק כי אי אפשר באמת לסמוך על ביאה חוץ נרתיקית. זה פשוט לא שייך לאורך זמן.
לגבי הצד ההלכתי, אני חושב שלכמה שבועות זה אפשרי. על פי הסדר הבא-
הכי טוב (הלכתית, על הצד המעשי אני לא מדבר כעת) זה ביאה מאחור.זה נחשב לביאה לכל דבר וענין ואפשרי לזמן קצר כשיטה.
אם לא שייך, אז אפשר על הירכיים. תשמנו קצת את האיזור, היא תסגור את הרגליים ואז זה אפשרי שם.
שוב, זה בצד ההלכתי, אולם כפי שאמרתי זה לא ממש פתרון מעשי לכמה חודשים. קחו בחשבון שלא ניתן להכינס לנרתיק ו"רק לפלוט" בחוץ, בצורה כזו היא תיכנס להריון מהר מאוד. יש פתרונות הרבה יותר טובים.
שלום וברכה,
מזל טוב על הלידה.
בתור הקדמה, שלא קשורה כרגע לצד ההלכתי, אני אומר שביאה חוץ נרתיקית זה לא באמת פתרון למניעת הריון. זה יכול להיות למשך כשבוע או כמה ימים שבהם יש בעיה מיוחדת, אבל לא למספר חודשים. זה גם לא רק גמירה, כי אי אפשר ל"סמוך" על ביאה בתוך הנרתיק ואז לצאת (משגל נסוג), כי לרוב יוצא זרע כבר כמה שניות קודם, ויש "סכנה" להריון. ולכן מדובר בעצם על ביאה חוץ נרתיקית ולא גמירה חוץ נרתיקית. וזה לא מספק את האשה ולא יכול להיות פתרון ארוך טווח.
ולכן אני ממליץ לכם (כרגע בצד הרפואי נטו) לדבר עם הרופא/ה שלה לגבי כל מיני פתרונות מניעה אחרים שאולי כן אפשריים. יש כדור של היום שאחרי,יש נרות, יש "ימים בטוחים", שזו שיטה שלאחרונה הפכה למעט מדוייקת יותר בגלל כל מיני מחשבונים ומדי חום מדוייקים (אני מכיר לא מעט נשים שלא יכולות לקחת גלולות ומסתמכות על ימים בטוחים בהצלחה) יש פתרונות נוספים על גלולות... וכדאי לבדוק כי אי אפשר באמת לסמוך על ביאה חוץ נרתיקית. זה פשוט לא שייך לאורך זמן.
לגבי הצד ההלכתי, אני חושב שלכמה שבועות זה אפשרי. על פי הסדר הבא-
הכי טוב (הלכתית, על הצד המעשי אני לא מדבר כעת) זה ביאה מאחור.זה נחשב לביאה לכל דבר וענין ואפשרי לזמן קצר כשיטה.
אם לא שייך, אז אפשר על הירכיים. תשמנו קצת את האיזור, היא תסגור את הרגליים ואז זה אפשרי שם.
שוב, זה בצד ההלכתי, אולם כפי שאמרתי זה לא ממש פתרון מעשי לכמה חודשים. קחו בחשבון שלא ניתן להכינס לנרתיק ו"רק לפלוט" בחוץ, בצורה כזו היא תיכנס להריון מהר מאוד. יש פתרונות הרבה יותר טובים.
שיא מיני לאישה
שלום וברכה,
את לא מציינת בשאלה על אלו "סרטונים מסויימים" מדובר ולכן אני אניח שמדובר על סרטונים לא צנועים. למרות שאין קשר ישיר לכך לעצם התשובה.
ראשית לגבי עצם הענין- לנשים לא קל להגיע לשיא בעקבות יחסי מין. כמובן שלא "מדע מדוייק" ולא עניין של מספרים מדוייקים. אבל 4 בשנה לא נשמע לי, מניסיון בתשובות, כמשהו שרחוק מהממוצע. זה בהחלט מספר שנשמע ב"תחום". בוודאי ככל שהגיל עולה... לנשים מעל גילאים מסויימים, אפילו מספר כזה יהיה בהחלט חריג. בשל כך, יש תרבות שלימה שקשורה לעניין. נשים, בדרך כלל נהנות גם מ"הדרך", מהחיבה, וגם מההתעסקות אחרי. זה רחוק מאוד מהגברים שמגיעים בכל פעם לשיא (לפחות במובן מסויים). כמו כן יש סביב זה עולם של מחשבות, דמיונות (לדוגמא- מה שקרוי "פליטה נשית" זה דבר שאפילו המומחים הגדולים לא יודעים אם הוא אמיתי או לא), "זיופים" ועוד... כלומר- השיא הנשי הוא לא דבר שכיח, והגעה אליו, בוודאי בגילאים מעל 30, היא דבר לא שכיח. ישנן גילאים של נשים,או נשים מסויימות, שבהם הגעה לשיא הופכת למשהו כמעט כמעט בלתי אפשרי.
הנקודה השניה היא שיחסי מין נועדו להנאה הדדית, עינוג וחיבור זוגי. הם לא כלי לעינוג עצמי, אלא המקום שבו השיתוף הוא זה שגורם את ההנאה. המטרה האמיתית של היחסים היא החיבור הקדוש, המציאה של נתינת העינוג לשני שהיא גורמת הנאה לא פחותה לך עצמך... כמובן שאם על הדרך גם מגיעים לשיא, זה נפלא ומחזק מאוד את הקשר והחיבור... אבל זו לא המטרה. למעשה, גם אצל גברים לעיתים יש "צער" מכך שתמיד זה נגמר בסוג של שיא... כי זה מותיר אותך מרוקן, ובבת אחת מוריד את התשוקה והאהבה המסחררת לאשה שאיתך... וזה לא תמיד טוב.
הנקודה השלישית נוגעת לעצם הצפיה בסרטונים ו"שימוש" בהם. מידי פעם אני נשאל על זה באתר וחשוב מאוד לציין שיש איסור גם לנשים לצפות, לצרוך פורנוגרפיה או להרהר הרהורי עבירה. צפיה בעירום או בסרטים לא צנועים איננה מותרת לנשים. וודאי וודאי שאסור לנשים גם התחום ה"מתפתח" בימינו של עונג עצמי מודרך דמיון. שעד כמה שהבנתי לאחרונה, יש סביבו עולם שלם באינטרנט. חוסר צניעות שייך גם בנשים כמו בגברים. ויש באתר לא מעט תשובות בעניין. אולי אם תחפשי "אוננות לנשים", תמצאי כמה.
ממילא- בדרך הנכונה והטובה שלך להגיע לשיא היא עם בעלך. זו הדרך האמיתי, העמוקה, הערכית. שבה לשיא לא תהיה רק משמעות של "קצרים במח", אלא של חיבור עמוק, מהותי, ואוהב. כמובן שביניכם, במסגרת הזוגית, תנסו למצוא דרכים שבהם תוכלי להגיע לכל השיאים שאפשר... (ישנם כמה עצות מעשיות לעזור לנשים להגיע... ושוב, זה לא תמיד עובד). אבל זה צריך להישאר במסגרת הזוגית. ובטח ובטח לא להיבנות על תכנים זרים, סרטונים ודמיונות שליליות. לעשות את זה במסגרת הזוגית יכול להיות מעט קשה יותר מאשר בדמיון, אבל בסופו של דבר יהיה הרבה יותר מספק. לנפש ולגוף.
בכל מקרה לשאלה הישירה- צפיה ודמיון של דברים בלתי צנועים כדי להגיע לשיא נשי, הוא דבר אסור. לנשים וכן לגברים. ובסופו של דבר גם ילך וידעך. ובאמת של הדברים לא שונה הרבה מאוננות רגילה. המסגרת המינית היא המסגרת הזוגית שבה משולבים צדדים גופניים עם אהבה נפשית עמוקה. ובכל מקרה, מבחינה מעשית, שיא נשי הוא אירוע לא שכיח במיוחד.
שלום וברכה,
את לא מציינת בשאלה על אלו "סרטונים מסויימים" מדובר ולכן אני אניח שמדובר על סרטונים לא צנועים. למרות שאין קשר ישיר לכך לעצם התשובה.
ראשית לגבי עצם הענין- לנשים לא קל להגיע לשיא בעקבות יחסי מין. כמובן שלא "מדע מדוייק" ולא עניין של מספרים מדוייקים. אבל 4 בשנה לא נשמע לי, מניסיון בתשובות, כמשהו שרחוק מהממוצע. זה בהחלט מספר שנשמע ב"תחום". בוודאי ככל שהגיל עולה... לנשים מעל גילאים מסויימים, אפילו מספר כזה יהיה בהחלט חריג. בשל כך, יש תרבות שלימה שקשורה לעניין. נשים, בדרך כלל נהנות גם מ"הדרך", מהחיבה, וגם מההתעסקות אחרי. זה רחוק מאוד מהגברים שמגיעים בכל פעם לשיא (לפחות במובן מסויים). כמו כן יש סביב זה עולם של מחשבות, דמיונות (לדוגמא- מה שקרוי "פליטה נשית" זה דבר שאפילו המומחים הגדולים לא יודעים אם הוא אמיתי או לא), "זיופים" ועוד... כלומר- השיא הנשי הוא לא דבר שכיח, והגעה אליו, בוודאי בגילאים מעל 30, היא דבר לא שכיח. ישנן גילאים של נשים,או נשים מסויימות, שבהם הגעה לשיא הופכת למשהו כמעט כמעט בלתי אפשרי.
הנקודה השניה היא שיחסי מין נועדו להנאה הדדית, עינוג וחיבור זוגי. הם לא כלי לעינוג עצמי, אלא המקום שבו השיתוף הוא זה שגורם את ההנאה. המטרה האמיתית של היחסים היא החיבור הקדוש, המציאה של נתינת העינוג לשני שהיא גורמת הנאה לא פחותה לך עצמך... כמובן שאם על הדרך גם מגיעים לשיא, זה נפלא ומחזק מאוד את הקשר והחיבור... אבל זו לא המטרה. למעשה, גם אצל גברים לעיתים יש "צער" מכך שתמיד זה נגמר בסוג של שיא... כי זה מותיר אותך מרוקן, ובבת אחת מוריד את התשוקה והאהבה המסחררת לאשה שאיתך... וזה לא תמיד טוב.
הנקודה השלישית נוגעת לעצם הצפיה בסרטונים ו"שימוש" בהם. מידי פעם אני נשאל על זה באתר וחשוב מאוד לציין שיש איסור גם לנשים לצפות, לצרוך פורנוגרפיה או להרהר הרהורי עבירה. צפיה בעירום או בסרטים לא צנועים איננה מותרת לנשים. וודאי וודאי שאסור לנשים גם התחום ה"מתפתח" בימינו של עונג עצמי מודרך דמיון. שעד כמה שהבנתי לאחרונה, יש סביבו עולם שלם באינטרנט. חוסר צניעות שייך גם בנשים כמו בגברים. ויש באתר לא מעט תשובות בעניין. אולי אם תחפשי "אוננות לנשים", תמצאי כמה.
ממילא- בדרך הנכונה והטובה שלך להגיע לשיא היא עם בעלך. זו הדרך האמיתי, העמוקה, הערכית. שבה לשיא לא תהיה רק משמעות של "קצרים במח", אלא של חיבור עמוק, מהותי, ואוהב. כמובן שביניכם, במסגרת הזוגית, תנסו למצוא דרכים שבהם תוכלי להגיע לכל השיאים שאפשר... (ישנם כמה עצות מעשיות לעזור לנשים להגיע... ושוב, זה לא תמיד עובד). אבל זה צריך להישאר במסגרת הזוגית. ובטח ובטח לא להיבנות על תכנים זרים, סרטונים ודמיונות שליליות. לעשות את זה במסגרת הזוגית יכול להיות מעט קשה יותר מאשר בדמיון, אבל בסופו של דבר יהיה הרבה יותר מספק. לנפש ולגוף.
בכל מקרה לשאלה הישירה- צפיה ודמיון של דברים בלתי צנועים כדי להגיע לשיא נשי, הוא דבר אסור. לנשים וכן לגברים. ובסופו של דבר גם ילך וידעך. ובאמת של הדברים לא שונה הרבה מאוננות רגילה. המסגרת המינית היא המסגרת הזוגית שבה משולבים צדדים גופניים עם אהבה נפשית עמוקה. ובכל מקרה, מבחינה מעשית, שיא נשי הוא אירוע לא שכיח במיוחד.
זרע לבטלה
אם זה קורה בפועל (כלומר- אם ניסית שלא לפלוט תוך כדי ונפלט), אני לא חושב שזה נקרא זרע לבטלה. כי זה עם האשה וזה ביאה דרך איברים. אבל עדיין לא נראה לי שזה "מותר". זה אולי "זרע בחוסר תשומת לב" (ביטוי לא הלכתי שהמצאתי כרגע). אז צריךלעשות את זה מתוך השתדלותגדולה שלא לפלוט ואם אתה במצב של גירוי חזק,להימנע מזה כדי שלא תהיה הוצאת זרע.
גם לך כמובן, גם אם זהלא שז"ל ישיר, זה בטח לא תענוג גדול שהזרע יוצא ככה באוויר מבלי שאתה מתחבר ממש.
ואילו בזמנים שבהם אתה מרגיש שאתה יכול לשלוט- זה בהחלט אפשרי.
מבחינה מעשית- יש אפשרות למצוא לזה תחליף, וזה דבר שזוגות עושים והוא שהאשה תחכך את המקום שלה בברך שלך, כשהיא קצת מקופלת. זה בהחלט מהווה גירוי חזק לאשה. אפשר אולי לשים טיפ טיפה שמן שם כדי לעשות את החיכוך יותר נעים. זה דבר שהרבה זוגות עושים כתחליף למה שתיארת. וזה עובד טוב לנשים. כמובן שאחר כך אתה צריך להגיע לאותו מקום, בשביל עצמך.
אם זה קורה בפועל (כלומר- אם ניסית שלא לפלוט תוך כדי ונפלט), אני לא חושב שזה נקרא זרע לבטלה. כי זה עם האשה וזה ביאה דרך איברים. אבל עדיין לא נראה לי שזה "מותר". זה אולי "זרע בחוסר תשומת לב" (ביטוי לא הלכתי שהמצאתי כרגע). אז צריךלעשות את זה מתוך השתדלותגדולה שלא לפלוט ואם אתה במצב של גירוי חזק,להימנע מזה כדי שלא תהיה הוצאת זרע.
גם לך כמובן, גם אם זהלא שז"ל ישיר, זה בטח לא תענוג גדול שהזרע יוצא ככה באוויר מבלי שאתה מתחבר ממש.
ואילו בזמנים שבהם אתה מרגיש שאתה יכול לשלוט- זה בהחלט אפשרי.
מבחינה מעשית- יש אפשרות למצוא לזה תחליף, וזה דבר שזוגות עושים והוא שהאשה תחכך את המקום שלה בברך שלך, כשהיא קצת מקופלת. זה בהחלט מהווה גירוי חזק לאשה. אפשר אולי לשים טיפ טיפה שמן שם כדי לעשות את החיכוך יותר נעים. זה דבר שהרבה זוגות עושים כתחליף למה שתיארת. וזה עובד טוב לנשים. כמובן שאחר כך אתה צריך להגיע לאותו מקום, בשביל עצמך.
בהמשך לשאלתי על השבועה שלא לקיים יחסים עם בעלי
במקרה כזה השבועה לא תופסת.
אשה מחוייבת לבעלה בנושא אישות, וזה נחשב מצווה, ואין שבועה על ביטול מצוות.
כלומר- אם זה היה נדר (בלשון של נדר, אם היית אומרת "אני נודרת שלא אקיים..."), אז זה היה תופס. אבל לשון שבועה לא תוספת על מצוות. אז אני סומך על דבריך שמה שאמרת היה "אני נשבעת שלא אשכב איתך", וקובע שזו שבועה ולא נדר.
לכן,מה שאת צריכה לעשות זה ללכת לבית הכנסת בזמן שהכהנים נושאים את כפיהם (אצל רוב בתי הכנסת זה מידי יום, בבתי כנסת מסויימים זה רק בשבת), ובזמן נשיאת כפיים של הכהנים לקרוא את הקטע של התרת נדרים מהסידור. אני תיכף אצרף לזה קישור,אבל יש את זה במחזורים של ראש השנה ויום כיפורים.
בזמן שהם אומרים את ברכת כהנים תקראי את זה בשקט לעצמך, אנשים סביבך לא חייבים לדעת.
ואז השבועה תופר.
כאן זה קישור לנוסח התרת נדרים, אבל יש את זה במחזורים גם. את כמובן צריכה לקרוא רק את החלק של ה"עומדים", אלה שמבקשים התרה. לא של הרבנים.
כמובן, תעשי על זה תשובה ותקבלי על עצמך לא להיכנס לזה בכלל בעתיד. אם בעלך פוגע בך, את יכולה לכעוס, לצעוק עליו, אבל לא להיכנס לעניין של חיי אישות בכלל. אז תקבלי על עצמך שלא לעשות זאתשוב.
השם הטוב יכפר בעד, ויהי רצון שתסתדרו.
במקרה כזה השבועה לא תופסת.
אשה מחוייבת לבעלה בנושא אישות, וזה נחשב מצווה, ואין שבועה על ביטול מצוות.
כלומר- אם זה היה נדר (בלשון של נדר, אם היית אומרת "אני נודרת שלא אקיים..."), אז זה היה תופס. אבל לשון שבועה לא תוספת על מצוות. אז אני סומך על דבריך שמה שאמרת היה "אני נשבעת שלא אשכב איתך", וקובע שזו שבועה ולא נדר.
לכן,מה שאת צריכה לעשות זה ללכת לבית הכנסת בזמן שהכהנים נושאים את כפיהם (אצל רוב בתי הכנסת זה מידי יום, בבתי כנסת מסויימים זה רק בשבת), ובזמן נשיאת כפיים של הכהנים לקרוא את הקטע של התרת נדרים מהסידור. אני תיכף אצרף לזה קישור,אבל יש את זה במחזורים של ראש השנה ויום כיפורים.
בזמן שהם אומרים את ברכת כהנים תקראי את זה בשקט לעצמך, אנשים סביבך לא חייבים לדעת.
ואז השבועה תופר.
כאן זה קישור לנוסח התרת נדרים, אבל יש את זה במחזורים גם. את כמובן צריכה לקרוא רק את החלק של ה"עומדים", אלה שמבקשים התרה. לא של הרבנים.
כמובן, תעשי על זה תשובה ותקבלי על עצמך לא להיכנס לזה בכלל בעתיד. אם בעלך פוגע בך, את יכולה לכעוס, לצעוק עליו, אבל לא להיכנס לעניין של חיי אישות בכלל. אז תקבלי על עצמך שלא לעשות זאתשוב.
השם הטוב יכפר בעד, ויהי רצון שתסתדרו.
שבועה לא לקיים יחסי אישות עם בעלי.
אני אצטרך עוד קצת פרטים-
קודם כל, מה בדיוק היה הלשון שאמרת? האם זה היה לשון נדר או שבועה?
כלומר- אמרת "אני נשבעת שלא אקיים איתך יחסים", או "אני נודרת". זה מאוד חשוב.
תוכלי לכתוב את הלשון המדוייקת?
כמו כן, מתי זה היה?
ואם מדובר בלשון של נדר (אני נודרת), אולי תוכלי לתאר קצת יותר? כי צריך למצוא פתח וזה יקרה דרך הפרטים.
אני אצטרך עוד קצת פרטים-
קודם כל, מה בדיוק היה הלשון שאמרת? האם זה היה לשון נדר או שבועה?
כלומר- אמרת "אני נשבעת שלא אקיים איתך יחסים", או "אני נודרת". זה מאוד חשוב.
תוכלי לכתוב את הלשון המדוייקת?
כמו כן, מתי זה היה?
ואם מדובר בלשון של נדר (אני נודרת), אולי תוכלי לתאר קצת יותר? כי צריך למצוא פתח וזה יקרה דרך הפרטים.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








