close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקבץ שבועי

איתמר ליברמןכח תמוז, תשסז14/07/2007

מי קיבל השבוע סטירת לחי מצלצלת במשכן נשיאי ישראל? איזה מסע נאלצו לעבור פליטי דארפור?. מי העיז לכתוב שלט על מכירת הדירה..אבל רק לערבים?. ו..לקינוח, תערוכה מיוחדת במינה של קסאמים יד ראשונה. הכל במקבץ השבועי של שורש.

סטירת לחי מצלצלת

בכנסת זה לא חדש שמתחוללת דרמה של ממש בין כותלי המסדרונות, בחדרי הישיבות ובאולם המליאה במיוחד.

באמצע השבוע התחוללה סערה בין עו"ד המשמש ראש תחום תמיכות (?) במשרד היועץ המשפטי לממשלה לבין
ח"כ יעקב כהן. זה החל כעימות מילולי בלבד אך מיד גלש לפסים אלימים ביותר. סטירת לחי מצלצלת החזירה את ח"כ כהן לימי ילדותו בהנחה שקיבל אי פעם סטירות מאביו או ממורו.

מהאופן המילולי הבוטה והמזעזע שהתנהל בין השניים ניתן להבין מה גרם לעימות להסתיים לא כצפוי. במהלך העימות, לאחר שחומו של העו"ד עלה לגבהים עקב דבריו של ח"כ כהן הוא השיב: "תפסיק לדבר ככה. אתה לא מכיר אותי, אני אתן לך סטירה". כהן ענה בתגובה: "לזה אני מחכה", והסוף כבר ידוע.

כ"ח כהן חש ברע לאחר האירוע הדרמטי והופנה לטיפול רפואי. הוא טען כי הוא ראה כוכבים והיה לו שחור בעיניים, מדובר אפוא בסטירה מצלצלת למדי שבעטייה נאלץ להתפנות לבית חולים. קריאות גנאי למעשה נשמעו מבין כותלי כנסת ישראל, העו"ד שסטר עוכב לחקירה ודינו נחרץ בשלילת האישור לכניסה לכנסת. תמונה סיטואציונית טרם פורסמה באף עיתון או אתר אינטרנט וזאת למיטב ידיעתי, מי שיודע אחרת, שיעדכן אותי.


בעיית הפליטים

ה"אורחים" מאפריקה נאלצו השבוע לעבור מסע מפרך ולא נעים מבאר שבע לירושלים, לאחר שעיריית באר שבע הפסיקה לממן את שהותם. אולם כשהגיעו לגן הורדים, שם שוכנו באופן זמני עד שהוחלט מה לעשות איתם, התבשרו שהם יאלצו לשוב לבאר שבע. בכל מקרה נמצא מימון לעוד יום אחד נוסף של הפליטים בבתי המלון בעיר, מה יהיה אחר כך? סביר להניח כי הם יוחזרו למצרים.

מעניין איך הם מסתננים? אי אפשר לעצור אותם, מוזר לא?!. כל מי שנכנס לארץ מקבל סיוע, מציאת עבודה, שיקום וכו.. ממש מדינת גמ"ח. לא רק פליטי דארפור מתדפקים על דלת המדינה, גם פליטי עזה שברחו מהבלגן. על כל פנים, כל מיני אישי ציבור הרימו זעקה, וכנראה שמסתמן סוף לבעיית הפליטים, הם יאלצו לשוב לא לסודאן, אבל למצרים.


למכירה/השכרה לערבים בלבד

על מרפסת אחת הדירות בשכונה הצפונית (של ירושלים) נתלה שלט המודיע על מכירת והשכרת הדירה לבעלים חדשים. אלא שהשלט פונה לקהל יעד ספציפי במיוחד, ואיזה קהל יעד? רק לערבים. תושבים זועמים ביקשו הסבר מלא אודות "השיגעון" שצץ בו, אלא שהם גילו להפתעתם אישיות עצבנית ביותר, בלשון המעטה. נקווה שמדובר במקרה קיצוני יחיד מסוגו ולא חלק מתופעה רחבת היקף שמתרחש בעיר הבירה. בנתיים נוכל להתנחם בעובדה שסביר להניח שבמידה ויקנו את הדירה ערבים, זמן השהות שלהם שם יהיה קצר מאוד. אולי בגלל שיבינו שהם לא ממש שייכים, או מפני שיהודים קדושים יקנו אותה מהם במחיר גבוה מהמחיר שהוצע להם העיקר שתהיה בבעלות יהודית.



תערוכה מיוחדת במינה

ולקינוח, מדור התרבות שלנו, והפעם תערוכה מיוחדת במינה שהוצגה השבוע בתל אביב

מדובר בתערוכת קאסמים, כן, ממש שאוזניכם יישמעו. לא שירד מטר קאסמים על העיר ונאספו השרידים לתערוכה, אלא מדובר ביבוא ממקום התפוצה שלהם- הנגב.

50 קאסמים אורגינל הוצגו השבוע ברחבי שדרות רוטשילד, פינת הרחובות נחמני- בצלאל למי שמעוניין לדעת. אותם קאסמים נפלו לראשונה על תושבי עוטף עזה ושדרות במשך 7 שנים, עכשיו הם "נופלים" על תושבי שדרות רוטשילד בתל אביב.

התערוכה הינה מיזם חברתי ומטרתה להעלות את המודעות החברתית עם יישובי עוטף עזה. המציגים הם סטודנטים מבית המדרש "קולות בנגב" (לא שמעתי שיש דבר כזה..) הפועלים במכללת ספיר שבנגב.

אני תוהה האם תערוכת קאסמים היא שתגרום לעלייה במודעות החברתית, אבל שיהיה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה